jij verwoord in 3 zinnen wat mij dus zo dwars zit. heb af en toe het idee dat ik in dezelfde situatie zit als toen ik nog alleen woonde, maar dan met veel meer afwas.
Meis ga eens een goed gesprek aan met je vriend. Vertel hem hoe je het graag zou willen en vraag ook aan hem hoe het graag zou willen zien. In een relatie moet je rekening met elkaar houden. Je kunt niet na je werk binnen stappen en zeggen sorry schat laat dat eten maar zitten want ik heb geen honger.... Ik zie mijn man ook niet zo heel vaak. Hij werkt onregelmatig, dus deze week bijv. zie ik hem niet omdat hij thuis komt als ik al in bed lig. Ik ben al aan het werk als hij zijn bed weer uitkomt en 's middags vertrekt hij weer naar z'n werk. Om eerlijk te zijn vind ik dit fijn want dit houdt onze relatie spannend. We hebben elkaar altijd wat te vertellen. We zijn nu 12 jaar samen en nog steeds heb ik kriebels en hij ook. Ik ben ook heel blij dat ik hem morgenavond weer heerlijk kan knuffelen. En natuurlijk is het hier niet altijd leuk, soms denk ik na een week vroege diensten wanneer hij weer late diensten heeft Wat ik wel weet is dat je heel duidelijk moet zijn. Mannen hebben geen zintuig dat raadt wat jij graag zou willen. Wil je een knuffel, haal die dan gewoon. Duidelijk zijn is heel belangrijk.
Wij zijn 18 jaar getrouwd en nog steeds klef.We houden elkaars handen altijd vast,zeggen dagelijks ik hou van je,hij belt me ook vaak op om te zeggen dat hij van me houd,neemt geregeld een bloemetje mee,geeft complimentjes en we doen ook veel samen. En dan bedoel ik ;lange strandwandelingen met de doggies,veel praten over onze gevoelens en hoe het gaat met ons zelf en met de kids en we hebben ook dezelfde hobbies maar doen ook wel af en toe iets niet samen hoor.Dan gaat hij bijvoorbeeld vissen met mijn oudste zoon(Ik haat vissen),of lasergamen etc. En ik ga geregeld winkelen met de meiden en met onze jongere zoon gamen want ja...ik ben een gamer....(erg he?) Ik vind hem nog steeds een lekker ding en voel nog vlinders en hij gelukkig ook.Af en toe zit ik niet lekker in mijn vel zoals nu na onze laatste miskraam en als ik dan alleen wil zijn geeft hij mij ook de tijd. Ik denk wel dat het belangrijk is om je best te doen voor een relatie. Mijn eerste huwelijk die duurde 4 jaar en we leefden helemaal langs elkaar heen en deden ons best niet meer en dat is dus ook fout gelopen. Maar dat kwam omdat we ook beiden niet happy waren met de situatie. Ook kon ik niet met mijn exman praten en kropte ik al mijn gevoelens op. Met mijn man nu is dat allemaal anders.Gelukkig maar want ik ben erg blij met onze relatie en hij ook en onze kids(oudere tieners)vinden het ook fijn hoe het loopt al vinden ze ons af en toe wel wat klef. Wat wij ook doen is elke maand uiteten gaan en even de maand doorspreken. Hoe was de maand,wat vond je goed gaan en wat niet en eventueel waar moeten we aan werken.Veel mensen vinden dit dom maar het gaat vanzelf en we genieten van ons etentje en de tijd voor elkaar. Ja dan zijn we maar klef hoor....maar 18 jaar getrouwd telt toch ook voor iets nietwaar ? En nee...het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Maar we zijn samen gelukkig en dat telt.En ik denk dat als je happy bent hoe je relatie is dan telt dat toch het meest ?
