het grote traktatie - kinderfeestjes topic

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door einad, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Over drie maanden is mijn zoontje jarig dus al een klein beetje bezig met het nadenken over zijn traktatie en kinderfeestje.

Sommige ouders geven enorm veel uit, ik wil dat nog wel wat beperken.

En als het even kan de verjaardag thuis vieren of misschien een speurtocht uitzetten in het bos.

Deel hier jullie creatieve ideeën of traktaties.

Alvast bedankt:D

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik lees mee
    Ben benieuwd :)
    Hier ook bijna jarig word eerste kinder feestje😏

3. Weet je al wel wat je gaat trakteren?

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Mijn zoontje is eind van de maand jarig. Voor het eerst mag hij trakteren op school! Ik ga dit maken:

Bijgevoegde bestanden:

5. Dat ziet er leuk uit!

Geef je ook een kinderfeestje?

6. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Ik lees mee. Duurt voor ons nog heel lang, maar ideeën zijn altijd welkom.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden mocht 3 vriendjes uitnodigen toen hij 5 jaar werd voor zijn kinderfeestje. Inclusief Finley zaten we dus op 5 kinderen.

Wij zijn naar Ballorig geweest. Dat was voor ons ook nog enigszins betaalbaar. Gewoon zo'n kant-en-klaar feestje met drinken, cake en eten inbegrepen. Volgens mij waren wij zo'n 12 euro per kind kwijt. Dus in totaal 60 euro.

Een vriendje van Aiden was kort daarna jarig. Zijn vader is militair en hij had een leuke kindersurvivaltocht uitgezet in de buurt, waaronder in een naburig park.

Qua traktaties:
    Finley had op de PSZ getrakteerd op een stevig zandbakschepje met een zakje kinderkoekjes (en dat samen ingepakt in een diepvrieszakje met strik eromheen)

Aiden had getrakteerd op een beker (gewoon zo'n kartonnen ding van de Jumbo met ballonnen erop gedrukt) met kinderkoekjes en zo'n speelgoedklaphandje erin. Ook ingepakt in een diepvrieszakje met een strikje eromheen.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij hebben voor ons zoontje een piraten feestje gedaan,

We zijn begonnen met t-shirts van de zeeman voor 1,50
    Euro per stuk, deze mochten ze kleuren, ik heb onderin paar stroken geknipt en uit een oude legging heb ik stroken geknipt om er om heen te knuppen, daarn hebben spellen bedacht zoals ballonnen blazen met een rietje met opstakels zoals ribbeltjes karton en wie dan als eerst aan de overkant is,

Dolfijntjes ( snoepjes) happen in water

Buiten emmers water in 2 teams wie als eerst aan de andere kant en het water veilig heeft over gebracht naar de andere kant

oude potten ( blik groenten) op stapelen en met een piepschuim bol die zwart geverfd was de blikken omgooien

En nog een aantal spellen maar ik weet ze niet meer 🙈 Bij elke opdracht kregen ze iig een deel van een foto, op het laatst moesten ze de foto "puzzelen" en door de buurt (samen met ons ) rond zoeken naar wat er op de foto stond, en daar was dan de schat

Dit was een schatkistje ( voor elk kind een eigen schatkistje) met chocolade muntjes en een ooglapje,

Daarna gingen we patatjes eten en aangezien piraten niet van afwassen houden hebben we vuilnis zakken over de tafel gelegd, patatjes en frikandellen op de tafel gelegd en ook mayo currie en ketchup op tafel gedaan ( op de vuilnis zak dus)

De kinderen vonden het prachtig zo van tafel te eten.

Daarna geen feestjes meer thuis gehad toen was ik zwanger en kon ik niet meer zelf dingen ondernemen dus ging mijn man naar de indoorspeeltuin 🙈

9. Leuke ideeën!

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Nee, ik denk dit jaar nog niet.. Hij zit net op school, kent de kindjes nog niet zo goed.. Daarbij hebben we een kleine tweeling waar we ook nog wel onze handen vol aan hebben.. Beter volgend jaar :)

11. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Dochter is vandaag 3 geworden en gaat vanmiddag dit op de peuterspeelzaal trakteren;

12. Dat ziet er super leuk uit!

13. tuc

tuc Niet meer actief

hier het eerste kinderfeestje met 5 jaar zoals iedereen het eigenlijk doet hier.
    Dat was een prinsessenfeestje. Ik heb thuis een kinder high tea gemaakt. Verder nog prinsessen spelletjes en activiteiten, kroontje versieren e.d.

tweede kinderfeestje was een feestje in het sprookjes thema, ook gewoon thuis.

