Bonje met de buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Koon, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb vanmiddag Bonje Met De Buren zitten kijken en vroeg mij af wie van jullie er wel eens echt bonje met de buren heeft gehad en waarom?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wij, met de buren van mijn moeder. Nou, eigenlijk zitten er 3 huizen tussen.. Maar hij heeft onze kat vergiftigd + 3 andere katten die dood in onze tuin lagen. Onze kat is hierdoor in mijn armen gestorven. Politie wilde niets doen.

Van de week heeft hij gedreigd bij een andere buurvrouw (vriendin van m'n moeder) de boel kort en klein te slaan 's nachts, als ze het niet verwachten. Heel enge man, politie komt hiervoor dan pas weer maandag >.< Ongelooflijk.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij zijn gelukkig verhuist maar in onze oude straat verschrikkelijke buren gehad!

De ene zat 4 huizen tussen maar waarom weet ik nog steeds niet, we werden op eens uit gescholden en beschuldigt van dingen.
    Wij ging wel met mensen om waar hun ruzie mee hadden maar of dat de reden is geen idee?
    Ik werd heel erg bedreigd door hun als manlief aan het werk was en mijn honden werden getreiterd door hun

Andere buren, zat 1 huis tussen.
    Onze hond en een hond van andere buren hadden gevochten naast zijn auto, hoop geschreeuw van hun en wij wouden eerst zeker weten dat onze honden niets hadden.
    Het was zomer en ik liep voor we weer naar buiten gingen even naar de kleine meid om te kijken of ze nog sliep met al dat geschreeuw en haar open raam.
    Hoor ik de ene buurman tegen de andere buurman zeggen, maak een kras op je auto dan! Zeg gewoon dat hun hond dat heeft gedaan.
    Dus ik naar buiten, hij kwam meteen heel dreigend en schreeuwend op me af, ja jou hond heeft een deuk in mijn auto gemaakt, dus ik heel rustig... Nou als mijn hond dat heeft gedaan is het gewoon verzekerings werk, geen probleem.
    Dus ik kijk, zit er een dikke put in zou auto maar als het stof zit er nog gewoon omheen.
    Dus ik zeg dat kan die van nooit hebben gedaan maar ik wil er best de verzekering naar laten kijken en ik maak meteen even foto's maar het lijkt er meer op dat ze zelf met een paraplu een deuk hebt gemaakt.
    Nu toen ging hij helemaal uit zijn dak, dus ik vlucht naar binnen vervolgens vallen ze met 3 man sterk mijn man aan:$ nu heb ik gelukkige een giga vent die je niet zo maar van de sokken krijgt, buurman aan de overkant kwam ons ook al helpen, zijn vrouw stond te filmen.
    Ik hun naar binnen getrokken en de politie gebeld, aangifte gedaan.
    De volgende dag verzekerings papieren in gevuld en bij hun in de bus gedaan maar wel met het verhaal er op dat wij er niets van geloven en dat we graag willen dat er een expert naar kijkt.
    Paar uur later zat mijn hele auto onder de krassen:x

Nou toen was het 2 familie's tegen mij alleen, manlief werkt heel veel en is zelden thuis, ik durfde zelfs niet meer naar buiten, we hebben ook een camara opgehangen, in de straat was ik veilig maar daar buiten niet.

We zijn er nu een half jaar weg en ik ben zooooo blij! We hebben nu normale buren, kan het super met iedereen vinden heerlijk!
    Ik begon echt aan mezelf te twijfel of het niet aan mij lag maar inmiddels is wel duidelijk van niet.
    Ik kom nog regelmatig in de straat bij oude buren, nu vrienden!
    Ze hebben alweer een nieuwe familie gevonden om te treiteren en zo gaan ze maar door!

Sorry voor de spel fouten.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Ja hier wel gehad (of nog steeds, negeer haar)

Mevrouw kwam na 2 maanden hier aan de deur. Nog nooit eerder met haar gesproken. Dat ze last van ons had.
    Apart want we zijn helemaal niet luidruchtig ( zelfs rustig voor een gezin)
    Hiervoor woonden er oudere single vrouwen dus ze waren helemaal niks gewend.

