Ik denk ook dat je voor nu een prima oplossing hebt voor jou en je meisje, er zijn heel wat ergere dingen voor een kind dan een kleine woning. Succes met alles.
Ik zou gaan! Je hebt een eigen plek en van daaruit kun je verder gaan kijken. Ik wil je heel veel sterkte wensen, het is nu even moeilijk.. Maar dat komt wel goed!
Misschien kun je tot mei ergens anders tijdelijk terecht? of dat je ex weg gaat tot die tijd. 10 tot 12 jaar is wel erg lang er zijn ook wel gemeentes die 1 tot 5 jaar wachttijden hebben
De kleinere plek is niet erg voor je kindje, Nu nog heel klein en kan best ruimte delen met mama t is misschien meer voor jezelf dat je een plekje voor jezelf wil
Absoluut Kari, sinds hij vader is en verantwoordelijkheden en plichten heeft na te komen waarbij hij niet alleen meer aan zichzelf kan denken, is hij gewoon ontspoort. Thanks x
OOOOO wat erg!!!! Hebben wij dezelfde ex??? onee... die van mij heeft zelfs helemaal nooit een luier verschoond en liet me nog zwanger flauwgevallen liggen om vervolgens boos op mij te worden...hmmm... Ik zou zo snel mogelijk weggaan! Desnoods tussentijds bij ouders ofzo? Deze types zijn niet te vertrouwen, die van mij dreigde zelfs met de kleine te ontvoeren!!! Sowieso alles wat hij zegt en doet proberen bewijs van te verzamelen! Want hoe zie je dat in de toekomst? Heeft hij het kindje erkent? Gezag? Mocht hij moeilijk doen kun je maar beter voorbereid zijn! Heel veel sterkte en vooral een dikke knuffel! Je bent een top moeder dat je jullie geluk voorop steld! Enne een studio is nog luxe ipv bij je ouders wonen zoals ik! Sterkte meid!
Ja, ik zou ook kiezen om naar de studio te vertrekken. Vanuit daar misschien op zoek naar wat anders? Sterkte hoor!
Nou zou ook al zeggen: hebben wij dezelfde ex? mijn ex was ook net zo, tijdens de zwagerschap al en na de geboorte ook. Niks doen, alleen maar gamen, stappen, chagrijnig zijn, lang op bed liggen e.d. ik ben opgestapt toen mijn zoon 2 maanden was en de beste keuze ooit! Jeetje eindelijk uit die negatieve sfeer, ik kon weer gaan leven samen met mijn zoon. Zo'n iemand vreet energie van je, dus idd gaan! klein wonen is echt geen probleem zolang ze klein zijn, kan jij alles regelen e.d. Mijn ex is zo bekrompen dat hij nadat ik weg ben gegaan nooit weer naar zijn zoon heeft omgekeken, hou hier ook rekening mee met jou man/ex! en ja leuk is dat niet maar ik red het al bijna 5 jaar zo en mijn zoon mist niks Hij heeft inm. een leuke stiefvader die heel lief en zorgzaam voor hem is, en ook ik weet niet wat mij overkomt nu met zo'n lieve zorgzame man
Alsof je het over mijn ex hebt. GAAN!! Zoek later eventueel iets anders. Een te kleine woonruimte is beter dan stress!! Jullie verdienen zoooveel beter!
Dankjulliewel meiden voor de steun. Ik ben ondertussen al in contact met een aannemer die dat extra muurtje kan plaatsen zodat m'n schat d'r eigen kamertje heeft. Verhuisbedrijf heb ik ingeschakeld voor de grote dingen (ledikant, kledingkasten) en ga woensdag naar de Ikea om alvast de dingen te bestellen die ik nog nodig zal hebben... Tevens vd week afspraak met kdv... In de eerste week van mei zitten we lekker daar. Ik voel me opzich wel veilig hier, hij heeft me nog nooit met 1 vinger aangeraakt. Wel voel ik me ongewenst en dat is ook niet leuk, maarja nog 30 dagen uitzitten. Hij wil onze dochter kunnen zien wanneer hem dat uitkomt, maar wil geen vaste dag 'want ja ik wil ook wel eens iets leuks doen op m'n vrije dag dus ik kan niet altijd'. Ik kan dus niet op hem bouwen en zal het kdv aan moeten vragen voor elke dag dat ik werk (4pw). M'n kind heeft stabiliteit en regelmaat nodig, dat wil hij blijkbaar niet geven. Inderdaad die negatieve sfeer is zo rot. Bij elk woord dat we wisselen is het alweer ruzie. Hij is als een blok aan m'n been, werkt totaal niet mee. Toch kan ik me niet voorstellen dat hij straks niet meer omkijkt naar onze dochter, maar je hebt gelijk dat ik overal rekening mee moet houden. Hij heeft haar wel erkent, maar wij zijn verder niks op papier (geen samenlevingscontract, niet eens samenwonend of getrouwd etc). Hij heeft dus volgens de wet alleen maar plichten en geen rechten. Hij verdient iets van 2400 netto per maand maar veel zwart. Ik heb berekend dat we aan kosten ongeveer 400 pm kwijt zijn aan haar en dat ik dus graag 200 pm zou willen aan alimentatie. Dit vind hij belachelijk veel 'ik weet wat ze kost en je liegt, probeert er zelf gewoon een slaatje uit te slaan'. Om deze reden denk ik: weetje wat? Stop dat geld lekker in je r**t ik hoef het niet. Ik heb je niet nodig en kan zonder jouw geld ook prima rondkomen! Toch, zo frustrerend allemaal. Ze is niet alleen van mij, ze is ook van hem. Hoe in godsnaam kan hij niet zijn verantwoordelijkheden nemen?! Anyway die studio is koop en vanwege de huizenmarkt nu niet echt mogelijk te verkopen zonder met een vette restschuld achter te blijven. Hopelijk trekt het binnen 3 jaar een beetje aan, zodat ik het dan met wat winst kan verkopen en iets nieuws kan kopen. Dan hebben we tenminste een 'vaste' plek tegen die tijd en kan ik een basisschool vinden in de buurt daarvan.. Nogmaals bedankt meiden, wij hebben ze niet nodig die lapzwansen.
