Als we zover klaar zijn met verbouwen komt er ook nog een nieuwe ketel. Maar welke? We weten wel al dat het eentje moet zijn die het aankan dat er gedouched kan worden en in de keuken warm water genomen kan worden. Ook een zuinige ketel natuurlijk. Welke ketel hebben jullie en hoeveel koste deze?
Wij hebben dacht ik een Nefit Topline HR combiketel, vorig jaar nieuw gekocht. We hebben de ketel via de man van een vriendin van mij gekocht, hij is verwarmingsmonteur en was ca. 1600,-. Beneden hebben we een hotfill boiler van Plieger, met toevoer van warm en koud water
Wij hebben ook de Nefit Topline HR. Inclusief extra radiator en installatie 2400 euro. En in de keuken een Quooker. Ideale combi!
wij hebebn sinds vorig jaar een nieuwe nefit maar vinden het gewoon een piepding, tis het nieuwste van het nieuwste met allerlei zuinigheidsshit maar het duurt 80 jaar voor ik warm water heb
Wij hebben een Intergas en die bevalt best wel goed. Ik heb alleen geen idee wat die gekost heeft. Hij was iig niet duur, volgens manlief was het een goede prijs kwaliteit verhouding (en geen driewegklep?).
Remeha calenta! Hebben we begin dit jaar laten plaatsen voor 1800 euro, en kregen nog 100 euro cashback via remeha. Snel warm water, kachel snel op temperatuur, zuinig, en met de isense thermostaat goed in te stellen.
Condenserende gaswandketel van buderus zegt mijn man hier. Hij is namelijk loodgieter en plaatst die dingen elke dag. Dat is momenteel de beste en zuinigste ketel op dit moment. Die kost 3000. Als het niet zo duur mag zijn is de beste Bulex, die kost zo'n 1500. Succes!!
Poeh is wel duur....dachten wel rond die prijs met instalatie Een goede ketel kost gewoon wat meer is niet erg maar 3000 en hij moet dan ook nog geïnstalleerd worden
wij hebben een atag was toen de beste keus. alles kan tegelijk kostte 2500 euro maar daar zat ook in dat we 10 jaar garantie hebben afgekocht. en incl nieuwe thermostaat
INTERGAS HRE 30/36 WEINIG PROBLEMEN MEE PRIJSVEHOUDING IS PERFECT toestel leverd 12 liter per minuut( gw5) dit zegt mijn man en is service technicus.. ketel is rond de 1700/2000 inclusief montage( standaard montage ligt eraan bij welk bedrijf)
Wij hebben denk ik dezelfde. Geeft inderdaad veel water en nog geen problemen mee gehad. We hebben hem zelf aangeschaft en ook zelf geinstalleerd. Waren zo rond de 880 euro kwijt (gekocht bij de warmteservice), prima bedrag al zeg ik zelf.
oh ja dat zijn betere bedragen zeg! @Bloembie is je man dan loodgieter of ? Want zelf doen ...lijkt me dat je er echt verstand van moet hebben he.
Nee, mijn man is geen loodgieter. Hij is wel ontzettend handig en heeft er wel echt verstand van. Werkt in de installatietechniek, maar op een gehele andere tak. Ik raad natuurlijk niet iedereen aan om het zelf te doen, maar misschien weet je wel een loodgieter die eventueel zwart een ketel zou kunnen installeren. En anders even bij kennissen, vrienden of familie vragen of ze een goede loodgieter kennen welke ook 'bijklust'. Koop je bijv zelf de ketel bij warmteservice (gewoon garantie) en de rest doet hij dan. Voor een loodgieter is het maar een paar uurtjes werk, en ben jij veeeeel goedkoper uit. Wanneer wij het niet zelf hadden kunnen doen, had ik het zo gedaan. Vind namelijk dat er echt belachelijke prijzen gevraagd worden.
Wij hebben net de badkamer verbouwd en er moest ook een nieuwe ketel komen, oude was 15 jaar. Maar wat de beste is is volgens mij maar net wie je eth vraagt. De ene monteur zweert bij dit merk en weer bij een ander. Wij hebben de Remeha Calenta 40c CW5 laten plaatsen en waren voor 1375 pleuro klaar. Maar kost ook energie. Wij hebben het uitgezet omdat het alleen voor badkamer gebruikt is, in de keuken een boiler hebben en warm waterleiding is daar afgedopt (huis zo gekocht).
We gaan m ook zo kopen door iemand anders laten instaleren is idd veel goedkoper. Het probleem is dat wij slechte ervaringen hebben gehad met zo`n beunhaas helaas.....dus nu zijn we voorzichtig hiermee. Mijn man is ook wel heel erg handig maar denk toch dat dit iets is wat hij niet kan.
@Bouwjaar ja moeilijk is het dan om een keuze te maken he hahaha. Ah oke dus dat kost weer veel energie..hmmmm....we zaten ook te denken aan zo`n boiler in de keuken...!