Ja dat kan wel. Je kan een vorm van een relatie hebben, maar tegelijkertijd ALLEEN je kind opvoeden. Dat 'alleenstaande moeder' gaat in dat geval over het alleen staan in je opvoeding van je kind. Dus even een nuanceverschil .. ik wilde dat vragen aan TS om een beeld te krijgen van hoe ze het voor zich zag.. dacht dat zij wel zou begrijpen wat ik bedoel misschien.
Ik wil allereerst even zeggen dat het geen donorvader heet!!! Iemand is een donor, geen vader. Daarnaast hou je blijkbaar niet genoeg van je vriend om hier samen uit te komen. Maak het dan uit en ga verder met wat je wilt.
Sorry, maar ik heb het forum helemaal verkeerd ingeschat. Ik dacht dat dit er was om elkaar te steunen. Ik lees al een jaar mee, maar heb voldoende aan meelezen, dus heb ik verder nooit een account gemaakt. Tot vandaag omdat ik er graag met anderen van gedachte van verwissel die mijn vriend niet kennen. Bedankt aan degene die een serieus en overwogen hun mening hebben gegeven. Ik zal er de komende tijd nog veel met mijn vriend over hebben. Ik wilde zeggen dat het me pijn dat mensen ongenuanceerd zijn en harde oordelen vellen. Maar goed, ieder haar eigen weg in de omgang met mensen. Tot slot, ik bedoel idd dat ik liever alleen een kind opvoed. Mijn vriend weet van mijn gevoelens, dus ik verzwijg hem niets en ik vind het steunen van elkaar in moeilijke tijden het allerbelangrijkste wat er is. Zonder dat is er weinig om te vertrouwen en op te bouwen, ik die zin is het voor mij een belangrijk signaal van de relatie. Veel plezier met elkaar en nogmaals bedankt voor degene die een overwogen antwoord hebben geschreven.
Maar lyzanne.. je zegt dat steunen van elkaar in moeilijke tijden het allerbelangrijkste is, maar je vriend doet dat niet. (schreef je eerder) Maar vind je dat gek dan? als hij weet dat jij liever een kind in je eentje opvoedt? Dan ga je je automatisch anders opstellen toch?
weet je wat ik erg vind? dat jou vriend zo zijn best doet om de mmm in te gaan met jou omdat hij graag ook een kindje wilt natuurlijk komt je relatie onder druk te staan! maar ik vind het erg gevoelloos van je en ik denk dat je hem heel erg op zijn hart trapt als je je ineens terug wilt trekken en zelfs misschien de relatie wilt verbreken terwijl dit ook zijn kans was om papa te mogen worden. ik heb heel erg het gevoel dat je dan al voor dit niet 100% van hem hebt gehouden anders zal er geen haar op mijn hoofd zijn om hieraan te denken! je begint niet aan een kind met deze man en later toch denken ooohhh nou misschien wil ik hem eigenlijk niet meer. zeker als jullie al zover zijn en zoveel moeite doen om een wonder te krijgen want dat is het...
Wat ik niet snap is dat je van je vriend verwacht dat hij op je gaat zitten wachten terwijl jij bezig bent via een donor zwanger te worden. Dat je via een donor probeert garandeert niet dat het de eerste of 2e keer gaat lukken. Je vriend of ex dan, want je zou de relatie verbreken op dat moment, zal ook wel doorgaan met zijn leven en als jij dan eindelijk zwanger bent kan het heel goed zijn dat je niet meer in zijn leven past.
Tja, moeder wordt je dor het belang van je kind op één te zetten. Neem je dat mee in je beslissing? Ik kan me voorstellen dat dit voir jou een eenzaam proces is geweest. Het is jouw lijf, jouw hormonen, etc. Hij kan dat niet overnemen of 100% invoelen, zelfs als hij dat graag zou willen. Hetzelfde geldt voor de zwangerschap en bevalling. Aan de andere kant is het niet niks om alleen een kind op te voeden, het lijkt me een helse klus! Kan het zijn dat de mmm en de hormonen hierin meespelen?
zwanger worden ok maar scheep hem er dan niet mee op!!!! deze knul is te goed voor jou, veel te goed want als je weet dat jij m verlaat nou dat zegt toch wel iets. sorry maar vind dit topic ook zeer ????
Apart.... Héél apart.. Maarre, het probleem ligt toch bij jou en niet bij je vriend? (PCOS) Waarom dan een donor? Enne wat nou als jouw vriend wél vader wil zijn? ontneem je hem dat dan omdat jij het alleen wilt doen? Zoja, dan had ik allang weggeweest als ik je vriend was..
Ik denk niet dat ts hier nog komt lezen maar ik wil nog wel even serieus antwoord geven. Zet voor jezelf eens de dingen op een rijtjes, je twijfeld over de relatie met je partner ( hij weet dit) en toch gaan jullie samen de mmm in. Dit komt voor meelezers wel vreemd over. Als dit allemaal serieus is dan wil ik je op het hart drukken om hulp te zoeken om dingen op een rijtje te zetten. Neem geen overhaaste beslissingen!
Aangezien de ts er zelf al een tot slot post heeft geplaatst, doe ik dit topic op slot. Groetjes Elvira