Relatie met collega

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovetobeamom, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovetobeamom

5 jun 2014
    57
    0
    0
    Werk als assistente
    Noord-Holland
    Ik heb sinds een klein maandje een relatie met een collega.
    We werken op dezelfde afdeling.
    Hij is operator en ik zit op kantoor.
    Alleen met pauzes zien we elkaar en dan moet hij echt langs mijn kantoor lopen.

Ik ben persoonlijk goed in prive en werk gescheiden te houden, maar het valt inmiddels collega's op. Ik heb bij mijn manager al aangegeven dat er meerdere roddels rondgaan over ons.

Mijn manager zei lekker laten gaan. Hij zei ook dat als het wel zo is, het niet gestimuleerd wordt op de afdeling. Dus dat er dan een oplossing gezocht moet worden.

Mijn vriend is net via het werk een opleiding begonnen van 2 jaar. Dus die heeft deze baan hard nodig. En ik ben moeder en heb een huurhuis op mijn naam.

Nu krijg ik echt het gevoel niet langer te willen verbergen. Ik heb uit angst mijn CV al online gezet, terwijl ik eigenlijk helemaal niet weg wil bij dit bedrijf en hij ook niet.

Wat zouden jullie doen? Eerlijk zijn naar je manager (met de eventuele gevolgen) of elkaar echt ontlopen op het werk en pokerface opzetten?
    Ik durf bijna geen eens met hem te gaan winkelen of iets dergelijks uit angst collega's tegen te komen.

2. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk zijn, als ze er later achter komen is het probleem alleen maar groter. Wanneer je ervoor uit komt is er meer ruimte om een oplossing te zoeken die voor alle partijen werkt. En als je het echt verborgen wil houden zou ik elkaar niet meer in de pauzes opzoeken (hoe vervelend ook) maar enkel na het werk.

3. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou het eerlijk vertellen en het werk er niet onder laten lijden.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

zo lang jullie nietsmet elkaar temaken hebben met werkzaamheden zou het geen probleem mogen zijn. dus stel de relatie gaat uit dat jullie elkaar niet qua werk dwars kunnen gaan zitten wat je wel hebt als de secretaresse er met haar baas vandoor gaat.

Dat het niet gestimuleerd wordt dat snap ik wel maar als het eenmaal zo is moet je er ook niet moeilijker over gaan doen dan het is. Heb je een vast contract? en hoe zit dat bij hem?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die verliefd woord op het werk en er een relatie aan overhoud.

Snap dat werkgevers er niet blij mee zijn maar ja waar mensen werken gebeuren er menselijke dingen en dit is daar een van.

Samen met de leidinggevende hier eerlijk in zijn. Het zou niet uit mogen maken. Of je wel of niet een relatie op de werkvloer hebt. Of krijgt.

Want het is menselijker dan menselijker. Jij bent vrij hier in en hij ook vind ik. Dus gewoon eerlijk toegeven. Roddelen doen mensen toch wel onderling en vaak heel vaak straalt van je af en valt er niet veel te verbergen.

Geniet van elkaar de rest moet gewoon goed komen.

6. misa

misa Niet meer actief

Zolang je werk er niet onder lijdt, zou ik het zo laten denk ik. Maar ik zou het contact op het werk wel stil leggen en buiten werk contact zoeken.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    eerlijk zijn
    maar niet teveel contact hebben tijdens het werk

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heb jaren samen gewerkt met mijnman. Zelfde afdeling, en vaak zelfde team. Zolang je werk en privé gescheiden houdt en je werkgever dit zit kan hij ook eigenlijk niks verplichten dat iemand ander werk zou moeten zoeken.

9. MamavC

MamavC Niet meer actief

Eerlijk zijn. Je bepaalt toch ook zelf met wie je een relatie hebt
    Mijn vriend en ik hebben een jaar samen gewerkt ongeveer. Hij was een van mijn managers ;) de "hogere baas" heeft er geen probleem van gemaakt al zijn de roddels wel heel vervelend

10. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Dit. Dat jij buiten je werk met hem afspreekt, daar heeft niemand zaken mee. Dus ga lekker winkelen en zoek geen contact op het werk.

11. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Ik en mijn man hebben ook ruim 5 jaar samen gewerkt bij het zelfde bedrijf (toen ging het bedrijf failliet). Ik op kantoor hij in de buitendienst. Er is zelfs Een tijd geweest dat ik hem aanstuurde, dat vond hij soms wel vervelend dat ik hem zei wat te doen ( heeft hij nu nog moeite mee :cool: ). Zolang je privé en zakelijk gescheiden kan houden vind ik dat het prima moet kunnen. Ik zou wel eerlijk zijn.

12. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik zou er wel eerlijk over zijn, maar laat beiden zien dat jullie werk er geen negatieve gevolgen van heeft.

13. Lovetobeamom

5 jun 2014
    57
    0
    0
    Werk als assistente
    Noord-Holland
    Mijn vriend wil dat ik nog wacht. Alleen is het hier bij het werk behoorlijk informeel. Maakt het voor mij heel moeilijk ook om mijn mond te houden. Omdat veel prive zaken worden besproken.

Ik ga het weekend erover nadenken en het erover hebben met mijn vriend. En dan denk ik dat ik toch een boekje open gaan doen naar de manager.

Ik kon er helemaal niets aandoen dat we verliefd werden. Heb zelfs de boot 100x afgehouden.

Het is nu zelfs zo stom dat we met 2 auto's naar werk gaan en terug(indien we dezelfde tijd beginnen). Het is beetje omslachtig.

Bedankt voor de tips!

14. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Eerlijkheid duurt het langst.
    Ik zou het gewoon zeggen, dan kun je ook een normaal leven leiden en dan hoef je ook niet 'bang' te zijn als collega's je samen zien in privétijd.
    Misschien hoeft dit helemaal niet het einde van je baan te betekenen. Je kunt er samen met je leidinggevende afspraken over maken, hoe je je samen op het werk gedraagt. Succes ermee!

15. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik zou er net als de andere dames eerlijk over zijn.
    Ik heb mijn huidige partner ook via het werk leren kennen, wij zijn er vanaf de eerste kop koffie buiten werktijd eerlijk over geweest. En ondanks dat het hier ook niet gestimuleerd werd en wordt, wordt het nu wel geaccepteerd. Wat ik uit je verhaal begrijp hebben jullie onderling qua werkzaamheden niet met elkaar te maken, wat mijns inziens juist positief kan zijn. Moet ik er wel bij vertellen dat ik dat met mijn partner wel had en heb, wij werken op dezelfde afdeling en op dezelfde projecten, we vullen elkaar niet alleen in de relatie aan maar ook qua werk :D en zijn daarin samen dermate op elkaar ingespeeld dat we eigenlijk alleen voor projecten samen gevraagd worden. (Samen met nog een collega) en als we op een nieuw project zitten duurt het meestal een tijdje voor ze door hebben dat we buiten collega's ook een relatie hebben en zo ongeveer samenwonen.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Persoonlijk zou ik zelf ook nog wachten. Een relatie van een klein maandje zou voor mij nog te kort zijn om het al bekend te willen maken en zeker op het werk. Maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend. Ik zou in jouw geval eerst eea met je vriend bespreken aangezien hij aangeeft te willen wachten. Zou het pas vertellen zodra hij daar ook klaar voor is.

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik vind dat wel een lastige situatie hoor meid!

Je kunt het misschien nog even een tijdje uitstellen voor je het kenbaar maakt. Geef je relatie nog even de ruimte. Het is nog zo pril. Wel zou ik elkaar op de werkvloer met rust laten. Natuurlijk kun je gewoon met elkaar praten, maar probeer niet verliefd uit te stralen naar hem. En laat de kusjes ook maar even achterwegen! :)

Trouwens..... het is toch juist veel spannender als niemand er vanaf weet, behalve jullie. :D

Oh... en mocht de manager met de vraag komen, zou ik het wel vertellen. Maar dat je wel erbij zegt dat je het nog voor je hield omdat jullie eerst zelf wilde aankijken hoe de relatie zou gaan.

18. floor30

floor30 Actief lid

23 jun 2009
    327
    11
    18

Wonen jullie dan al binnen een maand samen? Anders lijkt het mij toch logisch dat je zelf met de auto gaat. Wil je niet veroordelen maar persoonlijk vind ik een maand een relatie veel te kort om het al wereldkundig te maken. Maar goed wie ben ik.

19. Lovetobeamom

5 jun 2014
    57
    0
    0
    Werk als assistente
    Noord-Holland
    Hij blijft regelmatig slapen. We werken al een jaar samen en zijn een tijdje daarvoor al veel samen geweest. We hebben 6 maanden "gedate". en nu 1 maand een echt setje.

20. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou eerlijk zijn maar er geen groot issue van maken. Gewoon mededelen dat jullie nu een stel zijn.
    Blijkbaar hebben mensen al wat door dus dan kun je maar beter open zijn vind ik.

Deel Deze Pagina