melkrestjes tepels verwijderen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by emma84, Aug 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

Dec 3, 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Misschien een hele rare vraag maar ik ben nu 3 maanden gestopt met borstvoeding en ik merk al een tijdje dat er op mijn tepels melkrestjes zijn achtergebleven, die zijn zelfs een beetje zwart:$

Uiteraard zorg ik qua hygiene goed voor mezelf maar toch heb ik die zwarte melkrestjes. Ik heb op internet gelezen dat je dit weg zou kunnen krijgen door het schurende effect van een handdoek of washandje. Dit heb ik een paar keer gedaan en voor het grootste gedeelte is het daarmee wel weggegaan maar er blijven restjes achter.

Probleem is dat ik nu 29 weken zwanger ben en mn tepels extreem gevoelig zijn. Als ik het probeer met een ruwe handdoek is dat zo vreselijk, ik wordt er dan ter plekke akelig en misselijk van.

Zijn er nog andere manieren om die restjes weg te krijgen? Een wattenstaafje met wat babyolie werkt niet. Ik wil voor de bevalling alvast gaan kolven, zouden de restjes daarmee verdwijnen? Hoop dat je wat tips voor me hebt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Sluit uit dat het geen soort van mee-eters zijn. Verder zou ik proberen om de plekjes "los" te krijgen door een zoog kompres of zakdoek met zachte olie op de tepels te leggen gedurende een minuut of vijf en dan kijken of je ze zachtjes kunt "schuren"

Overleg anders ook even met je verloskundige, misschien dat zij even mee kan kijken met je

Succes

Share This Page