Relatie loopt niet meer zo goed....

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Angel24, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als jij de gok met je kinderen wil nemen in zo'n situatie is dat jou keuze pino. ik zou dat niet doen.

2. Pino200

Pino200 Lid

12 jan 2009
    65
    0
    0
    Uden
    Sorry maar dit speelde ook al voor een zwangerschap en toen was de gok ook de moeite waard om te nemen.

Ik bedoel niet dat huiselijk geweld maar gewoon gedoogd moet zijn en ik begrijp ook dat je het vertrouwen in je partner totaal kwijt bent na zoiets. Ik zeg alleen dat als je van elkaar houdt en het graag wil oplossen, dat er meer oplossingen zijn dan scheiden. Scheiden kan net zo goed schadelijk zijn voor je kind, overigens huiselijk geweld ook, maar ik vind wel dat er twee kanten aanzitten.

Wij maken overigens geen ruzie waar ons meisje bij is, dan maar even slikken en wachten tot later. Ik kan ook echt vals zijn tijdens een ruzie en dat is dan sowieso beter om dit niet te doen waar je kinderen bij zijn.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik persoonlijk ben absoluut niet voor maar direct gaan scheiden. Je man heeft jouw niet aangeraakt maar in zijn agressie met spullen gegooid om er uiting aan te geven. Mijn gevoel zegt dat hij dat doet juist omdat hij niet gewelddadig wil worden. Dat je dochter erbij was maakt het natuurlijk wel veel erger.
    Het lijkt me zowieso goed om in relatietherapie te gaan om te kijken of je er samen nog iets van kan maken of niet. Maar dat moet je wel samen willen.
    Mocht je uit elkaar willen gaan dan kan relatietherapie nog helpen om alles eens goed te bespreken en op een normale manier uit elkaar te gaan.

4. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ook ik weet wat het is....zelfs wat erger, maar we zijn nog samen.
    het speelde al voor de kinderen er waren.
    mijn man heeft in periodes waarin hij veel aan zijn hoofd heeft ofzo ook een heel kort lontje en hij heeft altijd heel erg snel geroepen te willen scheiden.
    daar wordt je echt moe van.

maar dat ik bij hem bleef ondanks dit onacceptabele gedrag....in die tijd is er in zijn situatie heeeel veel gebeurd (bij gtst verzinnen ze het zo niet).
    en ik wist dat het daarmee te maken had....en ja, ik hield wel echt van hem.

hij zit sinds vorig jaar bij een psycholoog en er zijn ook wel wat andere dingen boven gekomen, waar hij zelf niet eens meer aan dacht.
    en hij heeft tips gekregen.
    nu gaat het stukken beter, maar soms klapt ie nog, maar ik heb gezegt dat als ie met wat dan ook aan mij of de kinderen komt, dan zijn we weg, dan kies ik voor mezelf en de kids.
    maar nog niet zover gekomen.

dus om meteen te scheiden......je moet doen wat je het beste lijkt.
    voor dit alles riep ik altijd dat ik meteen zou gaan, maar toen ik in de situatie terecht kwam.....nee, dan zitten er zoveel gevoelens, dan is het toch andere koek.

maar zorg wel dat hij hulp zoekt.
    dan kan het best nog werken.
    succes.

5. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mooi gesproken Mejon, ben het helemaal met je eens!

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Je moet doen wat je hart je ingeeft.
    Ik ben zelf ook niet voor direct scheiden. Er wordt nu wel erg hard beweerd dat je bij dit soort dingen beter meteen weg kan gaan. Maar de agressieve buien speelden al voor de zwangerschap. Waarom is er toen niet ingegrepen? Waarom dan wel een kind samen?
    Sorry maar dat snap ik niet...
    Als je nog van elkaar houdt en hij is bereid om hulp te zoeken en jullie willen er samen voor vechten, dan lijkt mij dat een betere optie dan meteen scheiden omdat hij de afstandsbediening naar je hoofd heeft gegooid.
    Ik praat het niet goed, geweld is nooit goed. Maar ik vind het een beetje krom dat het er nu wel toe doet en een reden is om te scheiden, maar de vorige 2 keren niet (toen er nog geen kindje was).
    Het is een lastige situatie, maar toch hoop ik dat jullie er uit gaan komen. Hoe dan ook.
    Heel veel sterkte en succes.

7. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    je hebt wel gelijk hoor!!
    maar zoals ik ook al schreef, het is heel anders als je echt in de situatie zit en je hoopt ook dat het niet meer voor gaat komen.
    en omdat je je vriend zo niet kent denk je dat het wel bij die ene keer zal blijven....hoe naief dat ook is.
    maar je hoopt op het beste natuurlijk.

zoiets is altijd heel erg moeilijk!!

als ik het zelf niet meegemaakt had zou ik het misschien ook niet helemaal snappen, maar nu weet ik echt hoe moeilijk het is voor TS.

Deel Deze Pagina