daar kan ik dus ook echt niet tegen dat geadem in me gezicht ik moet ook vrij kunnen liggen. Het liefst had ik een 4 persoons bed ofzo zodat ik nog meer ruimte heb haha. Deden we wel eerst tegen me kaar aan liggen in bed maar vind het zo ongemakkelijk
Wij zijn echt wel romantisch naar elkaar toe en lieve dingetjes zeggen we ook regelmatig. Echter, we hebben ook wel eens periodes dat we wat langs elkaar heen leven. Als ik druk ben met werk en hij bijvoorbeeld ook. Maar ik merk wel dat het belangrijk is regelmatig even samen iets te ondernemen, zonder de kinderen. Dus gewoon een keer lekker even uiteten en een filmpje pakken of de kaarsjes in de slaapkamer aan, wijntje erbij en lekker vrijen. Weekendje weg.. Gewoon een stel zijn, zeg maar. Vooral als je een tijdje even niet zo veel tijd voor elkaar hebt gehad, dan is dat heel belangrijk. Mijn man zegt bijvoorbeeld wel regelmatig hoe mooi en aantrekkelijk hij mij vindt, maar hij moet het ook niet te vaak zeggen, dan geloof ik 'm niet meer!
Tja Miffy, ieder stel is gewoon anders! En het ene stel is gewoon wat kleffer dan het andere stel. Dus maak je niet teveel zorgen en kijk niet teveel naar andere stellen. Jullie zijn zoals jullie zijn! Maar misschien is het wel ene goed plan om er eens samen een weekje tussenuit te gaan? Mijn man en ik (12 jaar samen, bijna 1 jaar getrouwd) lopen nog steeds hand in hand en zijn gewoon een romantisch en klef stel. Maar dat is gewoon zoals we zijn!
bij ons verslonsde het ook de laatste paar weken... tot ik heb bedacht dat we elkaar maar bij alles wat we doen een kusje moesten geven haha en het werkt!!!!!!!!
hier ook niet altijd klef enzo hoor. hand in hand lopen doen we niet vaak (vind het ook niet handig lopen) en elkaar kussen in het openbaar doen we ook niet zomaar (ligt eraan waar en de reden) maar dat ik af en toe echt nog verliefd kan zijn dat heb ik wel. wij hebben ook een beetje vreemde relatie, want vriend is 3maanden weg en 3maanden thuis. als hij net thuis is is het echt weer een beetje verliefd, maar dat duurt steeds korter moet wel zeggen dat we nooit aan elkaar moeten wennen, als ik hem zie op schiphol is het al vlug weer gewoon (wel heel leuk dat hij er weer is, maar niet dat ik moet wennen dat hij er ineens weer is) ik zat gisteravond tien jaar jonger in tien dagen te kijken en toen ze elkaar zagen na die 10dagen zei die vrouw, dat het even wennen was om hem weer te zien. daar kon ik me niet veel bij voorstellen maar als hij dan thuis komt (of weggaat) lopen we wel hand in hand over schiphol en kussen elkaar regelmatig. iemand vroeg ook nog eens: jullie hebben vast nooit ruzie? snapte er niks van? omdat hij 3maanden weg is is het die 3maanden dat hij thuis is niet altijd feest hoor, dan hebben we ook wel eens dagen dat ik denk: wanneer kan je weer vertrekken? we kunnen elkaar nog wel altijd verrassen. en ik denk dat het wel belangrijk is dat je over dingen kan praten (dat kunnen wij meestal wel) en als je geen oppas hebt kan je toch nog altijd thuis iets leuks plannen? (als verrassing?) (edit, we zijn bijna 9jaar samen, wonen bijna 5jaar samen en hij vaart bijna 7jaar)
Het is net alsof je het over mij hebt.... Mijn vriend en ik zijn ook niet zo van dat kleffe....En ik wil ook graag de ruimte hebben als ik slaap. Als wij gaan winkelen willen wij nog wel eens elkaars hand vasthouden, maar ook niet altijd trouwens. En "ik hou van jou" zeggen wij ook niet dagelijks, maar wel af en toe. Dan is het des te specialer vind ik. Verder hebben wij trouwens wel ons eigen ritueeltje: we geven elkaar 's ochtends als hij naar het werk gaat drie kussen, als hij weer thuis is, geven wij elkaar een kus en als we gaan slapen geven wij elkaar ook weer drie kussen. Dat is iets van ons, zeg maar . Wij zitten ook niet elke avond tegen elkaar aan op de bank, maar wel vaak. Wij weten dat we van elkaar houden en dat is het belangrijkste. Verder moet je af en toe wel in je relatie investeren vind ik. Af en toe eens samen lekker weg, of gewoon eens buiten de deur eten doet al een heleboel. En ik verras mijn vriend soms met een klein cadeautje (vaak iets van chocola, daar is hij gek op) en dat verstop ik dan in zijn nachtkastje of onder zijn kussen....Andersom verrast hij mij soms met een mooie bos bloemen. Gewoon, geheel onverwachts. Verder ben ik het helemaal eens met LadyZorra.
hoi hoiiii ik ben dan nog wel niet moeder of zwanger maar wil hier toch even op reageren... wij sturen elkaar ELKE dag wel een smsje om te vragen hoe het gaat(op het werk)en meestal staat daarin ik mis je en hou van je dikke kus heerlijk als 1 van ons dat niet doet vragen we aan elkaar is er wat? wij bellen elkaar tussendoor ook nog als we aan het werk zijn. s'ochtends maakt hij een broodje voor me of ik voor hem,lekker met een kopje thee of koffie. 9 van de 10 keer lopen we hand in hand en geven we mekaar een lekkere knuffel maar niet achterlijk klef als er andere mensen bij zijn. of we doen ff een arm om elkaar heen of we leggen een hand op de knie als we bij iemand op bezoek zijn ofzo. wij kunnen heel uitgebreid zoenen maar soms als we beide druk zijn is t snel ff een zoentje maar altijd voor het slapen gaan en als we naar het werk gaan. t kan zo je laatste keer zijn dat je elkaar hebt gezien. mijn vriend werkt het liefst iedere dag en avond hij heeft erg adhd in het begin vond ik dat zeer vervelend want ik voelde me eenzaam en dacht dat hij liever weg was dan thuis was. we zijn inmiddels al 5,5 jaar bij elkaar. en ik weet gewoon dat hij dat heerlijk vind om zijn eigen dingetje te doen en ik doe ook lekker mn eigen dingetje en als hij dan thuiskomt is het altijd gezellig. lekker samen nog even douchen of tv kijken lekker bakkie koffie of een chipje.en daarna naar bed. dan kruipt hij altijd nog even lepeltje lepeltje tegen me aan en dan gaan we slapen. we passen ons allebei een beetje aan,hij is wat vaker thuis en ik laat hem meer zijn gang gaan en daar hadden we vroeger ruzie over. of bijvoorbeeld ik ga uit eten met wat meiden nou dat vind ie super voor me en vroeger was ik jaloers als hij een keer wat met vrienden ging doen en nu weet ik dat we dat beide nodig hebben. we hoeven elkaar maar aan te kijken en we weten wat we bedoelen!
ik denk dat het niet zo zeer door het blok komt, maar dat bij mij toen pas het besef kwam van wat mij zo dwars zit. n paar weken geleden had ik hier een topic geplaatst dat hij zoveel aan het werk is, en hij heeft nu overplaatsing aangevraagd en werkt vanaf 1 april alleen nog 9 tot 17, dus daar ben ik heel blij mee. maar ons leven de laatste weken ziet er zo uit: 18.00 komt hij thuis, duikt achter de laptop, krijg te horen dat hij geen honger heeft omdat hij laat geluncht heeft, ik ga dan maar alleen eten, greys/desperatehousewives/blok oid kijken, en rond 20.30 komt hij naast me zitten, schuift zn eten naar binnen en om 21.00/21.30 ligt hij op bed. meestal ga ik dan ook mee, maar is het vaak tv kijken/boek lezen, soms kijkt hij mee, maar meestal slapen. in het weekend is het de laatste weken ook druk, behangen, kraamvisite oid. afgelopen zaterdag zijn we dan toevallig naar lolland geweest, maar dan gaat de een met mila spelen, de ander bleef bij fenne. heb er nooit zo veel moeite mee gehad dat wij niet zo klef zijn, (op wat hormoonaanvallen na), maar vanaf het moment dat fenne is geboren heb ik nu wel zoiets van: ik zie je al zo weinig, dan wil ik de tijd die we samen zijn wel samen doorbrengen, met ook wat lichamelijk contact, als knuffelen.
wij hebben zeker geen broer/zus relatie, maar we lopen ook niet hand in hand, nooit gedaan btw geloof ik. nu als sophie de hand van papa vast heeft en ik loop ernaast, zegt ze dat papa en mama ook hand moeten vasthouden. dat doen we dan dus ook, maar voelt raar hoor. vriend zei al tegen me, zo hebben we nog nooit gelopen. meestal pak ik m dan arm in arm, vind ik fijner lopen.
En met de laptop kan hij niet naast ej op de bank komen zitten?? Dan voel je je ook niet zo alleen. Daarom had ik mn man ook ene laptop gegeven omdat hij anders continue boven zit en ik beneden..
18.00 komt hij thuis, duikt achter de laptop, krijg te horen dat hij geen honger heeft omdat hij laat geluncht heeft, ik ga dan maar alleen eten, vind dit persoonlijk wel beetje sneu, vooral als ook nog kids hebt. hier komt papa om kwart over 6 thuis, en dan staat het eten klaar, en gaat we met zn 3en gezellig aan tafel. ik hou er al niet van om te koken, dat moet ie het niet in zn hoofd halen om te zeggen dat ie niet eet omdat ie geen trek heeft...
Hier eten we ook altijd samen, vaak doet hij een spelletje achter de computer of iets wanneer ik ga afwassen en de kleine naar bed breng. Maar daarna gaan we toch iets doen wat we samen leuk vinden (filmpje of tv kijken, beetje samen surfen op het net en thee drinken etc).
hier zeggen we wel vaak tegen elkaar dat we van elkaar houden tot de bevallingsdrama niet, hij wel ik niet, ik vond het nogal moeilijk om mijn gevoelens te tonen en erover te praten. en ook knuffelen enz hoefde niet. maar sinds ik bevallen ben en helemaal laatste maanden, geniet ik almsaar meer van lekker knuffelen, hand in hand lopen (dat deden we dan wel weer veel) en we zeggen altijd dag en een kus als we weg gaan, en ook geregeld dat (dagelijks wel) dat we van elkaar houden, in het begin zij ik standaart ik ook, maar nu zeg ik ik hou ook van jou als antwoord.
nee, mijn laptop snapt niet helemaal dat de bedoeling van een laptop juist is dat hij mobiel moet zijn. als hij beweegt valt hij uit.. erg frustrerend! over het eten: dat is echt iets van de laatste 2 weken. ik haat koken, dus meestal is hij degene die dat doet, en gingen we daarna samen eten. nu moet ik maar iets opwarmen en eet hij later een broodje oid. weet ook echt niet waar dat ineens vandaan komt.
nou ik vind t niet echt geweldig klinken je gaat toch lekker met t gezinnetje samen eten(ook goed voor je kindje samen met papa en mama) en daarna bijvoorbeeld samen je kindje naar bed brengen ofzo? zo willen wij het straks wel gaan doen eigenlijk.....
