Ik weet het niet meer

Discussie in 'De lounge' gestart door Roetje08, 30 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Sorry voor het zoveelste topic over relatieproblemen. Ik wil het toch eens ergens neerschrijven. Hij zal dit ook lezen, zoals hij alles leest wat ik hier op zp zet. Vind dat niet erg, want dit is een openbaar forum en ik lees ook alles wat er in zijn familiechat wordt gezet.

Het gaat erom dat ik van alles naar mijn hoofd geslingerd krijg en moet opletten op alles wat ik zeg, maar dat ik een zaag ben als ik eens een opmerking geef. Zo klaagt hij als ik eens een dag of 2 de hondenpoep uit de tuin niet opkuis (want dat is niet de afspraak). Maar ik moet wel elke dag mijn mond houden als hij zijn handdoek in een hoopje smijt, vuile was niet in de wasmand smijt, zijn afval en vuile vaat niet opruimt, ... We hadden een druk weekend (trouw en verjaardagsfeestje op 1 dag) en had zaterdag al veel last van bekken (bekkeninstabiliteit) en mijn buik deed ook pijn vanonder. Hij wilde vandaag graag naar de fandag van zijn favoriete voetbalploeg waar hij al enkele jaren een abonnement heeft. We hebben ongeveer 1,5u in de brandende zon gelopen/gestaan, toen ik even wilde zitten. We hadden beiden een drankje vast (hij een pint), en E. wilde wat rondlopen. Hij begon direct te klagen: zo gaat dat toch niet! Ik ging rechtstaan en was bij haar, maar ze struikelde over zijn voet en viel en toen werd hij boos. Er is wat onenigheid gekomen (kindjes vallen nu eenmaal, zo erg is dat niet), hij wilde niet dat E. rondliep, want het was te druk, terwijl dat niet het geval was. Ik ben met E. even uit zijn buurt gegaan, mijn drankje opgedronken en dan E. in de kinderwagen gezet. Zonder nog een woord te zeggen, zijn we naar huis gegaan. Toen we thuiskwamen is hij onmiddellijk naar boven gegaan en laat nu al meer dan 2u de zorg voor E. aan mij alleen over.

Ik weiger hem weer zijn gelijk te geven en laat hem dan boven maar afkoelen. Zo is er iedere keer wel iets, precies of ik weer een boeman ben, terwijl ik toch wel de indruk heb dat ik veel voor hem doe. Ik heb er al veel met hem over gepraat, maar dan komt er nog ergere ruzie van. Ik kan echt wel gelukkig zijn met hem en is ook goed met E. Maar soms heb ik gewoon het gevoel dat ik hier maar rondloop om het huishouden te doen en zijn boksbal te zijn als hij zich slecht voelt. Zoals nu loopt het weer te hoog op en kan ik nergens terecht met mijn frustraties en heb dan weer de neiging om alle schuld bij mezelf te leggen. Zo'n domme dingen die weer in een drama moeten eindigen. Het zuigt me leeg, energie die wegvloeit terwijl ik die energie heel goed kan gebruiken voor E. Uiteindelijk eindigt het altijd ik die met hangende pootjes terug kom en sorry zeg. Mentaal en fysiek kan ik het op dit moment niet aan. Ben ik zo'n slecht mens?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik kreeg al de kriebels bij het woordje Boksbal.
    Slaat hij je??

Noorie vindt dit leuk.
  3. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Alleen deze zin baart mij al zorgen.

4. Roetje08

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik ben dan zijn mentale boksbal, kortaf zijn, boos reageren, ruzie willen uitlokken. Als ik zeg dat ik daarvoor niet dien, zegt hij dat ik dan maar iemand moet zoeken die wél altijd goedgezind door het leven gaat. Dat hoeft voor mij niet, maar 5/7 dagen gefrustreerd rondlopen hoef ik toch niet te pikken ?

5. Roetje08

Sorry, bedoel daar niet mee dat hij fysiek geweld gebruikt, verkeerde woordkeuze, maar zo benoem ik het altijd in mijn hoofd.

6. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Hou eens op! Jij bent niet slecht, maar die lamzak die jou dit gevoel geeft.

dreumesje, Paardenbloem en MotherPrincess vinden dit leuk.
  7. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Maar dat is geestelijke mishandeling, en dat is niet goed te praten. Geen tips, aangezien hij zou moeten veranderen en eventueel psychische hulp voor hem inschakelen.

MotherPrincess vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, want met een boksbal maak je geen ruzie, een boksla sla je ;)

Ik zou het idd niet pikken..
    Een mens is van nature niet zoals jij je man omschrijft, dus er is blijkbaar "iets" met hem aan de hand. Werkstress, relatiestress? I dunno, maar ik denk dat je hem dringend moet verzoeken een afspraak met de huisarts te maken om hierover te praten om erachter te komen waar deze woestheid/temperament/onredelijkheid etc vandaan komt.

Is hij altijd al zo geweest zolang je hem kent

9. Roetje08

Hij vindt dus dat ik hem moet accepteren zoals hij is. Staat het me niet aan? Zoek dan iemand anders. Laatste keer dat hij dit zei, heb ik gezegd dat het gedaan zou zijn tussen ons als hij dit nog 1x aanhaalde. Weer typisch dat zo'n leuk weekend zo moet eindigen en dan nog om zo'n domme domme domme reden.

10. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    Misschien handig om eens te praten met elkaar en afspraken te maken zodat jullie rekening met elkaar kunnen houden. Zeg beide wat je hoog zit. Je bent toch niet voor niets bij elkaar?

En weet niet hoe het precies ging met de feestjes en de fandag begrijp uit je verhaal dat jullie alles als gezin gedaan hebben maar soms is het misschien ook lekker om te splitsen. Hij naar de fandag en jij bijv naar die verjaardag.

11. Roetje08

Ja, mentaal krijg ik wel wat te verduren. Bij mijn vader was ik ook een boksbal voor zijn vrouw, op mentaal én fysiek vlak. Dus daarom dat ik die woordkeuze gebruik. Ik ga niet beweren dat ik een heilig boontje ben, maar ik werk hard aan mezelf. Heb meestal wel een goed humeur. Erover praten met professionele hulp gaat hij nooit never doen, zijn gedachten zijn nog beter bewaakt dan een gevangenis en volgens hem moet hij niet veranderen.

12. Roetje08

Zaterdagochtend trouwceremonie van de peettante van E., smiddags verjaardagsfeestje van zijn neefje, savonds dan het trouwfeest. Vandaag die fandag. Als ik niet zou meegaan, zou hij niet gaan. Hij blijft liever thuis dan dat hij iets alleen gaat doen.

Ik zie hem graag en hij is de reden dat ik nog leef zeg maar. Hij ziet mij ook graag, dat voel ik. 11 jaar samen is niet niets. Denk dat ik maar eens echt een goed gesprek moet aangaan voor duidelijkheid als ik E. in bed heb gestoken.

esklessebes vindt dit leuk.
  13. Roetje08

@RoGiJuLi hij is altijd al makkelijk neerslachtig geweest. Drinkende en mishandelende moeder, ouders die beschaamd waren voor hem, laag zelfbeeld. Hoe hij dit naar mij ging uiten is zo met de jaren gegroeid.

14. mol81

mol81 Niet meer actief

Het klinkt alsof jullie beide geen gemakkelijke jeugd gehad hebben. En helaas, dit werkt door én geef je door als je niets onderneemt!

Wellicht moet je de insteek nemen vanuit het gezichtsveld van jullie kinderen: wat wil je jouw kinderen meegeven? Wat moeten hun normen, waarden worden? Wat voor voorbeeld hebben zij nodig? En wat is er voor nodig om dat te regelen/de huidige situatie te doorbreken?

Het huidige voorbeeld in ieder geval niet... en als jij niets doet, houd je in stand wat je niet wilt. Je kunt hem niet veranderen, alleen jezelf. Zoek hulp (ook als hij niet wil, dan voor jezelf!) en houd voor ogen dat je voor je kinderen een ander leven en andere toekomst wilt dan voor jezelf.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar dan heb jij dat dus al die jaren geaccepteerd van hem? Ik denk dat dat ook de reden is dat hij nu zo is en niet (wil?) veranderen.
    Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat dit jouw schuld is hoor, maar ik denk alleen dat je hem een soort van vrijbrief hebt gegeven in al die jaren ;)

Denk je dat jullie het zonder hulp gaan redden of heb je het idee dat het met hulp (voornamelijk voor hem) beter zal gaan?
    In dat laatste geval zou ik hem een ultimatum geven. Of praten, of jij bent (tijdelijk) weg.

16. Roetje08

Ga zo met hem praten. Ik denk wel dat hij hulp moet zoeken. Het is oké als hij niet echt met mij kan praten over waarom hij zo doet/is, maar dan moet hij het wel eens met iemand anders doen. Dit voorbeeld én een labiele gezinssituatie wil ik inderdaad niet voor onze kinderen. Ik was er zo mee bezig dat E. een andere jeugd zou krijgen als die van mij, dat ik niet zag dat we nu de jeugd van mijn vriend aan het creëren zijn. Die is misschien minder messed up, maar mijn vriend is er alsnog gehavend uitgekomen, dus dat is dan ook.de uitkomst voor mijn kinderen. Het is nu duidelijk dat de zet aan mij is om deze hele situatie om te draaien. Wat de uitkomst ook is, ik zal de consequenties ervan dragen en mijn kinderen hun belang staan nu prioritair.

Athina, soppie, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Huh, waarom gaat hij niet met een vriend naar zo'n fandag? Dat het van tevoren druk wordt en je een 1-jarige niet een hele dag rustig kunt houden lijkt me vooraf al duidelijk.
    Hij moet minder een beroep op jou doen en jij moet je grenzen beter aangeven.

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.021
    113
    #18 Sado, 30 jun 2019
    Laatst bewerkt: 30 jun 2019
    Fronste wel mijn wenkbrauwen na het lezen van je openingspost.... Hij leest álles wat je hier plaatst? Why? Je ‘mag’ - als zwangere! - niet even zitten na 1,5 uur staan in de zon? Hij wordt zó boos als jullie dochter struikelt dat jij uit zijn buurt gaat en jullie niet meer met elkaar praten? Hij “zuigt je leeg”?

Zonder een kant te kiezen: dit klinkt voor mij niet persé als een fijne, liefdevolle relatie...

Melief, Izzie7676, Palmpje en 8 anderen vinden dit leuk.
  19. Roetje08

Praten heeft weeral geen zin. Het ligt aan mij. Ben weggestormd en gedreigd dat ik en E. hier morgenavond misschien niet zullen zijn. En nu probeert hij mij een schuldgevoel te geven dat onze dochter een mama's meisje is. Ik heb hier geen energie meer voor.

Ik zeg het altijd als ik pijn krijg/heb, maar denk.niet dat hij het altijd even serieus neemt. Zo zei hij daarjuist: "als je straks geen zin hebt om deze weg naar de auto te wandelen, kom ik je straks hier ophalen", misschien goed bedoeld, maar voor mij komt het over dat ik mijn klachten fake of dat ik overdrijf. En hard gezegd, maar hij heeft maar 1 vriend die hij 2 á 3 keer per jaar ziet, die heeft helemaal geen interesse in voetbal. Buiten mij heeft hij eigenlijk niemand waar hij dingen mee gaat ondernemen. Enkel nog zijn broer en vader waarmee hij naar het voetbal gaat kijken.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het enige waar die gelijk in heeft is de hondenpoep opruimen in de tuin. Ik vind poepende hondenl in de tuin sowieso not done en helemaal als je het dan ook nog laat liggen.
    Voor de rest vind ik hem een zeiksnor

Deel Deze Pagina