Dit is juist heel erg goed, snap dan ook niet dat somige mensen dit dom vinden! Dit is wat iedereen zou moeten doen, want het houd wel je relatie goed. Denk dat ik dit maar als TIP ga zien. Hoop dat ik m ook kan uitvoeren, want oppas regelen valt hier niet mee.
vind dit inderdaad ook een erg goede tip, ik hoop dat ik in de toekomst ook een oppas in de buurt kan krijgen. merk wel dat ik nu nav dit topic er eigenlijk meer moeite mee heb dan ik in de eerste instantie dacht.
Hier lopen we ook niet hand in hand hoor. In het begin af en toe wel gedaan. En ik vind de kleffe stellen zelf helemaal niks. Vooral niet als ze geen uur van elkaar kunnen afblijven. En dan heb ik het over klef zijn in gezelschap van andere mensen. Thuis ben ik beetje klef. Maar door de mmm is dat dus stuk verminderd. Liefde is een ruim begrip heb ik wel geleerd. Hier ook niet zo vaak ik hou van je. En ik zeg het dan nog eerder dan manlief. Maar kijk ook naar de kleine dingen. Zoals een aai over je bol, lekker tegen elkaar aankruipen in bed. Een keer een lieve blik. En gewoon samen zijn. En een man die er gewoon voor je is. In voor en tegenspoed. Na veel ruzies en problemen heb ik geleerd dat soort dingen te zien. En ja de een is eenmaal kleffer dan de ander. Maar daar moet je niet naar kijken. Je moet kijken waar jij je prettig bij voelt. Ga met zijn 3en leuke dingen doen. En kook thuis een keer lekker voor elkaar. Kruip savonds tegen elkaar aan op de bank. Slaap is wel belangrijk. En hormonen doen veel met je. Blijf vooral praten in je relatie. En durf sorry te zeggen na een uitbarsting die door de hormonen komt. Praten en je gevoel uitspreken is erg belangrijk in je relatie Maar kijk dus naar de kleine dingen en dan niet dus elkaar langdurig en overal zoenen, hand in hand lopen en aan elkaar plukken.
wij zeggen ook elke dag dat we veel van elkaar houden! en ook altijd hand in hand lopen! en hij zegt altijd dat ik sexy ben! en alleen van hem bent! en soms wil ik dan meer aandacht, en zeg ik ,pak me nou is ineens onverwachts vast' maar dat is denk mannending haha...maar mag zeker niet klagen! Wij zijn in juli 3 jaar samen, maar nog altijd dolverliefd opelkaar! en ook elke avond lekkker even knuffelen, en saampies op de bank zitten! en is toch heel FIJN DAT JE DAT ELKE DAG WEL EVEN DOET! Althans voor mij wel! heerlijk! en te zeggen hoeveel je van elkaar houd!
Dan moet je er echt werk van maken meid. Waarom zou je je zo ongelukkig moeten voelen?! Wees eerlijk en zeg vanavond al tegen hem wat je dwarszit. Dat je het gevoel hebt dat je alleen bent. Je hebt niet voor niets een relatie. Het is geven en nemen en hy geeft je nu niets. Hoe langer je ermee wacht hoe moeilijker het wordt om een gesprek aan te gaan. Sterkte!
Wij zijn 14j samen en lopen nog steeds regelmatig hand in hand. Geven elkaar de hele dag door kusjes, ook in t openbaar. Pakken elkaar in de loop van de dag regelmatig even vast. Zeggen dagelijks lieve dingen tegen elkaar. Kruipen elke avond tegen elkaar aan in bed. Tot ik hem weg schop maar dan slaapt hij toch al, krijg het zo heet dan. Wij kijken regelmatig een filmpje op de bank en kruipen dan tegen elkaar aan. Gaan wekelijks naar t bos met de honden en kids. Het zal niet maandelijks zijn, maar toch wel zeer regelmatig dat we lekker uit eten gaan, af en toe de sauna in (wat heb ik daar een zin in zeg, ben d'r al 3j niet geweest omdat ik eerst mn slanke lijn weer terug wil). Doen af en toe eens een spelletje aan onze grote tafel. ( wij hebben echt zo'n wijn en kaasjes tafel, dat straalt de tafel gewoon uit dat dat erbij hoort ) Maar ook hier ist niet altijd rozegeur hoor. Als manlief het te druk heeft met werk is sex het eerste waar hij dan beduidend minder zin in heeft.