hier he-lemaal geen klef stel maar als de een de ander een complimentje geeft of een kusje of een keer zegt ik hou van je, dan heeft het echt betekenis. inmiddels zijn we twintig jaar bij elkaar en is de allergrootste verliefdheid over gegaan in houden van. en als hij s'avonds binnen komt wandelen ben ik weer helemaal blij. en er zijn roerige tijden en minder roerige tijden geweest, maar na elke moeilijke tijd er weer samen te zijn uitgekomen, tja dat is voor mij de bevestiging van onze liefde voor elkaar En zonder kinderen is het gewoon makkelijker om veel tijd in elkaar te steken En kinderen kunnen je relatie flink op de proef stellen, zeker als het niet van een leien dakje gaat. En als je daar dan samen weer uitkomt dan ben je er voor elkaar.
als hij avond dienst heeft ligt mila al op bed als hij thuis komt, en op andere dagen wisselen we het wel af wie haar eten geeft, maar meestal ben ik het. nu is hij de laatste weken wel wat vroeger thuis (nog steeds min 18.00, maar iig geen 20.00 meer), maar mila heeft vaak al honger rond 5 uur/half 6, en ik eet zelf dus later, in de hoop dat ik dan met vriend kan eten. maar nu dat ook niet meer is, eten we dus allemaal apart. ik ben zelf ook opgegroeid in een gezin waar het standaard iedere dag 18.00 met zn 4en aan tafel was, en wil dit ook veel liever. vind het echt helemaal niet leuk zoals het nu gaat alleen zondagochtend ontbijt met zn allen nu.
Als jullie dat in je relatie nooit gedaan hebben, kan hij ook niet weten dat jij er behoefte aan hebt. Het is niet iets wat jullie deden en ermee gestopt zyn. Misschien moet jij het aangeven, of gewoon zelf ermee beginnen. Zelf zeggen dat hy dan maar niet laat moet lunchen, omdat je graag samen wilt eten. Als jullie tv kijken, tegen hem aan gaan liggen. Of vragen of hy bij je komt liggen enz. Mijn man is juist heel erg van het aanraken, bij elkaar liggen, complimentjes geven enz. In het begin moest ik daar juist aan wennen. Nu wil ik niet anders Als we tv lagen te kijken, zei hy altyd waarom kom je niet by me liggen. Nu liggen we soms een film te kijken en dan merk ik dat we elkaars hand vasthouden hahaha, moest hier zo om lachen! Dat hoeft nou ook weer niet Een oppas regelen hoeft niet voor de kleine dingen. Samen boodschappen doen, in bad, een dvd-tje kijken enz. ALs je maar dingen samen doet. Als hy hier moet overwerken en achter zn laptop zit dan baal ik al dat we niet samen zitten, maar hy baalt dan ook en zegt dat dan ook. Maar zomaar vrywillig achter de pc kruipen terwijl de ander er zit dat doen we niet. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om zo langs elkaar heen te leven. Denk dat je dan heel veel warmte mist. Niet weet wat er in de ander omgaat enz. Nee lijkt me nix
hier is het ook geen kleffe boel meer hoor, geen hand in hand meer.Alles is stukken minder geworden..We sturen elkaar nog wel iedere dag een lief sms-je en we zeggen nog wel steeds iets liefs tegen elkaar. Vooral voor het slapen gaan zeggen we altijd nog even:"hou van je".. En als we gaan bankhangen dan zitten we wel altijd knus tegen elkaar aan. Vooral als hij weken is weg geweest en hij komt thuis, dan zijn we weer even verliefd..dat is wel zo voorbij hoor, als ik die vuile was van hem zie Tijd voor elkaar hebben we niet echt, dat gaat voornamelijk naar de kinderen, maar wij houden in ons achterhoofd dat als ze groter zijn dit allemaal wel goed komt en we weer volop van elkaar kunnen genieten. wij doen het nu met deze kleine dingetjes, die ons nog man en vrouw maken. want vaak voel ik me ook alleen maar poetsvrouw en moeder en geen partner van..