Werd een belachelijk gesprek waarbij we toch goed uitelkaar zijn gegaan. Belachelijk was dat ze maar niet kon begrijpen dat er leefgeluiden zijn als er een gezin naast je woont.

Naast ons woont ook een gezin, dus twee huizen bij hun vandaan, en die hebben ook gewoon leefgeluiden. Ook 2 kleine kinderen.
    Misschien hoort ze alles bij elkaar en is dat teveel...

Maar goed, nu een jaar later negeren we elkaar. Ik heb verder niet meer met haar gesproken.

Heeft wel een nare stempel gedrukt op het wonen hier. Ik moet nog steeds wennen.

Ik organiseer nu wel met nog 3 buurvrouwen burendag. Dus ik probeer wel om gezellig de buurt bij elkaar te krijgen/houden

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Trouwens, ik heb er nog een. Wij hadden geen bonje met deze mensen, thank God, maar wat hebben ze voor overlast gezorgd zeg.

We kwamen hier net wonen in maart, was hun raam ingegooid, ik dacht nog van: Okee, dat is vast niet zomaar.
    Maar een week na onze sleuteloverdracht maakten we hun eerste ruzie mee. De hele buurt kon meegenieten, ze gingen elkaar te lijf op straat en de politie moest komen :O Een week later was het raam gemaakt, 3 weken later weer ingegooid :') En zo bleef dat ook. De ruzies precies hetzelfde, iedere keer politie. Vaak gingen de ruzies zo ver dat er bijvoorbeeld bloembakken of tuingereedschap uit omwonenden hun tuin werden gehaald om elkaar mee te slaan.
    Ze zijn ongeveer 2 maanden geleden uit huis gegooid wegens achterstallige betalingen, maar nu wonen er weer van die aso's.

Laatst ook al een schietpartij in de straat, politie rijdt 3x per dag z'n ronde ongeveer. Echt een asobuurt.

6. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben ook klaar met mn buren aan 1 kant...
    ze maken al het speelgoed van andere kinderen kapot, jongste dochter daagt me constant uit, hangen over mijn schutting, gooien dingen in mijn tuin, eigenen zich spullen van mij en anderen toe, en vinden dat je dat moet terug vragen????? schijnheilig achter je rug om praten, vooral die dochter stomme bekken trekken als je het niet ziet, en opmerkingen maken die niet door de beugel kunnen..
    en nog meer dingen, maar dan bij andere buren..
    remie op de wereld types...zou ze echt het liefst enkeltje timboektoe geven..bleeeehhhh

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja wij dachten dus dat het buurjongetje weleens z'n afval over onze schutting gooide...
    Hadden we hem ook al eens zien doen dus dat is niet heel gek.

Niet alleen snoep/chipszakken en knikkers... Maar op een zeker moment ook stenen en zelfs een afgeknaagd kippenbotje!
    Toen dacht ik echt van dit kan toch niet?!?!

Zat ik later in de tuin... Vliegt er een meeuw over en dropt o een enorme steen voor m'n voeten!
    Schrok me rot.. Maar het buurjongetje is in ieder geval grotendeels weer onschuldig verklaard.
    Zo vaak speelt hij ook niet buiten en op een zeker moment werd het wel heel erg.

Vooral de knikkers (die dus wel echt van hem waren) waren zelfs gevaarlijk omdat ze in de grasmaaier terecht komen en dan keihard weer wegschieten. Dat geeft serieuze plekken als je geraakt word...
    (en dat levert mij een blauwe plek op... Maar bij dochterlief kwamen ze op gezichtshoogte aanvliegen. Dus die mocht niet naar buiten als ik gras ging maaien. Beetje triest :)

8. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    yup gehad toen ik nog anti kraak woonde
    ging gepaard met vele dreigementen en telefoontjes
    waren nog bekende ook (zodoende de telefoontjes)

uiteindelijk na poot stijf houden (en vooral niet onder de indruk zijn van de dreigementen,maar ze zelfs uitgenodigd om het waar te komen maken) is het met een sisser afgelopen

