Relatie met langere periodes zonder intimiteit

Discussie in 'De lounge' gestart door Lievertjelief, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Nou ja het is belangrijk, dat vind ik ook, maar niet het belangrijkste. Als je elkaar daarvoor direct verlaat vind ik dat niet best. Er kunnen altijd bij iedereen toch momenten zijn dat het niet het belangrijkste is. In voor en tegenspoed denk ik dan maar.
     
    spruitje80, Syane, Zoe123 en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    #22 Lomo, 21 sep 2020
    Laatst bewerkt: 21 sep 2020
    Dat lijkt mij eigenlijk heel moeilijk als je man er zo in staat. Als je geen seks wilt dan verlaat ik jou. Zeker als jij door een (hopelijk) toekomstige zwangerschap bevalling straks misschien ook echt niet meer kan of liever niet wilt. Hopelijk voel jij je dan niet gedwongen grenzen over te gaan die geestelijk en lichamelijk nog niet goed voelen. Het is geen schouder klopje voor de mannen dat zij het volhouden. In een liefdevolle relatie waar respect is vóór elkaar accepteer je grenzen en blijf je in gesprek.

    Edit; verkeerd gequote zie ik. Is voor @Lievertjelief
     
    Peppabig, Isabella2020, Syane en 11 anderen vinden dit leuk.
  3. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Tijdens de 2e en 3e zwangerschap mochten we geen gemeenschap hebben (en ik ook niks zelf doen), onder normale omstandigheden hoogstens een paar dagen.
    Als er regelmatig zulke lange pauzes tussen zouden zitten, zou ik behoorlijk ongelukkig worden. :oops:
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  4. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Maar dat is toch ook niet te vergelijken met onze situaties? Oorzaak - gevolg. Lichamelijke problematiek door de zwangerschap en daardoor geen/weinig seks is anders dan gewoon meedelen dat je zonder reden geen seks meer gaat hebben. Maar goed, dan nog vind ik de ander gelijk verlaten vreemd.
     
    Peppabig, Zoe123, YellowEyes en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.805
    14.145
    113
    Langste: zwangerschap, plus 10 maanden erna (bi is permanent bleek later). Nu geregeld maanden achtereen niet. Zoontje was kans 1 uit 8, nou daar zat toch wat tijd tussen zeg maar en t niveau is niet gestegen. Had me dat jaren geleden gezegd en ik had onder de tafel gelegen van het lachen. Inmiddels immuun voor, het is geen factor in de gemoedstoestand oid. Ik maak hem blijer als hij een uurtje uit kan slapen dan "oooh joehoeeeee" te gaan roepen in de deurpost :roflmao: maar allicht werken de gebroken nachten ook niet in het voordeel.
     
    Lies1611 en Zuul vinden dit leuk.
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.315
    113
    Intimiteit is voor ons beide een enorm belangrijk onderdeel van onze relatie. Hoewel ik intimiteit absoluut als veel breder zie dan enkel seks (knuffelen, zoenen, lief zijn voor elkaar, complimentjes, samen douchen, tegen elkaar aan op de bank zitten ‘s avonds, etc), is het seks gedeelte wel iets waar we beide niet zomaar (langere tijd) zonder zouden kunnen.

    Langste periode niet is na beide bevallingen geweest: enkele weken (het kon/“mocht” gauw weer :)). Buiten dat om, zal er een enkele keer 1-1,5 week tussen gezeten hebben in periodes met ziekte, veel (werk)stress, etc. In een gemiddelde situatie is het niet meer dan enkele dagen.

    Ik denk dat het met iets als dit vooral belangrijk is om met je partner op één lijn te liggen en wederzijds begrip te hebben.
    Persoonlijk zou ik niet blij worden van een situatie als omschreven in de openingspost, maar als beide partners het prima vinden op die manier: why not?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Hier is de langste tijd de 6 weken na de bevalling van de oudste geweest. Ik had een subtotaal ruptuur, de VK adviseerde om 6 weken te wachten dus ik durfde echt niet eerder, bang dat het veel pijn zou doen. Dat vond ik dat echt hele lange weken.

