Geef je iemand met een nieuw huis een kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rooibos, 19 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Hoi,

als jullie bij vrienden op visite gaan die net een nieuw huis hebben nemen jullie dan een presentje mee?
    En als jullie dat doen, wat neem je dan mee?

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Een mooie bos bloemen met vaas doe ik meestal!

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    - een mooie plant die lang meegaat
    - een leuke vaas
    -plateau met wat leuke neutrale kleuren kaarsen erop
    - leuke buitenplant

4. Rooibos

Rooibos Niet meer actief

Die laatste vind ik erg leuk. Die onthoud ik even.

Een leuke vaas vind ik ook leuk maar geen idee of ze dezelfde kleuren hebben als in het vorige huis.

5. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Ja hier ook hoor, vriendin van me heeft eindelijk een eigen huisje voor haar & haar zoontje.. zaten in de crisisopvang.. ze wou nog graag een senseo apparaat hebben dus die heb ik stiekem gekocht!

6. 078mama

078mama Niet meer actief

Misschien gewoon even navragen? Kan best vind ik! En anders gewoon glas.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ligt er ook aan wat je wilt uitgeven kwa prijs natuurlijk... maar een vaas is kleurloos ( doorzichtig) dus past wel in elk interieur :)

En anders idd wat ze nodig zouden hebben als een broodrooster, senseo apparaat, frituurpan, strijkijzer weet ik t hahahahaha.

Anders ga je stiekem ff polshoogte nemen wat er nodig is nog tijdens een telefoontje? :)

8. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Wij hebben net een nieuw huis en de mensen die komen kijken geven vaak een plant (moet ik eerlijk zeggen dat ik persoonlijk daar niet zo heel veel mee heb), maar wat bijvoorbeeld ook leuk is om te geven is een bon van intratuin of een interieurwinkel. Kunnen ze zelf nog wat leuke dingetjes uitzoeken voor het nieuwe huis.

9. me83

me83 Niet meer actief

een kadobon kan.(blokker bijv of vvv bon). ik geef altijd graag een flesje wijn oid.(als ze dat drinken dan he). tenzij ik weet dat ze van bloemen houden of plantjes.... ligt vaak aan de personen ..

succes!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind hetwel leuk pm iets te geven. Maar wel moeilijk soms. Wij hebben binnenkort ook weer zo'n "lastige". Om te beginnen is het een man. Wat vinden die nou leuk voor het interieur? Dan ook nog eens een man die stiekem heel kritisch en modegevoelig is, maar vervolgens heel macho doet alsof het hem niks kan schelen. En hoj heeft bijna alles wat hij in zijn vorige huis had staan weggedaan, dus ik heb geen idee hoe het er straks uitziet bij hem.

't Zal wel een bon worden, kan ie daar zelf mooi kaarsjes voor kopen, haha.

11. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Dat doen wij altijd wel.
    Bij hebben laatst een kleine stenen Boeddha gegeven.
    Die staat voor geluk, liefde en voorspoed (gezondheid)

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij hebben toen we hierheen gingen eigenlijk van best veel mensen wat gehad meestal bloemen/planten (nu weten ze wel dat ik van aardetinten houd) verder ook wel wat dingen om het mee gezellig te maken zoals een plateau met kaarsen en dat soort dingen. ook hebben we een nieuwe vissenkom gehad en een bijpassend plaid voor over de bank.

13. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Een koffie of theeboeket vind ik altijd leuk om te geven..

14. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik heb een bloementje en een zeepketting in de kleuren van hun huis laten maken

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat ik altijd leuk vind om te geven is een kookboek en daar dan 1 recept in uitzoeken waarvan je weet dat ze dat lekker vinden en de (houdbare) ingrediënten daarvan er ook bij kopen.

16. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ik neem wel wat mee, maar vind het altijd wel lastig ivm kleur.. Dus je kunt het vragen. Maar je kunt ook bijv iets kopen voor in de keuken.. Bijv etagere, of tapasset, of van die opbergdingen. (glazen potten) Of iets pasta opbergachtigs...

Dat kun je dan of leuk neerzetten of in een kastje als het qua kleur niet echt past!.

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

Een vaas is lang niet altijd kleurloos. Er zijn zoveel soorten vazen in de gekste kleuren, vormen en maten in omloop. *zegt een oud bloemiste ;)*

Huishoudelijke apparatuur zou ik niet snel cadeau geven, tenzij de personen in kwestie erom staan te springen.

Zelf heb ik binnenkort 2 housewarmings, ik zit te denken om een canvasdoek te laten maken of anders idd een interieurbon of bloemenbon

18. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Wat ik geef hangt van het soort mensen af.
    Hebben ze al een huis met veel prullaria, of leven ze juist vrij sober.
    Is het hun 1e huis of hun 15e.
    Hechten ze waarde aan materiële dingen of zijn ze blij met een warme appeltaart?

Je kan natuurlijk altijd safe gaan voor een plantje, maar als de andere visite dat ook denkt lijkt hun hun straks op een Intratuin.

Een decoratie dingetje met "home sweet home" er op doet het altijd goed. En idd een warme appeltaart (mits je goed kan bakken dan he ;))

19. adi

adi Niet meer actief

Ik vond het zelf leuk om een tafeldecoratie te krijgen, van de bloemist. Dus niet een standaard boeket, maar iets leuks eromheen.
    Of een buitenplantje.

Tupp, jij hebt een lastig geval hahaha. Misschien design fotolijstjes? Dat kan ook wel bij een matcho ;)

20. danip

danip Niet meer actief

Ik neem altijd wel iets mee. Soms iets leuks voor buiten, of een mooi stel kaarsen o.i.d.

Deel Deze Pagina