Relatie geboortegewicht vader en duur zwangerschap.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inge75, 2 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Geboorte gewicht papa

1. Geboorte gewicht papa hoog kleine kwam eerder

2. Geboorte gewicht papa hoog kleine kwam op tijd

3. Geboorte gewicht papa hoog kleine kwam later

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    Wannéér een baby wordt geboren hangt af van de vader, als we Noorse wetenschappers moeten geloven. Zij onderzochten de relatie tussen het geboortegewicht van 77.000 ouders en de duur van de zwangerschap van hun kind. Hoe zwaarder mannen bij hun geboorte wogen, hoe eerder hun kind te wereld komt. Bij vrouwen geldt het omgekeerde. Waren zij zwaar bij de geboorte, dan is de kans groter dat hun kind later komt. De onderzoekers verklaren dit verschijnsel doordat kinderen van zware vaders een grotere kans hebben ook meer gewicht te hebben waardoor de druk op de baarmoeder toeneemt.

Ben benieuwd naar de ervaringen hier.

Groet Inge

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Zelf geen ervaring. Maar mijn collega kreeg een kindje van bijna 7 pond, en haar man was dat zelf ook bij geboorte. Kindje kwam 4 weken te vroeg.

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen (had het artikel in 'Wij jonge ouders' ook gelezen ;) ).

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Iets in mij zegt dat ook dit onderzoek er weer zo een is waar je in de praktijk dus helemaal niets mee kan.Een geboorte is nooit van een factor afhankelijk. Waarom nou niet eens een zinvol onderzoek...waar dan ook vandaan waar we echt iets mee kunnen maar dat is weer een ander onderwerp.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Hmm tja ach men moet ergens geld aan spenderen ;)
    Mijn vriend was 8 pond bij zijn geboorte, onze dochter bijna 8 pond en zij is geboren met 41w6d!

6. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    mijn man woog 8,5 pond bij de geboorte en ik 5.

mijn eerste kwam 4 dagen voor de uitgerekende datum en woog bijna 6 pond. (jongen)
    mijn tweede kwam bijna 3 weken te laat en woog 6,5 pond. (meisje)

dus ik ben benieuwd wat nr 3 gaat doen

Deel Deze Pagina