Relatie advies gevraagd....

Discussie in 'De lounge' gestart door walnootje2, 24 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jade2011

    jade2011 Actief lid

    9 mrt 2013
    205
    305
    63
    Hier advies van een ervaringsdeskundige. Het is of ik mn eigen verhaal las. Korte versie van mijn verhaal: ik ging voor kees. Was een paar maanden heel leuk, en daarna bleek vooral dat ik hem in mijn hoofd jarenlang behoorlijk geidealiseerd had en bleek hij ineens ook heel veel minpunten hebben. Ik zat al in een slechte relatie dus dat had ooit toch wel stuk gegaan. Maar ik denk dat je spijt krijgt als je voor Kees gaat.
     
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Het gras is altijd groener aan de overkant.

    Ergens vind ik het niet eerlijk naar je kinderen, waarom zijn jullie een gezin gaan stichten als de liefde, het wauw gevoel bij jou al ontbrak?

    Ik kan mij goed voorstellen dat iedereen wel eens een "is dit het nou" gevoel ervaart, maar uiteindelijk is het wel wat je daarmee doet.

    Ik geloof niet dat je een eerlijke objectieve kijk hebt en keus kan maken als je gedachten bij een ander zijn en ik vind wel dat je man verdient, en je kinderen ook. Ik begrijp je struggle en het is geen schande als er iemand is die je iets doet, maar wel wát je er mee doet. Onderschat niet wat een scheiding met kinderen doet.
     
    Baileyy, Whoopy, citroenrasp en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Tja,alleen jij kunt kiezen. Maar wees eerlijk tegen Stan. Heeft hij verdiend.
    Dus niet eerst nieuwe schoenen kopen en dan pas de oude weggooien.
    Wel lullig dat Stan mag blijven als Kees niet om de hoek was komen kijken...
     
    NiVa0230 en MaMa vinden dit leuk.
  4. walnootje2

    24 jan 2020
    17
    17
    3
    Vrouw
    Ik had een grote kinderwens. Stan paste goed in dat plaatje, Kees was al even uit beeld. Dus het leek allemaal te kloppen
     
  5. walnootje2

    24 jan 2020
    17
    17
    3
    Vrouw
    Aantrekkingskracht, stoere man, spontaan, sociaal..
     
  6. walnootje2

    24 jan 2020
    17
    17
    3
    Vrouw
    Kees appte mij trouwens dat hij mij nooit afgewezen heeft, maar dat dit mijn gevoel was. Hij is ook al jarenlang gek op mij. Maar in die periode was het voor hem niet duidelijk dat ik mijn relatie uit had, hij zei dat als ik dat gezegd zou hebben ,zou hij me zeker willen zien... dus miscommunicatie.


    Ben nu overigens gestopt met hem appen
     
  7. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.566
    7.392
    113
    Zou ik ook zeggen als ik hem was :rolleyes:

    En moest net ineens denken aan verhaal dat ik laatst las:
    https://www.vriendin.nl/persoonlijke-verhalen/vriendin-52-milou-heeft-spijt-dat-ze-haar-man-verliet-voor-een-ander1/

    Op de één of andere manier heb ik dat gevoel ook bij jouw verhaal :oops:
     
  8. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar je was niet verliefd?
     
  10. Eefje00

    Eefje00 Fanatiek lid

    27 okt 2014
    1.506
    641
    113
    Nu zit je toch ook in een relatie en dat weerhoudt Kees toch ook niet om contact met jou te zoeken/hebben?

    Ik vind het ontzettend pijnlijk voor je man dat je überhaupt contact hebt met iemand waar je gevoelens voor hebt.
     
    Neuzeke, Sado, Whoopy en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.182
    940
    113
    Zuid-Holland
    Met je keuze voor Kees gooi je het gezin wat je nu hebt volledig weg. De kinderen gaan van het ene huis naar het andere huis, communicatie tussen beiden ouders wordt er negen van de tien keer niet beter op. Je zit straks of eerste kerstdag of tweede kerstdag zonder je kinderen. Financieel veranderd ook alles, je moet het alleen gaan redden.
    Je vriendenkring zal ongetwijfeld veranderen, je hebt altijd vrienden die voor jou kiezen maar tegelijkertijd raak je ook echt vrienden kwijt.
    En ja, er zijn ongetwijfeld mensen die zeggen in een soort gelijke situatie.... Leven met kees is zoveel beter.....
    Maar realiseer je vooraf wel heel goed wat je allemaal weg gooit.... En hoeveel impact dat op je kinderen gaat hebben.
    Echt niet dat je koste wat kost moet blijven in je huwelijk maar ik denk dat veel mensen echt niet beseffen wat ze weggooien omdat het gras bij de buren iets groener is.....
     