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik niet gelukkig, maar op de buurt van mijn ouders woont wel een stel wat de hele buurt terroriseert. die man heeft voor buren gestaan met een mes e.d. Hij deugd echt niet. 1 stap op zijn erf en hij komt naat buiten te vloeken en tieren. heel triest als je zo leven moet vind ik... mijn ouders en buren hebben op advies van politie een brief naar hem gestuurd sindsdien is hij rustiger. zijn vrouw geeft altijd opmerkingen als je er langs loopt... ook heel triest. maar zij is sinds een week omgedraaid en zoekt weer contact... zal wel wat achter steken dus mijn ouders en buren zijn op hun hoede nu ;) maar hij is knettergek echt waar, ziet altijd kwaad en ontevreden. zegt niks en zuipt 20 flessen bier per dag. ze hebben een dochter die er bijna nooit komt meer... zij is altijd gepest om haar ouders (best wel zielig). ik ben benieuwd wat di buurvrouw heeft momenteel! ze groet je weer en wil praten met je... mijn vader heeft afgelopen week een uur met haar gepraat, mijn moeder raait haar om en loopt weg (er is teveel gebeurt zegt ze).

10. FrenchBull

FrenchBull Niet meer actief

Yep....buren die nu al 3x de politie op ons af hebben gestuurd. 2x geluidsoverlast en 1x een anonieme melding van dierenmishandeling. 3x ook echt de politie aan de deur gehad en alle 3 de keren uitgelegd wat er aan de hand was (laatste keer dierenmishandeling wisten we de melding niet kwamen we later achter politie heeft wel de honden geobserveerd) De politie heeft ons alle keren gelijk gegeven. Zelfs hiervoor 1x bij de woningstichting moeten komen voor een gesprek en ook deze gaven ons gelijk. Nu hebben wij een klacht neergelegd bij de woningstichting vanwege valse meldingen en telkens politie op ons af sturen/ op muren bonken en ga zo maar door. Nog niks van gehoord dus ben benieuwd. Onze andere buren (jong gezin met 2 jonge kids waarvan 1 baby) hebben absoluut geen last van geluidsoverlast....toch vreemd dan he zou je zeggen.

11. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jep ik heb pas geleden nog bonje met mijn buren gehad
    klap het liever niet op de forum
    het ging over mijn kindjes en het ligt nogal erg vers:(

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

ja hier continue bonje met de buren, zij hebben altijd last van ons, ik voel me wel eens de familie tokkie zoals ze doet over ons komt om alles aan de deur. praten in de nacht huilen van onze zoon overdag en in de nacht, wasmachine, douchen, gewone normale geluiden dus. Wij doen niet zo raar althans niet dat wij weten, ik was niet van plan te gaan fluisteren in mijn eigen huis ne tuin omdat hun tot 14 uur op bed willen blijven.

Laatst wel redelijk geescaleerd door gedrag van de buurjongen naar ons toe, we praten niet meer met elkaar ik ben op een hele nette manier verhaal gaan halen sindsdien zegt ze niets meer. Ook goed
    (hopelijk komt ze dan ook niet meer aan de deur)

13. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Bij mij zelf niet maar jaren geleden bij mijn moeder wel toen ik daar nog woonde.
    Kwamen nieuwe mensen wonen, probeerde de straat te terroriseren, vele buren die al vroeg de gordijntjes dicht deden en stiekem erachter gluurde en niets zeiden.

Altijd maar uitdagen,op een gegeven moment knapte er iets en lagen we met zn alle rollend over de grond te vechten, ik, ex vriend, me moeder me zus, met dan die andere familie. Was niet meer normaal maar...... Hierna nooit meer iets gebeurd. Sindsdien altijd vriendelijk en zeggen ze gedag :D

14. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Ja, helaas wel... Gelukkig zijn we verhuist!

Buurman mishandelde zijn vrouw, het was nogal gehorig, dus wij konden alles, maar dan ook alles horen! :( Na een nacht vol ruzie heb ik de buurman aangesproken en hem verteld dat het toch wel erg gehorig was en dat ik op het punt heb getaan de politie te bellen omdat we bang waren dat he echt uit de hand ou lopen. Niet handig natuurlijk.... Hij zou mij ook wel ff pakken als mijn man er net was en als de politie zou komen wist hij dat ik gebeld had.... Hartstikke bang daarna natuurlijk...