Nou meis als ik dit zo lees, denk ik dat hij amper nog naar jullie om zal kijken... Wat een slappe z*k, sorry hoor! Hier doe ik het compleet alleen en als het goed is moet ik het met mn uitkering redden (zeg als het goed is omdat ik nog geen eigen plekje hheb), dus jou zal t ook lukken! Succes met de laatste 30 dagen! Je kan het!
Girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!! (al heb ik wel de liefste man op aarde ontmoet die nu een super papa voor mijn kleine meisje is en ex is uit beeld)
Wat een eikel... Kdv kost hartstikke veel... ik denk idd niet dat ie veel naar r zal omkijken als hij niet eens 1 dag pw zn verantwoordelijkheid wilt nemen. Hallo jij hevt ook wel een vrije dag verdient. Grow upppppp! Wat een egoistische zak. hoe is de relatie met zijn ouders eigenlijk?
Wauw...wat een onvolwassen lapzwans is die ex van je. En hij verwacht dat je nog naar z'n pijpen danst ook?! Maar hij heeft haar dus wel erkend, maar heeft hij ook ouderlijk gezag? Zo niet, dan heeft hij inderdaad geen directe rechten. Ik zou proberen zo duidelijk mogelijke afspraken te maken. Dus bijv. je dochter op vaste dagen bij hem te hebben in het belang van je dochter. Gaat hij hier niet mee akkoord, dan zoekt hij het maar even uit. Het is duidelijk dat hij z'n vrije leventje op nr. 1 heeft staan en niet jullie dochter. Maar wat een mazzel dat je een eigen huis achter de hand hebt!!! Klein of niet, gaan!! Je dochter zal niet naar grootte kijken en zal waarschijnlijk een stuk ontspannender zijn, omdat ze niet tussen ruziënde ouders zit. Mocht het inderdaad niet haalbaar zijn om tot mei bij je ex te blijven, kun je dan niet eventueel deze maand ergens anders logeren met je dochter?
ik zou er echt wel lekker gaan wonen met je dochtertje... en vanuit daar heb je alle tijd en rust om wat anders te gaan zoeken! meten doen hoor!!
Hi girls! @noodle87; idd maar 1 dag, als ik in zijn schoenen had gestaan had ik die dag met beide handen aangegrepen! Anyway mr Borderliner is het nu wel eens met zijn vaste dag. Hopelijk voor mijn dochter houdt hij zich eraan. Band met zijn ouders is ok, zij hebben hem op een enorm voetstuk staan. Logisch want ze weten niks (dat hij nauwelijks voor z'n kind zorgt, alleen maar slaapt, chagrijnig en agressief is, schulden heeft etc etc). @ kolibrie; hij heeft haar wel erkent, maar gezag? Dat had hij toch moeten laten vastleggen oid na haar geboorte? Heeft ie iig niet gedaan. Ik weet niet wat zijn rechten zijn eigenlijk, maarja zover hoop ik niet dat het komt (advocaat, rechter etc). We hebben gister een soort van gecommuniceerd waaruit is gekomen dat hij haar de ene week 1 nacht heeft en de andere week 2, om en om dus. My god dat gaat heel zwaar worden, die 2 nachten achter elkaar... Zijn kroegtijger-leven staat zeker boven onze dochter en boven mij, jammer genoeg. @mamafaith; ja wat lijken die kerels toch ook op elkaar. Ik werk momenteel nog onregelmatig en als het niet anders kan, past hij altijd op hoor (gaat dan om 1 à 2 diensten per week). Het gaat niet van harte, maar hij doet het tenminste wel. Erg hè dat kleineren? En zo onterecht! Jullie hebben waarschijnlijk ook samen besloten het op een bepaalde manier te doen, en als vrouw lever je financieel dan gewoon vaak in. Zo laag om dat dan tegen je te gebruiken in ruzies. Ja natuurlijk doet het pijn. Ik snap je zo goed. Weet je ik wil helemaal niet dat het zo moet. Ik wil ook gewoon dat we blij en lief voor elkaar zijn, elkaar begrijpen en dat hij mij helpt. Dat we een team zijn snap je? Maarja het acceptatieproces is wel zover dat ik weet dat hij gewoon nooit zal veranderen, en ik kan alleen mezelf veranderen, niet een ander. En als je wil veranderen, doe je dat voor jezelf. Ik verander niet voor een ander. En aanpassen heb ik ZO lang gedaan, zonder anything in return behalve nog meer ruzies en geschreeuw... Het is genoeg. Ja we kunnen wel bij vriendinnen of zelfs me vader slapen (mama woont iets te ver), maar qua werk/oppas is dat gewoon deze maand nog ff moeilijk.. In mei begin ik in mijn nieuwe functie en de bijbehorende regelmatige werktijden/dagen. Dus tis echt gewoon nog ff 25 dagen doorzetten