  12. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Nou, exact wat ik dacht. Het klinkt flauw, maar naar mijn idee is dit heel erg een geval ‘het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak’..
     
  13. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Het gras is altijd groener aan de overkant, zoals al vaak gezegd is. Ik denk ook echt dat je Kees helemaal geidealiseerd hebt in gedachten, omdat hij nu nog zo onbereikbaar en 'mysterieus' is. Stan is veilig en bekend.

    Iemand sprak hier over een wijze oma. Ik hoorde eens een oudere man iets in de trant zeggen van; houdt van degene met wie je bent getrouwd, als een opdracht, een werkwoord, ipv alleen te trouwen met degene van wie je houdt.

    Stop het contact met Kees, doe je dat niet, dan kan dat gevoel voor hem blijven groeien. Je hebt echt deels invloed op je gevoel.
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb trouwens over dit topic nog best wel na zitten denken.

    Mijn man en ik hebben ook zo onze dingen gehad en in bepaalde opzichten waren wij allebei ongelukkig op verschillende vlakken. (Maar daarbij natuurlijk ook gelukkig samen op andere vlakken) Er speelde geen derde partij mee, maar jeetje wat hebben wij veel gepraat en uiteindelijk veel voor onze relatie over gehad. Dus het was niet zo dat ik iets moest veranderen voor hem, maar ik moest iets veranderen voor ons. Want daar draait het uiteindelijk om, ons gezin.
    Deze week zei ik nog tegen mijn man dat ik met de tijd besefte dat een perfect huwelijk, perfecte man of zelf de perfecte vrouw zijn niet bestaat. Soms moet je de imperfecties van de ander leren waarderen om verder te komen, soms moet je mee bewegen met de ander en je eigen grenzen opzoeken om nader tot elkaar te komen en daardoor ben ik mijn man zoveel meer gaan waarderen, nog meer het gevoel gaan hebben dat hij het echt voor mij is, ondanks die -kleine- imperfecties.

    Ik ben blij te lezen dat je het gesprek met je man aan gaat, geef jezelf alsjeblieft bloot alleen dan kom je tot de kern van het probleem en daarmee waarschijnlijk de oplossing.
     
  15. walnootje2

    24 jan 2020
    17
    17
    3
    Vrouw
    Dank jullie wel meiden. Ik ga Kees niet meer appen . Echter wonen we in hetzelfde dorp dus helemaal onder hem uitkomen zo moeilijk gaan, maar ik ga het niet op zoeken. Al mijn vriendinnen weten inmiddels van hem en onze gevoelens en zij gaan mij helpen zodra ik een avond uit ga en hem tegen kom, dat ze me daar weg halen als het mij zelf niet lukt.
     
    vruchtje24, Liana84, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
  17. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.639
    10.538
    113
    Stan staat in alle opzichte achter.

    Kees was je eerste liefde, the first cut is the deepest...
    Kees ken je niet heel goed, dus ook niet zijn mindere kanten
    Kees heeft niet de tropenjaren met je doorstaan, wat veel van een stel vraagt
    Kees heeft makkelijk praten.

    Ik zou je vraag omdraaien:
    Wat als je 80 bent, je kinderen willen je niet meer zien omdat je niet voor hun vader hebt gekozen en ze vonden Kees helemaal niets, Kees na 6 maanden zijn vrijheid terug wilde en je relatie met je man achteraf het beste was wat je kon overkomen.

    goed dat je voor je man kiest en ga er voor 100% voor. Goede eerlijke mannen zijn onbetaalbaar!
     
  18. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Wat goed dat je zo eerlijk bent geweest naar je vriendinnen. Fijn ook dat ze je willen helpen!
     
    walnootje2 vindt dit leuk.
  19. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Even zo vrij om op jouw te reageren, ik herken me (helaas) wel in jouw post en ben benieuwd hoe jullie dat 'werken aan de relatie' hebben aangepakt.. Mag evt in pb hoor :)


     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    #80 Ysabella, 25 jan 2020
    Laatst bewerkt: 25 jan 2020
    Ik zal je vanavond even een pb doen omdat het nogal privé ‘problemen’ waren van mij die ik liever niet openbaar hier wil delen en het zelfde geldt voor mijn man.

    Wat naar trouwens dat je in zo’n zelfde situatie zit als waar ik in zat. :(
     
    walnootje2 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina