Mijn man is maar 9 jaar ouder dan ik. Hij 41, ik 32. Dus eigenlijk niet vergelijkbaar, maar ook ik heb me in t begin wel afgevraagd of dat wel 'kon'. Hoe gaat dat later? En mijn man heeft nog meer getwijfeld, want wat zouden mensen van hem denken? Maar we merken niets van het leeftijdsverschil. Hoogstens grappige gesprekken over muziek of tv programma's van vroeger die ik niet ken. 22 jaar is wel wat meer verschil. Maar als jij gelukkig bent en geen last hebt van eventuele negatieve opmerkingen, dan is het goed he. Veel geluk!
Ik heb een kindje met een man die 29 jaar ouder is dan ik. Toen we nog een relatie hadden had ik daar niet echt last van. Nu ook niet trouwens. Maar we zijn al een tijd niet meer samen. Dit had niks met de leeftijd temaken. Ik zou het alleen niet nog eens doen. Het was ook niet iets waar ik naar opzoek was maar kwam het gewoon tegen. Voel me wel veel prettiger bij mijn huidige vriend. We schelen 9 jaar en dat is voor mij meer dan prima. Zou dus gewoon kijken wat er gebeurt maar zo lang je twijfelt je dochter nog niet teveel te betrekken in de relatie.
Hier een verschil van 10 jaar, dat gaat vooralsnog prima. Uiteindelijk kun je nooit in de toekomst kijken, dus al de klik er is, zou ik er voor gaan.
Wat leuk dat je een lieve man hebt ontmoet. Persoonlijk zou ik er geen problemen mee hebben. Waarom zou je nu mischien wel de liefde van je leven laten gaan? Jullie hebben nog een heel leven samen. Ik heb wel ervaring met oudere mannen die nu verzorgd worden door hun jongere vrouw ivm mijn werk in de thuiszorg. Dat is zwaar maar ze doen het met liefde. Iets wat ze toen wisten maar ondertussen hadden ze hun liefde niet willen mislopen. En daarnaast hoeft dat niet eens zo te zijn. Mannen sterven eerdaags eerder dus dat kan mij bijwijze ook kunnen overkomen straks met onze 2 jaar leeftijdsverschil. Nee ik moedig jullie aan. Je kan niet in de toekomst kijken en het klinkt goed dus ga er voor
W4ww Haha, dat ervaar ik ook zo! Naast dat hij er een stuk jonger uit ziet, is hij soms kinderlijker dan ik. Daar komt ook bij dat hij een uithoudingsvermogen heeft waar menig man van mijn leeftijd niet aan kan tippen!
Je leeft nu en jullie hebben het nu leuk, ga ervoor Je weet niet of je 1, 5, 10 jaar of nog langer bij elkaar blijft. Daar zou ik ook nog niet mee bezig zijn. Geniet ervan dat jullie het zo fijn hebben. En tsja, het leeftijdsverschil vind ik ook best wel veel. Maar wat kan jou het schelen als je het leuk hebt
Ik kom ook uit de zorg en hoe veel tehuizen zitten niet vol met oudere vrouwtjes waarvan hun man al 20 jaar is overleden? Daar is geen leeftijdsverschil voor nodig!
Ik ben benieuwd of je als kind van stel leeftijdsverschil nog andere “negatieve” kanten hebt ervaren. Ik vraag dit omdat ik een oudere man heb en we twee jonge kinderen hebben. Ben benieuwd of er zaken zijn waar we rekening mee moeten houden.
Hier nog een ervaring met een leeftijdsverschil. Mijn man is 15 jaar ouder. We hebben inmiddels 14,5 jaar een relatie en 2 jonge kinderen. In het begin heb ik veel moeite gehad met ons leeftijdsverschil. Ik was toen zelf ook relatief jong en loog soms zelfs tegen mensen over zijn leeftijd. Inmiddels ben ik er in gegroeid en merk ik dat er zoveel mensen zijn met een leeftijdsverschil. Ik merk niets van het verschil en we lopen nergens tegenaan. We passen gewoon bij elkaar . Zorgen over de toekomst maak ik me niet. Ik kn volgende week ook ziek worden en overlijden. Mijn oma verloor haar man heel vroeg en ook haar tweede man stierf jong. Je kunt voor iemand kiezen van jouw leeftijd om ervoor “ te zorgen” dat je niet vroeg alleen zult overblijven of voor iemand moet zorgen; maar je weet nooit hoe het leven loopt en of je een goede gezondheid houdt. Volg je gevoel, geniet van jullie liefde en kies gewoon lekker voor elkaar. Dan zal jullie omgeving ook zien dat leeftijd slechts een getal is. Heel veel geluk!
Mijn man is 30 jaar ouder. Nooit verwacht maar het is zo gelopen. Hij twijfelde erg over kinderen, geen kinderen was voor mij geen optie. Inmiddels hebben we 2 knullen samen en zijn echt heel gelukkig samen. Tuurlijk merk ik t wel. Maar t stoort nooit. Ik heb op een gegeven moment gedacht: laat ik hem nu gaan, terwijl t ZO goed en ZO intens voelt? Of ga ik er voor en zie ik het wel in de toekomst? Ik denk er wel eens over hoe dat over 20 jaar zal zijn. Maar tegelijkertijd weet ik, als verpleegkundige, dat t bij iedereen. Ineens zomaar om kan slaan. Een ongeluk, een ziekte en je partner is zomaar ineens afhankelijk oid. Ook voor m'n kinderen denk ik wel eens, hoe zullen zij dit verder ervaren? Nu zijn ze dol op hun vader ( vooral de baby geintje ) en hebben we echt een heel leuk gezellig gezin. De toekomst zien we wel. We hebben wel enorm veel commentaar gehad en worden nogsteeds regelmatig nagekeken. Maar niemand kan mijn geluk bepalen... En zo hou je de belangrijke mensen in je leven over
Hier geen enorm groot leeftijdsverschil, vriend is 10 jaar ouder dan ik. In het begin (ik was net 18) wel wat weerstand/ negatieve reacties gehad vanuit de omgeving. Maar inmiddels toch al ruim 13 jaar verder en kindje 2 is onderweg. Van alle hobbels- tegenslagen- dieptepunten die we in onze relatie hebben gehad, kwam geen enkele door het leeftijdsverschil. Ik zou het dus gewoon doen. Zoals wij in het begin ook zeiden: of het voor altijd is, weten we niet. Maar zolang het goed voelt, gaan we gewoon fijn zo door.
Ik ook niet. Vind het zelf ook altijd een beetje raar, maarja als mensen gelukkig zijn moet je ze dat natuurlijk vooral laten zijn.
Hier bijna 18 jaar leeftijdsverschil en twee jonge kinderen 3,5 en 6 maanden. Zijn nu 8 jaar samen. Ik ben 29 en hij 47. Wij zijn intens gelukkig en daar gaat het toch uiteindelijk om. Hij heeft geen kinderen uit een eerdere relatie en dat vind ik wel fijn eerlijk gezegd. Omgeving was hier ook nooit een probleem maar dat komt omdat we veel gezamenlijke vrienden hebben.
Mijn man en ik schelen 12 jaar, maar hij voelt als een leeftijdsgenoot zeg maar. Pas als hij over tv programma's oid begint die hij als tiener keek terwijl ik toen nog voor de kleuterprogramma's zat realiseer ik dat er 12 jaar verschil tussen ons zit.
Ik had een vriendin met een oude papa. Geregeld kwam op het schoolplein de opmerking: wat leuk dat je opa je op komt halen!!! Dat vond ze echt niet leuk. Verder zijn de echte opa’s en oma’s vaak al vroeg overleden. Dat is soms ook wel een gemis. Een oudere ouder kan soms niet meer zo lekker mee in de moderne ontwikkelingen, waardoor een kind zich minder begrepen kan voelen. Maar verder is het denk ik meer van belang hoe jong de papa van lijf en geest is. Ik ken hele actieve ‘opa’s’ (papa’s) en van het type die al bijna achter de geraniums zitten.
Herkenbaar! Mijn man vindt muziek leuk uit de tijd van mijn ouders. Muziek en tv-programma’s uit mijn tijd zeggen hem niets. Toch heeft het wel wat. Als hij muziek op heeft staan geeft mij dat een fijn nostalgisch gevoel
Mijn man is 47 en mijn moeder 48. Man en ik schelen 20 jaar. We zijn nu ruim 5 jaar samen, en het werkt zó enorm goed! De wat als vragen heb ik natuurlijk ook gehad. Maar een overlijden op veel te vroege leeftijd in mijn directe omgeving was voor mij de doorslag om iets dat zó goed voelt, wel een kans te geven. En nu kan ik zeggen, gelukkig maar. Ik ben nog steeds stapelgek op die man , mijn man! In jouw geval, vooral ook met het beiden geen kinderwens meer hebben... het komt voor mij over of alles lijkt te kloppen voor jouw gevoel?! Nou, ga er voor!
Wij schelen 13 jaar en het is nooit een issue geweest. Mijn ouders deden er in het begin een beetje 'lacherig' over maar toen ik duidelijk heb gemaakt hoe kinderachtig dat was hebben ze er nooit meer iets over gezegd. We hebben 3 kinderen, hij werd papa op zijn veertigste.
Mijn beste vriend zijn ouders schelen bijna 30 jaar. Zijn vader is nu 84 en zijn moeder 55. Ik denk dat zijn jongere vrouw hem jong en fit houd. We gaan elk jaar met zijn allen op vakantie naar Italie en daar gaat zijn vader elke dag nog 10 km fietsen omdat hij het saai vind om de hele dag bij het zwembad te hangen. Als ik het vergelijk met mijn oma van dezelfde leeftijd is het een dag en nacht verschil. De moeder van mijn vriend verteld wel dat ze veel zorgen heeft omdat hij nu zo oud is al. Dat het heel reeel is dat ze hem binnen 10 jaar zal verliezen en dat ze dus "jong" weduwe zal worden. Ik geloof dat zij 20 was en hij bijna 50 toen ze een relatie kregen en van de buitenwereld hebben ze veel commentaar gehad maar dat heeft ze nooit weerhouden.