Waterflesje/drinkbeker die niet ruikt

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 1 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wie heeft er dé tip voor een goede drinkbeker die niet lekt maar vooral niet naar plastic smaakt??
    De dopper waarvan iedereen zegt dat het niet zo is, ruikt ook bij ons wel wat naar plastic. Ik vind dat niet zo lekker drinken met water.
    Kleen Kanteen RVS fles hebben we ook, maar ik vind dat te zwaar in de tas en ook niet zo prettig drinken.

Mijn zoon heeft voor sporten altijd een Bidon mee en die fles geeft helemaal een plasticsmaak af.

Dus de vraag is: wat hebben jullie???????? ;)

2. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik gebruik al jaren een dopper. In het begin geeft hij een plastic smaak af, maar naar verloop van tijd niet meer

Baileyy vindt dit leuk.
  3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik zou dan voor glas gaan. Maar is natuurlijk wel zwaarder dan plastic en breekbaar.

Zelf gebruiken wij dopplers, zoon neemt ook elke dag mee naar school, met water. Zit geen geur aan :)

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Echt? Slijt dat die smaak? ik heb hem een jaar. Gebruik hem niet vaak door dat plastic smaakje..

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Proef je niet bv je afwasmiddel? Hier vind ik de Doppers niet lekker als ze in de vaatwasser zijn geweest, maar dat geldt voor alle flessen en bekers van/met kunststof. Ik was ze nu met de hand af met heet water en een mini-drupje afwasmiddel. Dan smaakt water gewoon echt naar water.

6. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik gebruik ook een dopper en heb nergens last van.

Baileyy vindt dit leuk.
  7. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Dat denk ik ook eerder inderdaad, ik heb echt geen plasticsmaakje meer bij mn dopper na enkele weken

Baileyy vindt dit leuk.
  8. Espoir

Espoir Fanatiek lid

28 feb 2013
    1.670
    768
    113
    De Mepal waterfles

RoIn en Baileyy vinden dit leuk.
  9. Irene2

Irene2 Actief lid

21 mrt 2019
    375
    610
    93
    Vrouw
    Ik gebruik ook een Dopper, gooi ze ook in de vaatwasser maar zet ze daarna vaak nog vol met water een tijdje wat ik dan weggooi om die smaak eruit te krijgen. Maar dat is inderdaad meer het vaatwasmiddel en niet zozeer de fles zelf. Met de hand afwassen met een klein beetje afwasmiddel moet vast ook goed werken, maar ik probeer hier zo weinig mogelijk af te wassen. :roflmao:

Ik merk ook dat ik een bijsmaak heb als ze net uit de vaatwasser komen en het water er al even in zit(paar uur ofzo). Na een of twee keer vullen is dat weer weg en ondervang is dus met hem even vol met water laten staan na het afwassen.

Baileyy vindt dit leuk.
  10. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad! Mijn dopper en ook de waterflessen van de kinderen smaken gewoon niet lekker meer na veelvuldig schoonmaken in de vaatwasser. Met de hand afwassen smaakt veel beter.

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hmmn ik doe ze wel altijd in de vaatwasser ja. Ik ga het eens proberen met anders afwassen ja.

12. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Ik gebruik een camelbag. Is een drinkbeker met een tuitje/rietje. Nog last gehad van rare geurtjes en alle onderdelen elke dag in de vaatwasser

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ook geen last van een plastic smaak bij m'n doppers

14. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Hier smaakt/ruikt de Dopper juist na verloop van tijd naar plastic. Super smerig en uiteraard kan dat niet gezond zijn. Wij zijn daarom over op glazen flessen met siliconen sleeve. Ik mag vast geen reclame maken hier, maar Google helpt je wel zoeken. Allemaal leuke kleurtjes en verschillende maten ook. Qua gewicht valt het heel erg mee, zeker als je een maatje kleiner neemt natuurlijk.

15. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb een fles van Tupperware. Nooit plastic smaak en gaan gewoon in de vaatwasser.

Manolito vindt dit leuk.
  16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik denk eerder dat je je afwasmiddel proeft. Het verschilt hier namelijk soms als ik een ander smaakje afwasmiddel koop.

Onze doppers smaken nergens naar. En verder hebben we kleen kanteen flessen.

Dus aan mij heb je niks :p

Baileyy vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik spoel/was mijn Dopper altijd met de hand af, geen last van plastic of andere rare smaakjes (tenzij ik er iets anders in doe dan water, dan vind ik het water daarna vies). En Join the Pipe flessen, zelfde verhaal als de Dopper.

18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik gebruik deze ook. Geen plastic smaak hoor. Bah!

Over Doppers hoor ik ook veel goede verhalen.

19. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.130
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een sistema titan waterfles 600ml. Lekvrij en kan tegen een stootje. Kan in de vaatwasser, in de vriezer en zelfs in de magnetron zonder dop (al doe ik dat beide nooit).

Bewust voor deze gekozen omdat ik een sloper ben :roflmao: en ze ook echt adverteren met onbreekbaar!

20. maaike3

maaike3 Bekend lid

31 aug 2009
    772
    255
    63
    hier flessen van nalgene super gaat 650 cc in en lekt niet.

Deel Deze Pagina