Onze kleine is nu bijna 2 weken. De borstvoeding verloopt over het algemeen goed. Hij is goed op gewicht. Soms is hij wat onrustig en hapt iedere borst gulzig aan. Heeft vooral savonds tussen 8 en 10 zijn huiluurtjes en wil dan continu drinken. (Lijkt sinds gisteren verschoven te zijn naar de ochtend?) Sinds een paar dagen heb ik het idee dat hij overloopt. Hij verslikt zich vrijwel altijd tijdens het drinken. Na iedere borst houd ik hem rechtop om het eten te laten zakken, maar zo nu en dan spuugt hij zo veel dat het met een grote golf eruit komt. Dit gebeurd vooral savonds of sochtends. Wanneer dit eruit is zoekt hij meestal wel weer de borst. Voorheen kwam hij ook netjes om de 2 A 3 uur nu is hij vaak na 4 uur nog niet wakker voor zijn voeding. Krijgt hij nu teveel binnen? En wat kan hieraan doen? En moet ik hem laten slapen of toch wakker maken voor zijn voeding? Alvast bedankt.
Hoi, Als het spugen niet met elke dag in hoeveelheid toeneemt en niet met een grote boog is, èn je kindje groeit, plast en poept dan hoeft er geen reden tot zorg te zijn. Laat je kindje maar aangeven wat het nodig heeft. Heb je een krachtig toeschietreflex, dan kun je eerste melk laten aflopen tot de eerste kracht er af is. Je ziet dit doordat de straaltjes afbuigen bijvoorbeeld. Dan de borst drogen en je kindje aanleggen kan zorgen voor wat meer rust misschien. Succes