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben geen bonje met buren, vooral om een dergelijk verhasl als dat van juli2009 te voorkomen. Naast ons huis staat een klein apartementencomplecje van 8 woningen. Maar 1 stel dat daar woont heeft om de haverklap slaande ruzie met elkaar. Zo erg dat de kinderen er bang van worden. Politie ervoor gebeld en 3 anderen ook nog. In dit geval zeggen we er dus zelf niks van omdat we met de buurt het wel fij. Willen houden

16. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Owja,mwij zijn er ook voor verhuisd!

We hadden twee huizen verderop een stel wonen met twee degodganse dag blaffende honden, we werden er helemaal knetter van, van smorgensvroeg tot savonds laat! Wat van gezegd en toen zeiden ze dat ze schijt aan ons hadden..

Toen kon ik er niet meer tegen rn kregen we een andere woning, gelukkig!

17. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Hier ook bonje. Met 1 buurvrouw gelukkig maar.

Ik had namelijk na de geboorte van zoonlief, een nieuwe fiets gekocht. Zo'n mama fiets, je kent het wel. Fijn ding, maar niet heel erg praktisch in een kleine box. Box is 1m breed, en 2m diep. En die staat dan al vol met spullen, omdat we klein behuisd zijn.
    Heb toen met alle buren contact opgenomen, om te vragen of zij bezwaar hadden als ik die fiets onder de trap zou stallen. Want meerdere keren per dag dat ding in en uit de box worstelen was geen doen. Nee was geen probleem. Konden ze begrip voor op brengen zelfs, want zij hadden natuurlijk net zo'n grote opslagruimte.
    De beneden buurvrouw was het er niet mee eens. Zij "Wilde het niet hebben" en we dienden de spullen in de box anders maar op te ruimen en weg te gooien zodat de fiets erin paste.
    Grootste deel van het probleem komt ook, doordat ze gewoonweg niet kan communiceren met mensen. Er is voordat wij hier kwamen wonen, aardig wat gebeurt met criminelen en whatnot. Prima, kan ik begrip voor opbrengen. Maar voorheen, konden we elkaar altijd groeten. Niemand heeft last van elkaar.
    Maar dankzij de fiets, is dat aardig verzuurd. Ze reageert heel aanvallend en schreeuwt snel. Nu negeert ze onze zoon ook, wanneer hij haar ziet, en haar gedag zegt. Vinden wij persoonlijk erg onnodig. Kind kan er niks aan doen.
    Gelukkig kunnen we binnenkort verhuizen...

18. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    Heb ff alles gelezen maar wat is er toch vaak bonje!!!
    Mijn moeder heeft het vroeger ook gehad met een buurvrouw en die is toen ook gaan verhuizen!
    Maar het lijkt me toch erg vervelend als je je toch niet meer veilig voelt in je eigen huis pff!!

19. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wij met twee deuren verder.. Toen we met de verbouwing bezig waren we waren er net komen wonen kwam de buurman aan de deur om 10 voor 8.. Of we wilden stoppen want de kleine kon niet slapen. Wij netjes gestopt terwijl we eigenlijk tot 10 uur door mogen gaan.. Kijk ik naar buiten zit de kleine buiten ! Ohja en de kleine is 15 hahaha

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vroeger.
    Had een buurvrouw die begon mijn huis leeg te jatten, toen ik dat doorkreeg en wist dat zij dat was heb ik aangifte gedaan.
    Toen begon ze s nachts te stalken door te bellen.
    Ze belde jeugdzorg, ze belde 112 dat ik een vechtpartij boven had en ga zo maar even door.
    En volgens haar had ik haar gebroken ribben geslagen haha nou had ik dat maar gedaan!!
    Op politie aanraden heb ik een woningruil toen gedaan.
    Toen zocht ze me nog, want ze wilde mij en mijn kinderen doodrijden!

Vorig jaar kreeg ik via Hyves een berichtje dat ze graag weer contact wilde.
    Nou dacht het dus niet!!!

Deel Deze Pagina