wanneer weer gewoon maandverband

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door maartje25, 14 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

4 weken geleden ben ik bevallen.. en tot nu toe loop ik nogsteeds met k otex maandverband.. ik ben die dikke platen tussen mn benen nu wel zat eigenlijk maar wanneer mag je gewoon maandverband gebruiken? Of kan je dat zsowieso beter niet doen?
    Ik vloei nog iets...mn knip is nog niet helemaal genezen

Gr maartje

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik gebruikte maandverband zolang het nodig was. Die grote boten had ik in de kraamweek 2 per keer nodig. Daarna een week 1 per keer, toen heb ik bijgekocht en die waren wat dunner, daar een week lang 1 van gebruikt en toen dunne normale maandverband gebruikt voor ook ongeveer een week. Daarna was het vloeien zo minimaal dat ik met een stukje wc papier ook voldoende had en soms voelde ik het lopen dat ik op tijd bij de wc was. In principe is 6 weken vloeien na de bevalling normaal, het zou wel steeds minder moeten worden. Maar het kan ook zijn dat je af en toe weer meer vloeit, vaak nadat je lichamelijke inspanning hebt gedaan.

3. maartje25

Dat klopt inderdaad! Maar ik moest van de kraamverzorgster kotex gebruiken want daar zit geen plastic (? Gelppf ik) in en broeit dus niet... maar nu kan ik wel over naar gewone dus?

4. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Dat heb ik na ongeveer 2 à 2,5 weken gedaan. Maar ik vloeide ook niet heel erg en had ook niet extreem veel hechtingen. Die waren met een weekje al redelijk weg.

5. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Inderdaad, in het begin geen plastic onder je maandverband gebruiken, maar dat mag na 4 weken best volgens mij hoor. Je zou voor de zekerheid ook je verloskundige even kunnen mailen...
    Ik gebruikte nadat het kraamverband niet meer nodig was gewone inlegkruisjes. Die namen genoeg op. Heb 5 weken gevloeid trouwens, hoewel je t niet echt vloeien kon noemen was zo weinig.

6. maartje25

Ik vlpei vanaf de tweede week al bijna niet meer zo veel...ja bij inspanning inderdaad...
    De dikke lappen gaan dus de kast in :) EINDELIJK!

7. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik gebruikte in de tweede week ook kotex, maar omdat het zo dik is, deed ht zeer met zitten. Toen overgegaan naar libresse met vleugels. Is voor mij "sterk" genoeg en bevat ook geen plastic. Gebruik het nu nog steeds(4 weken na bevalling)

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    van dat plastic wist ik niet eens. Maar ja je kan wel over op gewone hoor. Je bent nu al zoveel weken onderweg en je vloeit al bijna niet meer. Gewoon doen wat goed voelt, is t niet goed dat voel je dat vanzelf.

9. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Ik ben volgens mij al na een dag of 5 overgestapt op normaal maandverband. Dat van dat plastic wist ik niet, waarom is dat?

Deel Deze Pagina