Relacteren na 9 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Melliemuis, 30 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Hoihoi!

Ik wil graag 'terug' naar mijn zoontje borstvoeding geven. Toen hij net geboren was had ik al meteen problemen, hij wou niet aanleggen en in het ziekenhuis kon ik niet op veel hulp rekenen. Ik heb 6 jaar geleden een borstverkleining gehad en veel hoop op exclusief borstvoeding geven had ik niet dus wou er zoveel mogelijk aan doen om hem zoveel mogelijk te kunnen geven. Ik kocht een kolf en na een paar dagen schoot mijn melkvoorraad omhoog, van een sneue 1ml per dag naar 60ml. Hij wou alleen nog steeds niet aanhappen, en ik hield hem niet meer bij. Ik ben uit pure wanhoop en frustratie maar flesvoeding gaan geven. Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan, heb me heel schuldig gevoeld.

Nu leg ik hem nog wel eens aan als troost en heeft hij hier geen problemen meer mee maar mijn borsten zijn bijna leeg. Af en toe een paar druppels maar meer niet. Ik wil heel graag weer proberen om de bv te hervatten. Ik reken erop dat dit weken kan duren en ik zal waarschijnlijk toch moeten combineren maar ik ben gemotiveerd. Ik heb al een kolf, ik slik van die capsules (fenugreek in het Engels, weet de Nederlandse benaming even niet). Ik leg de kleine zoveel mogelijk aan maar hij word vaak gefrustreerd omdat er bijna niks uitkomt, dus heb ook een borstvoedingshulpset. 's nachts wil ik gaan kolven want Julian slaapt al door van 11 tot 7.

Zijn er nog andere tips? Supplementen of andere dingen die ik kan doen? Alvast bedankt :D

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je bent al goed bezig! Welke kolf heb je, hoevaak kolf je en hoe?
    Ik zou gaan kolven volgens schema, stuur me even een email, dan mail ik je de info toe (heidi @ borstvoedingdebasis.nl)

Fenegriek is goed, hoeveel neem je?
    Hulpset is soms wat gepriegel, maar wel een goed idee.
    Ook dat je kindje aan je borst wil liggen is goed. Houd dat in stand, en focus op kolven, dan kun je als productie iets hoger is je kindje aan gaan leggen met focus op drinken.

Verder zou ik hulp inschakelen. In Engeland zijn ook lc's, of zoek een vrijwilliger van la leche league in je regio. Daar vindt je veel informatie en steun in je rug!
    Tot slot; stel je zelf een doel met plan A en B: als plan A (terug naar volledige borstvoeding) niet lukt, kun je naar deels bv en deels aanvullen of zelfs plan C kan succes zijn: afgekolfde moedermelk naast kunstvoeding en tutten aan de borst voor comfort.

Veel succes!

3. Melliemuis

Melliemuis Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.314
    0
    36
    Across the pond
    Hoi!

Sorry, ik las dit wat laat. Ik heb inderdaad contact gezocht met een lc en ze heeft mij vrijwel hetzelfde verteld. Ik zie haar binnenkort weer omdat Julian wat te druk is met aanleggen (zwaait met zijn armen en benen, hoofd gaat alle kanten op en ik moet die borst zelf in zijn mond drukken want ik heb ook nog eens afgeplatte tepels) Nu zit ik onderhand wel weer op zo'n 100ml per dag, dat is al meer dan ik in het begin had!

Ik had een enkele Medela Swing maar heb toch maar een dubbele gekocht, scheelde me heel veel tijd en het heeft heel erg geholpen. Ook heb ik nu domperidone. Als er nog iemand meeleest, dit is mijn kolfschema:

3.00 - 15 min
    6.00 - 15 min
    8.00 - 15 min
    10.00 - 15 min
    13.00 - 15 min
    15.00 - 15 min
    18.00 - 15 min
    20.00 - 15 min (5 min rust), 5 min (5min rust), 5 min
    23.00 - 15 min

Super bedankt in ieder geval!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Fijn dat je productie weer heeft aangepikt! Combineer je kolven met apparaat met handkolven? Bespreek dit ook met je lactatiekundige, mogelijk maak je dan weer even net meer aan. Het kolfskhema is prima. Wanneer het je op de lange duur opbreekt ga je kijken wat mogelijk is en hoe je kindje op dat moment drinkt!

Succes verder en geniet!

Deel Deze Pagina