relatie advies gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy11, 11 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik denk dat mannen in het algemeen iets minder knuffelig en romatisch zijn dan vrouwen, wij hebben het vaker nodig te horen dat we nog mooi, lief enz zijn. Tenminste ik wel, ik vind het fijn te horen dat mijn vriend mij de mooiste en leukste vind. Gelukkig weet hij dat en zegt dit ook regelmatig, zeker na de bevalling toen ik toch wel onzeker was over mezelf.
    Wij gaan dit weekend voor het eerst sinds 5 maanden weer lekker samen uiteten en naar de bios.

Misschien kan je een avondje oppas regelen en lekker samen wat gaan eten, even lekker samen weg?

En idd waarschijnlijk als je de volgende afleveringen van het Blok te zien krijgt, zal dat o zo schattige stel elkaar de hersenen inslaan, want samen verbouwen is volgens mij in elke relatie bijna onmogelijk hahahahaha......

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hahahaha!!!!! Hier moest ik echt om lachen, vind dit zo leuk! :D Echt schattig van hem, maar eh.... ik zou een ongemakkelijk gevoel krijgen en misschien een heeeeel klein beetje afknappen...

Maar ik ben ook net een kerel geloof ik, wat dat betreft. Bij ons zijn de rollen omgedraaid: hij wil altijd knuffelen en "lekker tegen elkaar aanliggen op de bank" en ik vind dat verschrikkelijk! :) Ik ben gewoon niet zo'n knuffelkont. Wel geven we elkaar veel complimenten over onze persoonlijkheid en uiterlijk. "Ik hou van jou" zeggen doe ik eigenlijk ook niet aan en ik verwacht ook niet dat hij het tegen mij zegt (wat hij wel doet zo af en toe). Maar dat betekent niet dat ik niet van hem hou, ik uit me daar gewoon niet op die manier in.

Anyway Miffy, zo is iedereen anders. Ik snap dat het programma op TV jou erover na deed denken en je misschien deed realiseren dat je het zelf een beetje anders zou willen. Want ik hoop dat je weet dat ook dit stel elkaar over 2 afleveringen compleet afmaakt he? :D

En weet je hoe het vaak bij mannen werkt? Je moet ze leiden... Geen hints droppen, maar vrágen. Als je vraagt, doet hij wat je van hem wil, toch? Als jij niet aangeeft waar je behoefte aan hebt, op regelmatige basis, zal hij het niet doorhebben. Zo zijn veel mannen nu eenmaal. Een keer is ook niet genoeg, steeds herhalen en dan valt het muntje vast wel!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wij lopen soms ook hand in hand over straat, niet altijd standaard of zo. Verder knuffelen en kussen we veel. Maar meestal ben ik degene die daar het initiatief in neemt. Ik kan meestal niet van hem afblijven. Vind het lekker om aan hem te zitten.:D Alleen is het net alsof mijn man heel erg afstand van me neemt als we bij/ met familie zijn. Dan kan er nooit een knuffel van af of een kusje en als we naast elkaar op de bank zitten, dan zit hij ook een 'km' bij me vandaan. Net alsof we vreemden van elkaar zijn, en dat vind ik niet leuk. Net alsof hij zich schaamt tegenover familie of zo. Ik probeer elke dag tegen mijn man te zeggen dat ik van hem houd. En dan krijg ik ook een 'ik ook van jou' terug. Hij zegt het ook weleens uit zichzelf tegen mij, maar lang niet elke dag.
    Hij geeft me ook eigenlijk nooit een compliment en dat vind ik ook jammer. Hooguit dat het eten lekker smaakt. Anders niet. En hij hoeft me niet altijd en dagelijks te complimenteren ergens mee, maar bijna nooit is gewoon niet leuk! Hij mag weleens wat spontaner worden en wat meer het initiatief in bepaalde dingen nemen.
    Ik heb soms een beetje het gevoel dat ik de rol van man op me neem: tegen je partner zeggen dat je van hem houd, in bed altijd het initiatief nemen om seks te hebben, complimenten geven, spontane knuffels en kussen. Eigenlijk zou hij dat bij mij moeten doen allemaal, maarja..... Hoe verander je zoiets? :(

4. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Wij kunnen echt een heerlijk stelletje klef en bef zijn. :D
    We lopen vaak hand in hand, knuffelen ook veel en zeggen ook zeker 1x per dag dat we elkaar lief vinden of van elkaar houden.
    Gaat eigenlijk vanzelf. Ik vind het ook fijn om hem even te knuffelen, te aaien of zijn hand te pakken.
    's Avonds in bed kruip ik ook altijd lekker dicht tegen hem aan en zo vallen we ook in slaap. Totdat een van ons het warm krijgt en we naar onze eigen kant gaan hahaha.

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ken je de gezegde '' het gras is altijd groener aan de overkant''
    ik denk dat dit echt zo'n voorbeeld is..

wij zijn 8 jaar bijelkaar waarvan 2 getrouwd en 2kids.
    wij lopen eigenlijk nooit hand in hand omdat er we meestal met de 2ling wagen lopen,als we samen lopen wel hoor..

ik zeg vaker dat ik van mijn man houd,dan hij,maar als hij het zegt (misschien 1-2x permaand) vind ik het ook juist wel speciaal

als ik mooie kleren aan heb enz zeg hij wel vaak dat ik mooi ben of een lekkerding hihi

savonds zitten wij wel vaak lekker tegen ellkaar aan,in bed liggen we ook altijd tegen elkaar aan nog even lekker te kletsen,of wat anders:D

mijn man is dan juist niet romantisch(hij vind het wel heel leuk hoor,lekker restaurantje met kaarslicht enz) maar hij doet het zelf niet..

kusjes geven en knuffelen doen we wel elke dag ( ik zeg gewoon kom eens hier schat ik wil ff knuffelen)
    stoeien doen we ook vaak..

tja ik zou ook wel willen dat mijn man wat romatischer is en wat meer zegt dat hij me mooi vind ofzoiets..
    maar aan de andere kant ALS hij het nu zegt vind ik het wel heel speciaal!!

6. caroline16

caroline16 Niet meer actief

dit heb ik ook hoor! ;)

7. mystiklady

mystiklady Fanatiek lid

25 apr 2008
    1.787
    0
    0
    zuid holland
    je kan ook dingen samen doen wanneer je baby erbij is hoor, laat die treurbuis uit savonds, gooi een lekkere plaid op de grond, ga er met je vriend en baby lekker opliggen, zo heeft de baby de aandacht maar zo kunnen jullie ook tijd hebben voor elkaar, ennuh snachts slaapt de baby lijkt mij? hop baby op bed, en duik samen ook lekker vroeg naar bed, en ga niet na uren treurbuis treuren op je uiterste bedtijd naar bed.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij deden eerst ook bijna niks meer sinds de kids er waren nu proberen we vaker iets alleen te doen en sindsdien is het nog leuker geworden. We kletsen ookaltijd soms 2 uur nog in bed als we gaan slapen, misschien wel een goed idee om hem vanavond dit topic te laten lezen mss ziet ie het dan en veranderd er wat

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    wij gaan er veel op uit met z'n drieeen. Lekker lunchen of naar het strand oid.
    Door de weeks zijn we alleen op vrijdagavond samen thuis maar maken het dan ook echt gezellig samen. Ongeveer 1x per maand gaat onze meid logeren en gaan we samen iets doen. Dat varieerd van hapje eten tot weekend weg, dagje sauna, shoppen of gewoon even naar de bios. Een relatie moet je in blijven investeren of hij nu pas een jaar duurt of al 10 jaar

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man en ik zijn zeker geen klef stel (gelukkig niet! ik vind dat helemaal niks, dat geplak aan elkaar) maar houden toch ontzettend veel van elkaar, al heel erg lang.
    Dus ik vind dit geen voorwaarde voor een goede relatie.

Tip voor jou:
    Als je dochter op bedje ligt 's avonds, dan plan je een romantisch etentje voor twee, gewoon lekker thuis.
    Dat deden wij regelmatig toen onze oudste baby was.
    Kind op bed om 19.30u en dan samen lekker tafelen, uit eten thuis als het ware.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

en mag ik vragen hoelang jullie al samen zijn?

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Iedereen is anders, jij moet je happy in je relatie voelen. Voor een ander kan jou relatie wel vreselijk zijn, maar daar gaat het niet om.
    Als ik bij ons kijk, vind ik de jaren vruchtbaarheidsbehandelingen, teleurstellingen/ verdriet etc die we samen hebben doorstaan veel meer waard dan 1x ik hou van jou. Sommige kunnen dat heel makkelijk zeggen en jaren door de MMM is in ons geval veel meer een teken van: ik wil bij je blijven.
    Laatst zei een vriend van hem dat ik niet zo moest zeuren, toen heeft ie 'm even goed de waarheid gezegt en dat als ie zijn excuses niet aan mij zou aanbieden, hij niet meer welkom is. Respect, dat is ook heel belangrijk (vind ik).
    Dat zijn dingen die voor mij heel veel waard zijn. Voor mij meer dan elke dag hand in hand lopen.......

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja thuis uit eten is ook erg leuk, vaak koken we samen iets lekkers wanneer de kleine al op bed ligt. Lekker samen kletsen in de keuken.

Verder is het denk ik ook wel belangrijk om jezelf niet te laten verslonzen. Als ik soms om me heen zie dat mannen na een paar jaar huwelijk een formaat buik hebben gekweekt waar je u tegen zegt.. tja. Trek wat leuke kleding uit de kast als je thuis bent, leuk setje ondergoed en niet altijd een onderbroek formaat tent.. ook al zit het heel lekker.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mooi gezegd LadyZorra!