hetgene wat ik in die 3maanden dat hij niet thuis is ook het meeste mis is een knuffel of zomaar even elkaar aanraken. ik zou zeker proberen om met je man te praten. succes alvast
Ik zou ook gaan praten met je man. Leg hem uit hoe jij je voelt en dat je het gevoel hebt langs elkaar heen te leven. Samen eten vind ik een heel belangrijk iets, even gezellig met elkaar aan tafel en babbelen over je dag. Als je man nu niet door heeft wat er met je aan de hand is zou ik zelf een brief schrijven (weet niet of dat wel overkomt, weet natuurlijk niet hoe je man is). Ik ben zelf altijd heel slecht geweest met praten over dingen die mij dwars zitten, ik schrijf makkelijker. En wij zijn ook niet klef. In het begin van onze relatie (4 jaar geleden) wel, hand in hand, constant zoenen en vrijen. Maar nu ook niet meer. Hand in hand lopen vind ik irritant, want ik ben 1.50 en mn vriend 1.87... niet handig dus! En veel zoenen, hier ook alleen maar een standaard kusje als we mekaar zien of gaan slapen. Maar iedereen heeft ook wel eens een dip in zijn relatie, althans zo zie ik het. Wij zitten nooooit naast elkaar op de bank (dat vind ik dan wel jammer) en knuffelen ook niet zo veel meer als ik zou willen.
wij zijn na 10 jaar ook nog steeds erg verliefd op elkaar. we hebben veel meegemaakt in die 10 jaar en vooral veel aan elkaar gehad. wij zijn niet klef in het openbaar. maar lopen wel altijd hand in hand. en thuis zijn we heel knuffelig. we zoenen best vaak, zomaar van die lieve kleine zoentjes. en we zeggen vaak tegen elkaar dat we van de ander houden. het voelt gewoon allemaal zo goed. als we elkaar na een werkdag weer zien dan krijg ik weer echt kriebeltjes in mijn buik. we zijn wat dat betreft echt heel erg hetzelfde, alleen ben ik wat romantischer ingesteld hihi. @ miffy: als jullie een goeie sterke relatie hebben dan kun je over dit soort gevoelens eens met elkaar praten. en ik weet heel goed hoe makkelijk dat klinkt en hoe moeilijk dat kan zijn. maar als dit echt niet lukt dan zit er iets niet goed. probeer eens zonder verwijten aan hem te vertellen wat je voelt en wat je behoeftes zijn. en vraag ook vooral naar zijn behoeftes. ik hoop dat dat wat meer duidelijkheid schept.
Hmmm...wij zijn nu al ruim 17 jaar bij elkaar..en nog steeds verliefd hoor, bellen dagelijks met elkaar ..al is het alleen al om even te vragen hoe de dag verloopt, hand in hand lopen is nu wat moeilijker omdat er 1 de buggy bestuurd....hij zegt ook dagelijks wel dat ik mooi ben en ik de liefste ben die hij ooit ontmoet heeft..en dat is wederzijds..we hebben ook echt nooit geen ruzie...tja af en toe een meningsverschil..maar we respecteren elkaar genoeg om er geen drama van te maken....ik hoef hem niet te veranderen en hij mij niet....maargoed zo zijn wij..wil niet zeggen dat als je dat niet hebt dat het met de liefde niet goed zou zitten..iedereen is anders..en iedereen beleefd en draagt het uit op zijn eigen manier Tja meis..praat er met je partner over...denk dat daar alles mee begint..communicatie
Wij lopen af en toe hand in hand..maar is meer uitzondering dan regel.. Complimentjes krijg ik af en toe, iets in de trant van wat ben je mooi vandaag.. Verder knuffelen we als we daar zin in hebben maar zelden tot nooit in het openbaar.. Wij zijn 7jaar bij elkaar, en ook hier geen heftige vlinders meer, maar liefde. Ik denk dat dat toch op den duur zo gaat, zeker met kleine kinderen, je hebt nou eenmaal veel te weinig uren in een dag, en te weinig handen aan je lijf...haha.. Zonder gekheid, ik ken geen koppel dat al jaren bij elkaar is en elkaar nog de kleren van het lijf scheurt.. Maar ik vind het prima zo het nu is, we houden van elkaar.
Ik zou ook idd een goed gesprek met hem hebben. Ik vind het helemaal niet raar dat je niet hand in hand loopt enz, maar het gaat er om hoe jij je er bij voelt. En zo te lezen is dat niet goed. Vind het trouwens niet gek dat jullie zo "leven". Je bent na een korte relatie zwanger geraakt en hebt een kindje gekregen. Echt tijd om elkaar goed te leren kennen heb je niet gehad, je moest meteen ouder zijn. Dat geeft wel een deuk in je relatie. misschien mist hij de "oude jullie" ook wel. Denk dat het heel goed is om het bespreekbaar te maken.
Ik zou als ik jou was, dit wel proberen bespreekbaar te maken. Maar ik denk dat een relatie op een gegeven moment altijd wel wat minder 'spannend' of 'gezellig' wordt. Alles wordt op een gegeven moment wat gewoner en dan heeft je relatie misschien een nieuwe input nodig, of hoe zeg je dat.. Wij zijn 6 jaar samen, maar lopen ook niet meer hand in hand. Wel zegt manlief dat ie van me houdt, gek op me is, etc..hij maakt wel complimentjes. 's avonds zit hij op de ene bank en ik op de andere. Daar zeg ik wel eens wat van, want vind het ook wel eens gezellig om lekker knus samen op de bank te zitten. Dit gebeurt érg weinig. Verder heeft hij momenteel sowieso erg weinig tijd voor mij. We hebben thuis een eigen bedrijf, waar hij momenteel (tijdelijk) erg druk mee is. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Dus ik mis hem wel, zijn aandacht en aanwezigheid. Ik hoop dat we na deze drukke periode weer wat meer tijd aan elkaar zullen besteden en leuke dingen doen. Wij zijn eigenlijk veel thuis momenteel en doen samen dus weinig leuke dingen. Wel eens op visite, maar daar is het ook mee gezegd. Ook mis ik wel eens de spontane dingen die hij niet doet, maar misschien is dat man eigen en zijn mijn verwachtingen wel te hoog. praten over onszelf doen we trouwens wel. Ik vind communicatie het belangrijkste binnen een relatie. Ik wens je heel veel succes!
Ik zou er met je man over praten! Uit je gevoel tegenover hem, maar probeer hem niet aan te vallen. Probeer dingen voor te stellen. Zoals iemand hier al zei 1 keer in de maand samen uit eten oid. Langs elkaar leven gebeurt heel snel! De kunst in een relatie is ervoor zorgen dat dit niet gaat gebeuren. Je moet dus altijd energie blijven steken in je relatie als je wil dat deze goed blijft.
hallo! Hier ook altijd; hand vasthouden, arm om je heen, kusjes, ik hou van je op de vreemste momenten zomaar onder het eten etc. altijd lieve complementjes etc.. maar niet heel de dag lieffie moppie schatje blablabla brrr Denk dat het ook beetje aan je eigen ligt.. hoe jij bent en hoe hij is.. vind eht moeilijk om er een oordeel over te geven, iederen laat dingen ander voelen/merken.. Lief sxxx
Meid, bij ons is het PRECIES hetzelfde. Ik vroeg me dit ook wel eens af hoor, of wij nou zo saai en raar zijn. Maar ach, daar ben ik mee opgehouden. We hebben voor elkaar gekozen en we hebben twee prachtkindjes samen. Dus zolang we het beide gewoon uithouden zo...prima