Afgelopen jaar zijn we weggegaan en hebben we het feestje in mini mundi gevierd, compleet kinderfeestje.

Over een paar weken is het weer zover en nu doen we het weer thuis, ze wil graag als thema Halloween.

wat hebben we al getrakteerd:
    - girafjes van kaas en worst
    -bloempotje met ontbijtkoek als potgrond en een fruitspies erop met een geknutselde bloem
    - bekertje fruit met een vorkje en een ontbijtkoekje uitgestoken in de leeftijd.

Voor dit jaar (groep 4) ben ik nog aan het brainstormen.

Mijn zoontje heeft 1 keer getrakteerd op de psz en ik heb op een plak ontbijtkoek streepjes gezet (een weg) en om een doosje rozijntjes een autowikkel gedaan.

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Vandaag de bekende bananen-Minions getrakteerd door de oudste. Klein chocoladereepje er nog bij ;)

Bijgevoegde bestanden:

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier 3 keer getrakteerd, het 1e jaar dinokoekjes, het 2e jaar drakencupcakes, en dit jaar pokemoncupcakes.

Deze week hebben we voor het eerst een kinderfeestje gevierd, mijn zoontje is 5 geworden. Het was prachtig warm weer, dus we zijn met de kinderen (6 jongetjes) naar de natuurspeeltuin hier in de stad geweest. Daar hebben ze eerst heerlijk met zand en water gespeeld (er staat zo'n pomp-toestel). Daarna hebben we een paar waterspelletjes gedaan. Zo moesten de kinderen in een treintje achter elkaar zitten, allemaal met een leeg bekertje in hun handen. De voorste kreeg een vol bekertje en moest dit over zijn hoofd leeggieten in het bekertje van het kind achter hem. Iedereen kletsnat natuurlijk. Als er in het laatste bekertje nog water terecht kwam wonnen ze allemaal een snoepje. Of een natte spons tussen hun voeten aan elkaar doorgeven. Sponstikkertje, dat soort dingen. Erg leuk. Na de spelletjes hebben we ze allemaal een groot waterpistool gegeven (1,50 p.s. bij de hema!) en mochten ze los gaan. Ze hebben het heerlijk gehad.

Na afloop zijn we nog bij de mcdonalds geweest. We hebben 6 vieze, maar voldane kereltjes thuis afgeleverd.

Bijgevoegde bestanden:

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    de drakencupcakes

Bijgevoegde bestanden:

17. Leuk tuc!

Volgens mij komen wij uit dezelfde provincie aangezien jullie naar mini mundi zijn geweest?

18. wauw, wat super mooi gedaan!!

waterfeestjes zijn erg leuk.. maar koud in december:D

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Mijn zoon zit op het kdv en wat hij daar toch krijgt aan traktaties... heeeel bijzonder.
    - een hardplastic Cars rietjesbeker met fruit er in
    - een cadeautasje met stoepkrijtjes, een bellenblaas en snoep
    - een gehaakt knuffeltje en koekjes in een zakje
    - nog meer bellenblazen
    - badbootjes

Is dit normaal?? Ik vind t heel lief, maar zwaaaaar overdreven. Dit trakteren de jarige kindjes dus he!
    Ik ben gewend dat er iets te snoepen werd getrakteerd en niet hele cadeaus.
    Het meeste geef ik weg nu zoon nog klein is, maar straks kan dat niet meer. Ik vrees dat ik in het belang van mijn zoon er straks ook nog aan mee moet doen..

Hoe gaat dat bij jullie?

20. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik vind dat niet zo raar hoor. Zeker als iemand liever geen snoep wil trakteren, maar toch iets feestelijks, zijn dat goede opties. Het zijn vaak Action prullen die haast niets kosten. En je kunt toch nooit genoeg bellenblaas of stoepkrijt hebben? :)

Deel Deze Pagina