bbq schoonmaken! tips gevraagd!!

Discussie in 'De lounge' gestart door sasje24, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey,

heeft er iemand DE tip hoe ik die roosters snel en makkelijk schoon krijg?? vindt dat altijd zo verschrikkelijk en een tering werk he....

2. Dana

Dana Niet meer actief

vaatwasmachine :D

en anders schuursponsje en afwasmiddel of laten weken eerst zodat het er makkelijker afgaat. het is en blijft een rotklus, net als de frituurpan, grrrr!!

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik gebruik altijd ovenreiniger er op (van dat hele agressieve schuim) en daarna gebruik ik een brillo, dan veeg je al het vuil er zo vanaf! (wel even handschoenen aandoen)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik leg hem op een vuilniszak in de tuin, en spuit hem in met bbq reiniger van Weber. Dat even laten intrekken, en dan onder de kraan met een schuursponsje en afwasmiddel afschrobben.

5. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

gewoon dasty erop spuiten even inwerken laten en je kan het zo afnemen met een sponsje!!

6. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ammonia in een zak doen, roosters erin, goed afsluiten en even een nachtje laten liggen.
    Daarna zou je het er makkelijk af moeten kunnen krijgen.

7. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soda! Wij hebben een speciale bak waar we het rooster inleggen. Daarin water met soda en het weekt goed los!

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    hier op de zelfde manier als Dreamz3. werkt perfect

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Inspuiten met BBQ cleaner en daarna in de vaatwasser.

10. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik leg de bbq-roosters 's avonds in het gras. Door de dauw 's nachts kan het weken. 's ochtendsvroeg de roosters gewoon even afwassen met een beetje afwasmiddel en het is zo schoon.

Wikkelen in natte kranten heeft het zelfde effect.

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Doen wij net zo, alleen heeft de hond dan meestal het meeste er al af gelikt. Wij leggen de rooster dan in kokend water met afwasmiddel nog even in de week dat alles er zeker van af gaat.

Wat ook goed werkt is rooster erop laten liggen en als je de bbq opnieuw aandoet met zo'n stalen bbq-borstel erover. Dan krijg je hem ook weer helemaal proper. Maar kan niet zeggen of de rooster al wat warm is geworden of dat je het doet als ie nog koud is, dus voor de bbq wordt aangestoken.

12. Dana

Dana Niet meer actief

ik wist niet eens dat BBQ cleaner bestond, dat ga ik kopen!

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

de ultieme tip is: je kunt bij de jumbo van die stalen/aliminuim sponsjes kopen waar al schoonmaakspul op zit kost 90 cent ofzo en zit een stuk of 10 in . Daarmee krijg je het zo schoon

14. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dat moet je gelijk doen als je klaar bent met bbq-en. Zo doen wij het iig.

15. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik maakte hem altijd schoon met ontvetter ( oven/ BBQ) even laten inweken en met een schuursponsje maak je hem zo schoon.

We hebben nu een sköttelbraai. Dat is pas makkelijk schoonmaken..

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

De gele dasty van een euri vd wibra

daar krijg je echt alles brandschoon mee. Daarna goed afspoelen met water en de bbq is weer als nieuw

17. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

dit indd!

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Wij maken het rooster meteen na gebruik (als het rooster dus nog warm is) schoon met een koperborstel. Werkt ideaal!

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij leggen hem altijd een nachtje in het gras..
    Van de dauw gaat die dan 'weken' de hele nacht.. krijg je ook mooi schoon van :p

20. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier wikkelen we hem ook in een krant, spuiten hem nat en leggen hem op het gras. Daarna schrobben met een weber borstel.

Deel Deze Pagina