relatie geheim houden....Wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Haar ouders mogen het onder geen beding weten, maar ze neemt haar vriendje mee naar de collega's van haar moeder??

2. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik snap t niet zo. Wat hebben die ouders uberhaupt met haar relatie te maken dan als ze er niet achter staan?
    Relaties kies je zelf, daar heb je je ouders geloof k niet bij nodig.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mja, ik zou daar dus niet mee akkoord gaan als vrouw/vriendin/moeder zijnde.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Yep! :( Wij vonden het ook wel raar, maar goed.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

mja, dat klopt wel voor Nederlandse gezinnen, maar voor Turkse werkt dat wel wat anders.

6. Ellie86

Ellie86 Fanatiek lid

27 jan 2014
    1.226
    0
    36
    Ach het zijn dingen die bij zijn cultuur horen. Ik heb er verder weinig mee te maken.

7. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja ik zou mijn mond houden.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mij is altijd door mijn 2e moeder (een Turkse dus ;)) ingepeperd dat je als meisje zijnde "wacht" totdat je getrouwd bent. Je gaat dus niet samenwonen voordat je die ring hebt ;), want als je dat wel doet, kun het het wel shaken met trouwen. Als een man toch al krijgt wat ie wil zonder getrouwd te zijn, waarom zou hij nog gaan trouwen met je?

Vandaar dus dat Turkse meisjes vaak stiekem daten.

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Niets zeggen, er is geen reden. Jongen komt netjes over, los van situatie zou je dus geen zorgen maken dat ze omgaat net hem.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, dat doe ik ook niet op zich. Alhoewel er 1 puntje is waarvan ik weet dat haar ouders niet blij zullen zijn met hem. Zij doet niet mee aan de ramadan en draagt ook geen hoofddoek, iets wat haar moeder een echte doorn in het oog is (want daar beklaagd ze zich wel eens over) Deze jongen doet ook niet mee aan de ramadan en alleen al om die reden zullen ze hem afkeuren. Hoe zijn ouders daarover denken weet ik uiteraard niet. het is ook verder off topic natuurlijk.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik ben een turkse moeder en ik zou het wel willen weten. Maar in jou geval weet ik het niet of jij het moet zeggen of niet.

Mijn moeder wist dat ik een vriendje had, ik ben wel met hem getrouwd. Mijn moeder is minder strenger dan mijn vader. Ik denk dat bijna alle turkse vaders wel strenger zijn.

Maar niet alle turken doen aan ramadan mee. Je hebt ook niet islamitische turken..

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Als mijn dochter net zo verstandig is als ik toen ik 18 was dan zou ik dat niet erg vinden. En dan zou de dag canzelf komen dat ze me in vertrouwen durft te nemen. Minder handig dat ze het zo doet en toch openbaar met hem verschijnt op het werk van haar moeder.
    Misschien een signaal?
    Ik zou wel aankaarten omdat ze 18 is dat ze jullie hier wel een beetje mee voor het blok zet!

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het is typisch ja, maar ik zou mij daar totaal niet mee bemoeien. Het meisje is al 18, loopt (hopelijk) geen gevaar en bovendien zijn het collega's en geen goede vrienden of zo. :)

14. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland

Dat had ik begrepen hoor ;)
    Blijft mijn verhaal nog gewoon hetzelfde van...

15. penseel

penseel Niet meer actief

Vervelend dat ze jullie ermee heeft op gezadeld.

Ze is 18 en kan doen en laten wat ze wilt,Dus ik zou mijn mond houden.

Mij stuit het ook tegen de borst. Dat geheim gehouden moet worden omdat het niet mag volgens de ouders.

We leven hier en hier zijn we zo ver dat een kind zijn eigen keuze mag maken wat betreft partner en merk ik zelf dat ik wat weer stand ondervind van de gedachten gang dat een dochter niet haar partner mag uitkiezen of dat ouders dan gaan flippen.

Pas niet in mijn gedachten gang. Maar ja het is wel een andere cultuur waar wij mee te maken hebben dus ergens moeten we respect hebben dat mensen anders denken.

zou haar toch adviezeren om open en eerlijk te zijn naar haar familie toe hoe moeilijk het ook ligt. De waarheid ligt toch vaak op de loer en dan zijn de rapen helemaal gaar.

En het heeft allemaal met eer te maken tja welke eer die van het meisje of van de ouders die zo zijn op gevoed.

Zie het ook bij de schoonfamilie kant hoor en daar gebeurt het ook. En dan kan ik alleen mijn wenkbrauwen op halen doe niet zo ouderwets.

Sneu voor het meisje ook dat ze moet liegen.

Maar mijn advies aan jou is hou je er buiten. Verder.Het is hun probleem.

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Gewoon niet mee bemoeien. Dat is hun zaak vind ik.

17. Islah

Islah Niet meer actief

Ik wil niet veel zeggen en bedoel het ook niet vervelend maar er zijn ook ontzettend veel Nederlandse meisjes die zowat alles stiekem doen hoor! Waar ik woon tenminste, omgeving waar veel streng christelijke dorpen zijn. Stiekem een vriendje nemen (en dan ook echt als vriend en niet als 'courtship'), stiekem broeken dragen, stiekem naar de kroeg/bioscoop, soms zelfs stiekem laten vaccineren.
    Heeft dus niet zoveel met een andere cultuur te maken lijkt mij.

18. penseel

penseel Niet meer actief

En daar heb ik NET zo veel moeite mee..

Dat vind ik ook schandalig ouderwets.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zover ik weet is het over het algemeen niet zo dat ze niet zelf haar partner mag kiezen maar dat ze niet zomaar een vriendje mag hebben. En zolang ze niet zeker is zal ze hem ook niet voorstellen aan haar ouders.

Uithuwelijkspraktijken komen amper nog voor.

20. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat lief? ! Amper?!

In 1 jaar 181 (2011-2012) gevallen die gemeld werden. Het daadwerkelijke aantal is.waarschijnlijk 3x zoveel. ....

Dat vind ik.niet amper voorkomen

Deel Deze Pagina