Relatie met oudere man

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Oja op die leeftijd kan ik het me iets beter voorstellen.. Hoewel ik het nog steeds onzin vind, maar gelukkig hebben jullie het tegendeel bewezen :)

2. Betsy

Betsy Niet meer actief

Financieel heb ik inderdaad niks te klagen. Maar als ik zou stoppen met werken als hij met pensioen gaat ben ik pas 55 ofzo. Dat is natuurlijk behoorlijk vroeg om de arbeidsmarkt te verlaten. Ik heb geen idee of ik daar dan al aan toe ben.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als het je gelukkig maakt dan maakt het toch niet uit wat een ander daarvan vind?

Ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat ik verliefd zou kunnen worden op een man die qua leeftijd mijn vader had kunnen zijn.
    Vind mannen in mijn vaders leeftijd nou niet bepaald sexueel aantrekkelijk. Voor mij echt een no go.

4. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ik vind het zelf een heel raar idee. Voor mezelf dan. We hebben een erg jonge familie. Ik heb mijn overgroot oma nog jarenlang gekend, zij is de enige in de naaste familie die door ouderdom overleden is. Mijn vader is maar 20 jaar ouder en mijn opa 38 jaar. Zou niet verliefd kunnen worden op een ouder iemand.

Maar ik vind niet dat leeftijd perse wat zegt. Ook qua ziektes en fitheid niet. Dus wat dat betreft is het leven op iedere leeftijd net zo onzeker.

Bloem2310 vindt dit leuk.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Een beetje leeftijdsverschil zou mij geen probleem lijken. Mijn ouders schelen zelf 7 jaar en dat gaat al 39 jaar goed. Echter is mijn vader al een paar jaar met pensioen en mijn moeder moet nog wel even. Helemaal lastig als je nog veel meer scheelt.

6. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Hier hetzelfde...moet er persoonlijk niet aan denken.

7. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Hihi, ik val dus ook niet op oude mannen. Het kwam voor mij dus ook totaal onverwachts.
    Nu moet ik erbij zeggen dat hij van Egyptische komaf is, dus niet het type grijs haar en gerimpeld.
    Hij bokst en sport iedere dag, drinkt niet en eet gezond.
    Ik daarentegen rook, drink en sport nieto_O

8. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik vind het zo grappig dat zoveel mensen zeggen 'ik zou er niet verliefd op kunnen worden' of iets in die trant. Ik had op mijn 18e echt niet bedacht om verliefd te worden op een man van 19 jaar ouder. Misschien 5 jaar ouder hooguit. Maarja het gebeurt ineens. Ik val niet op oudere mannen, ik val op mijn vriend. Als hij 10 jaar jonger was geweest was ik ook op hem gevallen. Als hij 10 jaar ouder was geweest denk ik ook, al ben ik blij dat hij dat niet is ;) Soms overkomen dingen je en als je zoveel van iemand houdt en je je zo goed voelt bij iemand dan wil je gewoon bij elkaar zijn. En het was praktischer geweest als het leeftijdsverschil niet zo groot was maarja. Als ik verliefd was geworden op iemand met een lichamelijke handicap die daardoor veel dingen niet zelf zou kunnen zou ik er ook voor gegaan zijn, dat weet ik zeker. Niet praktisch of wat dan ook, maar soms hou je nou eenmaal van elkaar. En ik voel me echt aangetrokken tot een persoon om die persoon, niet om zijn leeftijd of hoe afhankelijk iemand lichamelijk gezien van anderen is. Al zou ik het natuurlijk leuk vinden als mijn vriend lang fit blijft. Zijn vader heeft helaas op zijn 60e ofzo een hersenbloeding gehad en was daarna compleet afhankelijk van mijn schoonmoeder voor de verzorging. Zij hadden nauwelijks leeftjidsverschil en ze heeft altijd met liefde voor hem gezorgd tot hij 8 jaar later overleed. Die dingen gebeuren nou eenmaal.

Zonnebloem92, Pluk11 en Bloem2310 vinden dit leuk.
  9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Dat kan, ik wil alleen maar zeggen dat als je je zorgen maakt dat jullie samen geen tijd hebben omdat je pas met pensioen gaat als hij al in de 80 is, je daarvoor nu iets kan regelen.

Ik weet ook niet of ik dan al wil stoppen met werken. Ik weet in ieder geval wel zeker dat er geld zal zijn om vakantiedagen bij de kopen of minder uren te gaan draaien. Dus ik weet dat wij sowieso financieel en qua tijd de mogelijkheid hebben om nog veel te doen samen voordat ik met pensioen ga. Uiteraard bij leven en welzijn... dat moet we ook nog maar afwachten.

10. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Mag je grappig vinden maar ik zal nooit op een man zoveel ouder kunnen vallen. Of tenminste ik zal er vast op kunnen vallen maar ik zal er niks mee doen. Ik wil graag moeder worden en ik wil geen vader voor mijn kinderen die als opa gezien gaat worden en ze grote kans hebben dat hun vader minder van ze mee krijgt of al eerder overlijdt dan dat ze de pubertijd uit zijn. Tuurlijk kun je niet in de toekomst kijken maar ik weet van een vriendin van mij hoe verschrikkelijk ze het vond dat haar vader al bijna 50 was toen ze werd geboren. Ze is nu 25 en haar vader dus 75. De kans is groot dat hij haar nooit ziet trouwen of haar eerste kinderen geboren ziet worden (net een relatie) en dat vindt ze heel erg. Op school is ze er ook mee gepest. Ik zal dat dus nooit willen en hoe verliefd ik ook zou zijn ik zou daar niks mee doen.

Yvke86 vindt dit leuk.
  11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Er worden steeds kinderen aan gehaald maar in bovengeschreven stukje van Lisanne1811 wordt niet over kinderen gesproken en ook in mijn geval is er van beide kanten geen kinderwens.
    Als ik dan verliefd word, waarom zou ik daar dan niks mee mogen doen? Ik word al erg moeilijk verliefd, moet ik dan deze prachtige kans aan me voorbij laten gaan alleen vanwege de leeftijd?

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  12. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    In jouw geval aangezien er geen sprake meer is van een kinderwens zou ik ervoor gaan. Geniet van de liefde en kijk gewoon waar het jullie brengt

13. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Maar ervoor kiezen om er niets mee te doen is natuurlijk heel anders dan zeggen dat je nooit op iemand van zoveel ouder verliefd zou kunnen worden. Jij maakt en heel bewuste keuze, mocht het zover komen dat je verliefd op iemand wordt van veel ouder. Maar dat vind ik echt anders dan zeggen dat je nooit verliefd zou kunnen worden op iemand die veel ouder is dan jij, aangezien verliefd worden je soms gewoon overkomt. Maar inderdaad, je hebt altijd zelf de keuze wat je ermee doet.

Deel Deze Pagina