hey, heeft er iemand DE tip hoe ik die roosters snel en makkelijk schoon krijg?? vindt dat altijd zo verschrikkelijk en een tering werk he....
vaatwasmachine en anders schuursponsje en afwasmiddel of laten weken eerst zodat het er makkelijker afgaat. het is en blijft een rotklus, net als de frituurpan, grrrr!!
Ik gebruik altijd ovenreiniger er op (van dat hele agressieve schuim) en daarna gebruik ik een brillo, dan veeg je al het vuil er zo vanaf! (wel even handschoenen aandoen)
Ik leg hem op een vuilniszak in de tuin, en spuit hem in met bbq reiniger van Weber. Dat even laten intrekken, en dan onder de kraan met een schuursponsje en afwasmiddel afschrobben.
Ammonia in een zak doen, roosters erin, goed afsluiten en even een nachtje laten liggen. Daarna zou je het er makkelijk af moeten kunnen krijgen.
Soda! Wij hebben een speciale bak waar we het rooster inleggen. Daarin water met soda en het weekt goed los!
Ik leg de bbq-roosters 's avonds in het gras. Door de dauw 's nachts kan het weken. 's ochtendsvroeg de roosters gewoon even afwassen met een beetje afwasmiddel en het is zo schoon. Wikkelen in natte kranten heeft het zelfde effect.
Doen wij net zo, alleen heeft de hond dan meestal het meeste er al af gelikt. Wij leggen de rooster dan in kokend water met afwasmiddel nog even in de week dat alles er zeker van af gaat. Wat ook goed werkt is rooster erop laten liggen en als je de bbq opnieuw aandoet met zo'n stalen bbq-borstel erover. Dan krijg je hem ook weer helemaal proper. Maar kan niet zeggen of de rooster al wat warm is geworden of dat je het doet als ie nog koud is, dus voor de bbq wordt aangestoken.
de ultieme tip is: je kunt bij de jumbo van die stalen/aliminuim sponsjes kopen waar al schoonmaakspul op zit kost 90 cent ofzo en zit een stuk of 10 in . Daarmee krijg je het zo schoon
Ik maakte hem altijd schoon met ontvetter ( oven/ BBQ) even laten inweken en met een schuursponsje maak je hem zo schoon. We hebben nu een sköttelbraai. Dat is pas makkelijk schoonmaken..
De gele dasty van een euri vd wibra daar krijg je echt alles brandschoon mee. Daarna goed afspoelen met water en de bbq is weer als nieuw
Wij maken het rooster meteen na gebruik (als het rooster dus nog warm is) schoon met een koperborstel. Werkt ideaal!
Wij leggen hem altijd een nachtje in het gras.. Van de dauw gaat die dan 'weken' de hele nacht.. krijg je ook mooi schoon van
Hier wikkelen we hem ook in een krant, spuiten hem nat en leggen hem op het gras. Daarna schrobben met een weber borstel.