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    We lopen hand in hand. sturen elkaar nog iedere dag een stuk of 10 smsjes. zitten als we samen zijn eigenlijk altijd op 1 bank. En weet zeker dat wij elkaar het mooiste en beste vinden wat er te vinden is.
    Klinkt vreselijk klef, maar zo is het wel.

We houden dat in stand door gewoon echt ons best te doen voor elkaar. Als we ergens naartoe gaan echt anatrekken waarvan ik weet dat hij het mooi vindt, andersom doet hij dat ook. Bewust tijd voor elkaar maken, als we het heel druk hebben, dan doen we maar niet sociaal maar maken we tijd voor elkaar. Al is het maar gewoon samen een filmpje kijken of samen een stuk wandelen, samen een bad nemen zoiets.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Iemand anders zei hier ook al "het gras lijkt groener...." Wij hadden een collega en die had een enorm romatische man. Regelmatig liet hij rozen op werk voor haar bezorgen, lieve mailtjes etc. Op een gegeven moment bleek hij al 4 maanden vreemd te gaan. Schijn bedriegd dus!

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Volgens mij lijken wij heel veel op elkaar wat dit betreft ;) Word helemaal kriegel van dat gefriemel en ook dat tegen elkaar aan slapen , kan ik dus echt niet , moet gewoon mijn ruimte hebben en niet constant die adem in mijn gezicht ... En dat 10 keer op een dag ik hou van jou zeggen dan heeft die zin op den duur toch helemaal geen betekenis meer ;)

Denk dat je gewoon na moet gaan of jij gelukkig bent zoals het nu is , je bent pas na gaan denken toen je dat tv programma hebt bekeken maar ik denk dat als je er echt niet happy over was je toch allang eerder aan het nadenken was geslagen ...

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Dank je wel!!

19. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    ;)
    Hihi maar dat hoeft niet altijd zo te zijn hoor. ;)

Ik denk nooit dat het gras groener is aan de overkant, mijn mannetje is in mijn ogen het groenste gras :D
    Tuurlijk mopper ik wel eens op hem, maar ik zou hem/onze relatie echt niet anders willen.
    Ik vind het heerlijk om samen te knussen (onze mengeling van knuffelen en kussen :p) en hand in hand lopen is best vanzelfsprekend voor ons.
    Maar het is ook weer niet zo dat we elkaars handje geen seconde los laten.

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    het is wel heel belangrijk om aan je relatie te blijven werken hoor.. dus een oplossing zoeken voor af en toe samen een avondje weg te kunnen zou ik wel doen..! wij hebben onze lieve oppas via marktplaats ontmoet en eerst hebben we goed kennis gemaakt en haar eens een uurtje laten oppassen en zo opgebouwd tot een goede vertrouwensband.. ook is mijn man eens bij haar thuis geweest om kennis te maken met haar ouders want ze woont nog thuis... ze is 21 jaar... dus je kan misschien ook eens zoiets proberen? dan kan je lekker eens met je man een biosje pakken of een borrel drinken of uitgebreid uit eten samen en eens je relatie onder de loep nemen en elkaar vertellen wat je graag anders zou willen... begin eens met hem een kus te geven uit jezelf als je hem ziet, en houd zn hand lekker vast als je samen op pad bent... probeer elkaar complimenten te geven en zeg dat je van hem houd... je zult zien dat het stukje bij beetje weer beter gaat en dat je weer heel goed weet waarom je voor hem gevallen bent!! een huisvrouw alleen zijn dat is niet echt geweldig lijkt me.. je bent een moeder maar ook nog gewoon een vrouw die neem ik aan graag haar eigen dingen wil blijven doen...

kan je ook nieteens een lekker avondje doorzakken met je vriendinnen zodat je man oppast? vaak lucht dat ook wel op om het er met je vriendinnen over te hebben....

wij doen eens in de week iets samen, dan gaan we lekker de stad in... hebben we goede gesprekken... en tja je moet moeite blijven doen voor elkaar hoe druk het ook is soms met de kinderen en het huishouden en andere zaken... kusjes geven doen we ook altijd en ik krijg vaak te horen dat ie me mooi vind en lief vind en het erg waardeerd wat ik allemaal doe voor ons gezin... ook komt ie weleens thuis met een bosje bloemen of zegt hij zo ga jij maar eens even lekker de stad in end an blijf ik bij de kids... of hij laat me uitslapen en krijg koffie op bed... je kan natuurlijk niet elke dag maar verliefd zijn maar eens in de zoveel tijd komen die kriebels wel weer op de voorgrond en dan weten we heel goed waarom ze zo gek op elkaar zijn geworden en nog steeds zijn... een realtie gaat niet vanzelf daar moet je aan blijven werken!!!

wens je heel veel succes en hoop dat je het weer te pakken krijgt hihi...

Deel Deze Pagina