    We hebben beide wel een hoog libido, dus sowieso wel 2 keer per week, soms vaker.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Dogpaw

    Dogpaw Actief lid

    4 apr 2014
    413
    614
    93
    Vrouw
    Langste is denk ik 2 maand. Tijdens de bevalling van onze dochter uitgescheurd en veel bloed verlies gehad en ook echt geen puf er voor.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Tja respect? Als vrouw maak je soms tijdens/na de zwangerschap het 1 en ander mee, in mijn geval was het hebben van een vreselijke depressie een stuk erger dan het missen van sex voor mijn man. Als hij om die reden weg zou zijn gegaan, was ik beter af geweest zonder hem.
    Als je bang bent dat je man weggaat als hij een maand geen sex krijgt, dan zou ik persoonlijk nog eens heel hard nadenken over je relatie
     
    Peppabig, Sylva, Kolibrie en 20 anderen vinden dit leuk.
  10. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Wow 1 a 2 jaar zonder sex??
    Wij vinden een week al lang!!
    Wij zijn 15 jaar bij elkaar en ik denk dat de langste periode 5 a 6 wk is geweest ivm bevalling?
     
  11. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.026
    15.566
    113
    Vrouw
    Er kunnen momenten in het leven komen, waarbij seks niet zo belangrijk is.
    Het zou zonde zijn als een partner dan zegt dat hij weg is en mss ook wel wat zeggen over de relatie.
     
    Mississippi, Zoe123, Roodborstj en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. O ja hier ook wel periodes van enkele weken tot maanden.
    Maar dan knuffelen we wel, en dat voelt ook al heel fijn.
    Daar hebben we gewoon genoeg van!
     
    Gewooniemand, Bellybell en Orchid24 vinden dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier ook wel eens dat we t een paar weken niet doen. Het is al 3 jaar een moetje, meerdere keren per maand. De rondes dat we niet konden proberen (bv aan de pil in afwachting van ivf) hadden we er ook beide 0,0 zin meer in. Nu ook 1x in de afgelopen 2 maanden seks gehad. Zal hopelijk ooit wel terug komen.

    We zijn intiem zat door te knuffelen, zoenen, praten etc.
     
    einad, Bellybell en Orchid24 vinden dit leuk.
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Respect voor jullie mannen?? Wauw. Hij kan ook z’n handen wat vaker zelf wapperen. Er zijn zoveel situaties waarin het gewoon een tijdje niet gaat. Een man (of vrouw) die dit door wilt drukken als de ander niet wilt moet zich schamen.
     
    SAARC, dreumesje, Kolibrie en 22 anderen vinden dit leuk.
  15. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Hoezo respect voor de mannen? Waar is het respect voor de vrouwen in die situaties? Alsof je er voor kiest zo bam, van de een op de andere dag besluit ik geen seks meer te hebben met mijn partner. Vaak komt er veel meer bij kijken dan het niet willen. Pijn, depressie, vermoeidheid de welbekende drempel. In zulke gevallen heb ik meer respect voor die vrouwen dan voor de mannen.
     
    2jongensmama, SAARC, Madeliefste en 23 anderen vinden dit leuk.
  16. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Hier gaat het soms om een aantal weken niet. Dan hebben we het te druk met ons werk en alles erom heen. Dan slapen we liever in bed haha! Ik ben de eerste die er een probleem van gaat maken ivm behoefte. Man haalt meestal z’n schouders op en zegt altijd komt wel weer. We kennen elkaar al vanaf pubers en zijn nu al 21 jaar samen.
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  17. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Intimiteit is er voldoende (knuffelen, kriebelen, massage, lekker bij elkaar liggen), maar het echte werk verschilt. Ik heb lange tijd niet goed in mijn vel gezeten en aan hoge doseringen antidepressiva gezeten, dus dat was echt niet het allerbelangrijkste. Als je zelf weer lekker in je vel zit, komt het vanzelf wel weer goed... Zolang je erover kunt praten, zit het wel goed.
     
    Roodborstj, suus1983, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Hooguit 2 weken? En dat vinden we beide dan al heeeel erg lang!
    Zou me niet kunnen voorstellen dat we zo lang geen seks hebben met elkaar..
    Vind ik persoonlijk ook echt te lang...
    maar mocht het ooit zo zijn door ziekte of iets dergelijks dan is het zo..
    maar vermoeidheid, geen zin etc.. dat vind ik persoonlijk geen legitieme reden om een jaar geen seks te hebben..
     
    Mirjam04 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Zonde? Hij zou zich dan moeten schamen... Er kan zich zoveel voordoen waarom een man of vrouw tijdelijk geen behoefte heeft aan seks..! Als een man dan aangeeft te vertrekken, dan pak ik zelfs zn koffer in. Zo’n domme kerel zou ik niet eens wíllen...
     
    SAARC, Schuurpapier, Zoe123 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Legitieme reden?? Haha! Staat het ergens vast dan hoevaak een stel dat van elkaar houd, het moet doen dan??
     
    2jongensmama, spruitje80, SAARC en 20 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina