Relatie met langere periodes zonder intimiteit

Discussie in 'De lounge' gestart door Lievertjelief, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    4 maanden denk ik, na de bevalling van de eerste durfde ik niet zo meer.
    Nu komt het ook wel eens voor dat we een week overslaan omdat ik druk ben en/of geen zin heb.
    Voor mij is dat geen probleem, ik kan veel langer zonder. Mijn man vind dit wel erg vervelend, hij kan elke dag wel.
     
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou idd daar gaat het toch uiteindelijk om. Dat je van elkaar houdt?
    En dat je het met plezier doet ipv een moetje want het is geen legitieme reden o_O
     
  3. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Ja, juist. En ik denk als de relatie goed zit, je partner ook begrijpt en aanvoelt als het even niet kan/wil/mag/whatever... Moetjes doen we hier in huis niet aan...
     
    kadootje, Gewooniemand, Roodborstj en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Wat een vreemde opmerkingen o_O Respect voor de mannen??

    Ik vind seks best belangrijk. Maar hier komt het ook weleens voor dat er 2 of 3 weken niks gebeurd. (en soms weer een paar keer in een week)
    Mijn man heeft een dubbele nekhernia gekregen 2 jaar geleden en kampt soms met veel pijnklachten. Naast zijn fulltime baan doet hij nog een HBO opleiding. Dus ja, dan komt het er weleens niet van en hebben we minder seks dan ik zou willen.
    Maar zo is het nu eenmaal. Het zou niet in mij opkomen om aan verlaten te denken zeg! :eek:
    Overigens vind ik seks/intimiteit wel meer inhouden dan alleen penetratie. Ik vind dat wel erg summier.
     
    SAARC, Gewooniemand, Roodborstj en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    HAHAHA. Wat zou je dan een slechte relatie hebben zeg, als je man bij je weg gaat na een maand geen seks. :roflmao:

    Respect voor jullie mannen? :confused:
     
  6. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.409
    4.730
    113
    Wij hebben al ongeveer een jaar geen seks meer. Niet ivm zwangerschap, vermoeidheid, depressie oid. Er speelt iets anders. Maar blijkbaar is de reden bij ons dus niet legitiem en is het heel zielig voor mijn man en moeten we respect voor hem hebben. Dat hij me nog niet verlaten heeft is een wonder :rolleyes: Wat een reacties zeg. Ik schaam me bijna om neer te zetten dat we zolang al niet intiem zijn.
     
  7. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.329
    2.040
    113
    Je hoeft je echt niet te schamen hoor!
     
    SAARC, kadootje, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Nou vooral niet doen. Mijn man en ik hebben welke langere tijd gehad dat we niet intiem waren en schaam me er totaal niet voor. Blijkbaar zit zijn liefde voor mij zo diep dat het hem niet boeide :roflmao:
     
  9. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Nee joh @Madeliefje06
    Diegene met kortzichtige gedachtens als na een maand je partner bijvoorbeeld verlaten of legitieme reden hebben meer een reden om zich te schamen.

    Mijn vriend en ik hebben toen ik zwanger was een maand of 7? Geen seks gehad. Elke keer na de seks bloedde ik enorm. Dus dat vonden we echt niet prettig!
    (na miskraam etc) so be it. We vonden het beide geen wereld ramp!
     
  10. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik wist niet dat intimiteit alleen penetratie was. Denk dat lief zijn voor elkaar, elkaar eens een knuffel en een kus geven veel waardevoller is dan een keer per week/dag eroverheen.

    Wij wonen niet samen dus dan is het denk anders dan dat je elke avond ‘beschikbaar’ voor elkaar bent.
     
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.409
    4.730
    113
    @Taiga @Vaasje @Prettykitty Bedankt meiden! Ik moet me er ook niet voor schamen maar omdat ik degene ben die de boot afhoudt qua intimiteit, trek ik me die reacties gelijk zo aan. Alsof ik het zelf fijn vind... Maar soms is het gewoon zo. Heel vervelend die veroordelende reacties en überhaupt zo’n topic.
     
    spruitje80, Zuul, Gewooniemand en 14 anderen vinden dit leuk.
  12. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Ik snap TS wel, wij vinden een week door drukte al super lang, laat staan paar maanden of jaren? Dan zou je haast denken dat je als broer/zus leeft, misschien speelt de leeftijd wel mee? Wij zijn in de 30, misschien veranderd het als je in de 40 of ouder bent?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    Dan kan je beter niet reageren als je zo’ n topic niks vind????
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Leeftijd is hier nochtans niet als reden gegeven hoor.
    Dus mss hebben jullie nog geen situaties gehad, waarin er heel andere dingen belangrijker zijn? Dat kan ook e.
     
    SAARC, Zuul, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Selinajolie

    11 jul 2020
    74
    36
    18
    Vrouw
    O ja hoor wel, miskramen, operaties, postnatale depressie, 4x bevallingen, dus helaas wel situaties meegemaakt, maar ondanks dat vinden wij intiem zijn wel heel belangrijk.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Maar dat dit voor jullie geldt, betekent toch niet dat dit een situatie is waarin iedereen zich bevindt?

    Ik heb geen hoog libido en geen behoefte aan meerdere keren per week seks, een ander wel prima toch? Dat zelfde geldt voor langere tijd.

    Intiem zijn zit hem echt niet in het hebben van seks. Bedoel toen mijn man en ik het langere tijd niet gedaan hebben zag ik hem toch echt wel anders als m'n broertje hoor, met m'n broertje knuffel ik niet op de bank en zit al helemaal niet klef tegen hem aan o_O
     
    spruitje80, HHJ, kadootje en 15 anderen vinden dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.008
    25.456
    113
    je kan een week na een bevalling of miskraam toch nog helemaal geen seks hebben?
     
    Zuul, Zoe123, Roodborstj en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.025
    15.566
    113
    Vrouw
    Ahja dan snap ik het niet, dat je daar zo spel rond zou maken, als het eens minder is :D.
    Lijkt mij nochtans logisch dat het na bepaalde gebeurtenissen niet direct prijs is.
     
    suus1983, Bellybell en Vaasje vinden dit leuk.
  19. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was beide zwangerschappen sowieso veel te ziek om aan seks te denken.

    Ik vind het niet shocking en het hoeft toch ook niets te betekenen verder?

    Ik ken relaties waarin het soms maanden niet gebeurt en dan opeens 3x per week en ik ken ook relaties waarbij het iedere avond raak is.
    Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken om meer dan 3x per week 52 weken per jaar te seksen
     
  20. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.409
    4.730
    113
    Ik was ook niet van plan om te reageren na het lezen van de openingspost. Tot ik meerdere posts las waar ik me echt super over verbaasde. Dan laat ik graag weten dat je best zolang niet intiem kunt zijn, zonder dat de man respect moet krijgen of al lang weg moet zijn. Of dat je als broer en zus leeft... Met mijn reactie laat ik dan graag weten dat er ook stellen zijn die heel lang niet intiem zijn. Om welke reden dan ook. Maar als je dit topic leest, zou je je daar bijna voor schamen. Dat vind ik echt jammer.
     
    spruitje80, Theezeefje, SAARC en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina