Ons geld zit er helaas deze maand aardig door heen, wij gaan zelf binnen enkele dagen trouwen en dat voelen we helaas wel in de knip. Nu hebben wij aankomende week 5 verjaardagen, om de kosten te drukken waren wij van plan om cadeautjes te halen bij bijv de action en xenos. Gister was ik met een van de jarige in gesprek, en helaas vroeg ik wat die gene wou hebben vaak ben ik antwoorden gewend van 'dat maakt mij niet uit, ik ben al lang bij dat je er bent.' Deze persoon gaf aan dat ze graag geld wou hebben, nu vind ik dat toch wel erg lastig ik heb deze maand nauwelijks geld om boodschappen te doen en het is zelfs lastig om te tanken voor mijn werk. Als wij richting hun gaan zijn we ongeveer al 10 euro aan benzine kwijt en de partner waar zij het samen mee viert heb ik nog maar 3x gezien. Om nou 5pp te geven vind ik ook zo gierig, maar 30 kan ik gewoon niet missen en wij kopen op dit moment dus liever iets leuks in een budget winkel. Wat zouden jullie doen?
Dat ze graag geld wil hebben, betekent niet dat dat het enige is wat ze accepteert. Koop een klein cadeautje, het is het gebaar dat telt
Beide vast inkomen? Ik zou even een maandje rood staan en de verjaardagen vieren. 30pp is wel veel voor geen familie en ligt er aan wat voor vrienden het zijn. Ik zit meestal rond de 15 voor vrienden, 30 voor familie en 50 tot 70 voor ouders. Ik moedig trouwens het rood staan niet aan, ik had liever gezegd de maanden ervoor iets meer sparen voor je huwelijk of niet zoveel uitgeven aan het huwelijk maar dat is achteraf gepraat. Ookal willen ze geld dan hoef je dat natuurlijk niet te geven en zolang het geen prul is van de action of xenos kan het wel maar zou ik het aanvullen met een plantje of bloemtje en dat is ook al snel rond de 10 euro. Groot huwelijk? Wellicht dat in 1 van die enveloppen een leuk bedrag binnen komt waarmee je die roodstand voor de verjaardagen al direct hebt afgelost.
je zou haar eerlijk uit kunnen leggen wat de situatie is: dure maand en dan nog 5 verjaardagen en dat je haar graag iets wil geven maar dat je je een beetje opgelaten voelt om met een klein bedrag aan te komen. Wat je ook kunt doen is zelf iets maken (op pinterest staan heel veel ideeën. Je zou haar ook een kaart kunnen geven met daarop de uitnodiging om een keer samen te lunchen lunchen, high tea te doen, te barbecuen o.i.d. Dan kun je de kosten wat beter verdelen.
Ik vind het zelf wel raar om als volwassene geld te gaan vragen. Een verjaardagscadeautje is een aardigheidje en gaat om het gebaar. Wij hebben met enkele vrienden zelfs de afspraak dat we geen cadeautjes meer meenemen (voor de kinderen wel) omdat we eigenlijk vinden dat het genoeg is als je aanwezig bent. Elke keer dat gedoe om weer een leuk cadeautje te vinden... Ik zou dus gewoon oets leuks van de action meenemen in jouw geval. Genoeg leuke dingen daar!
wij geven altijd kleine kado'tjes van ongeveer 5 euro pp. Nu hebben wij het budget ook niet om meer te geven. Ik vraag dus eigenlijk nooit wat iemand wil hebben want geef gewoon zelf wat.
En een fles wijn geven? Een lekkere fles wijn hoeft niet te veel te kosten. Zou zelf ook geen geld geven.
Ik zou gewoon een leuk klein verzorgins pakketje maken bij de action. Heel fijn dat ze geld wilt hebben maar als je dat niet hebt dan houd het op toch? Koop een leuk mandje, douche gel er in, cremetje erbij, zo'n spons dingetje leuk papiertje er omheen en klaar.
Helaas liep het financieel allemaal wat anders dan gepland, mijn partner en ik zouden beide een leuk bedrag terug krijgen van de belasting maar helaas krijgen wij nu pas in maart 2016 bericht daar ga je niet vanuit wanneer je het netjes laat invullen door een boekhouder. En wij staan helaas ook al in roodstand waar we beide geen voorstander van zijn, maar het kon deze maand gewoon niet anders. Een kaartje met een beloofd etentje vind ik inderdaad wel leuk! Maar dan zijn we achteraf denk ik wel meer kwijt dan dat we ze nu allebei een tientje zouden geven. Voor een van de personen heb ik ook wel wat over, maar haar partner heb ik pas 3x gezien. Ik vraag inderdaad maar niet meer aan mensen wat ze graag willen hebben, je verwacht niet dat ze zomaar geld gaan vragen. Had liever gehoord in welke catergorie ik kon gaan zoeken wat cadeautjes betreft.
Als het goeie vrienden zijn dan kun je daar gewoon eerlijk over wezen en zullen ze jullie situatie vast wel begrijpen dat je er bent is al leuk toch? Anders gewoon even goed snuffelen bij de action en een pakketje samen stellen
Ik zou even langs de action rijden en een mandje kopen. Daar kun je dan zoutjes nootjes chips en een fles wijn bij in doen bijvoorbeeld en ben je voor minder dan 10 euro klaar. Je kunt dit ipv met etenswaren ook vullen met shampoo luxe bad gel van de action etc.
Alleen omdat iemand geld vraagt; wil het niet zeggen dat die persoon het ook gaat krijgen. Gewoon langs de Action gaan voor een goedkoper cadeautje. Ik zou daar zelf niet zo mee zitten (al zal ik wel denken: hee, alweer eentje die van mijn verlanglijstje afwijkt en het minstens net zo snel weer vergeten zijn). Degene die daar wel mee zit moet gewoon haar verjaardag niet meer vieren. En anders heb ik dit idee voor je: https://www.google.nl/search?q=geldboom+op+canvas&biw=1680&bih=913&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=kyaeVdf0HciqywPg_7rgCg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=geldboom+knutselen Ik heb nu al 3x zoiets gemaakt voor weinig geld. Je gaat naar de Action en koopt een leeg canvas, componentenlijm, verf en je gaat naar huis. Je verft een boom op het canvas; plakt er centjes op die je uit de spaarpot gekiept hebt - ondertekent hem als: de geldboom, gemaakt door *naam* en je schenkt het. Flesje wijn erbij voor een paar euro en je bent klaar. Ik heb ook wel eens 2 briefjes van 5 euro gepakt. Van het ene briefje vouw je een jurk, van het andere briefje een papieren hoedje. Dan print je de foto van de jarige uit en maak je een grappige collage/tekening. Let wel; maak het geld vast met plakband en de rest met lijm Alles waar je moeite voor doet wordt dubbel gewaardeerd. Of je het nou mooi vind of niet. En anders zeg je: ons cadeautje komt later! Dat zegt mijn schoonzusje al zeker 2-3 jaar tegen mijn partner (haar grote broer) en dat komt nooit Is totaal niet erg - maar ik vind het wel komisch.
geef een leuke zelfgemaakte cadeaubon met bv twee theeglazen en dan voor een keer een high tea bij jullie thuis
Gewoon even aangeven, heb ik ook weleens moeten doen. Iedereen zit weleens in die situatie dus dat begrijpen ze vast wel
ik zou zelf een doosje chocolaatjes geven en eerlijk zeggen dat het financieel even niet uit komt.. daar is meestal wel begrip voor toch?
Voortaan zou ik niet meer vragen wat de jarige wil hebben. Dan krijg je ook niet dat soort antwoorden. Ik heb ook eens gehad met iemand dat ik vroeg wat ze wilde hebben voor haar verjaardag en toen wilde ze een bepaald boek hebben. Ik kijken op internet, kost dat boek 25 euro. Ja daag, zoveel geef ik aan 1 cadeautje voor iemand niet uit, tussen de 10 en 15 euro. Dus ik heb haar toen ook wat anders gegeven. Verder gaat het om het gebaar en anderen kunnen niet in jouw portemonnee kijken.
Idd gewoon zelf iets in elkaar frutselen. een pot douchescrub met een fles bodylotion een lekkere douchegel met een scrubspons. vd week een dienbladje gemaakt voor mn vriendin was met dienblad 7 euro kwijt. dienblad, 2 theeglazen, 2 soorten thee, pak mix voor cupckaes en versiersel voor de cupcakes. Zo vond t super. gaat om t idee hoor. en voor een man, als ie van bier houd, losse flesjes speciaalbier kopen lintje en cellofaan eromheen en klaar.
Weet je wat ik een leuk cadeautje vind? Een cake/koekjes/taart/brownie mix in een glazen potje. Gooi je alle ingrediënten is en klaar is kees. Die potjes haal je goedkoop bij de action o.i.d. en een cakemix kost ook niet veel. ziet en erg leuk uit! Heel simpel, weinig werk, niet duur en het staat onwijs leuk in de keuken. En smaakt lekker
Geef een lieve kaart met tekst en schrijf daarin dat ze een lekker etentje tegoed hebben, dan neem je de jarige(n) een keer mee uit eten. Als het tenminste mensen zijn om wie je echt geeft. Of koop gewoon een mooi kado en dan kan je het geld wat je daaraan uitgeeft weer terug krijgen door de envelopjes die jullie ongetwijfeld zullen krijgen op jullie bruiloft. Ik ken de Action zelf niet maar ik heb gehoord dat dat allemaal goedkoop prul spul is wat in een dag kapot gaat dus daar zou ik niet voor kiezen eerlijk gezegd. Sowieso vind ik het wel heel brutaal en berekenend om geld te vragen voor je verjaardag, zou niet in mij opkomen.....