Relatie (on)vruchtbaarheid en cola.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zena, 23 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    In het AD zag ik gisteren een stukje staan over de relatie tussen moeilijk zwanger worden en veel cola drinken. Het fosforgehalte in cola zou een negatieve invloed hebben op het zwanger worden. Ook teveel sporten zou niet zo best zijn.
    Hebben jullie dit ook gelezen? En wat denken jullie ervan?
    Ik drink erg veel cola....laat t vanaf nu maar even staan, al is het maar voor het idee!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik dronk ook veel cola hoor, 1 fles in de 2 dagen maar ben wel meteen zwanger geraakt, dus..

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ach ja, als t lang duurt ga je alles aangrijpen waarvan je denkt dat t misschien kan helpen.....dus wie weet!

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Och ja tegenwoordig is niks meer goed voor je, je kan het tegenwoordig niet meer bijhouden wat allemaal wel of niet goed voor je is.

5. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik drink bijna nooit cola. Zelfs helemaal geen prik.

6. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Als ik jou een goede raad mag geven ... drink geen cola meer! Suiker en cafeïne zijn sowieso ongezond.

Dit ter info (gekregen van mijn huisdokter):
    Bewaarmiddel in frisdrank kan zeer schadelijk zijn voor gezondheid
    BRUSSEL 27/05 (BELGA) - Een bewaarmiddel dat vaak wordt toegevoegd aan frisdranken, kan zeer schadelijk voor de gezondheid. Het additief dat te vinden is in Fanta en Pepsi Max kan cellen beschadigen. Dat blijkt uit een studie van onderzoekers aan een Britse universiteit, zo schrijft The Independent on Sunday. De beschadigingen leiden tot ziektes zoals levercirrose en Parkinson die eerder geassocieerd worden met overmatig alcoholgebruik of ouderdom.

Ik drink voornamelijk water, groene thee en andere kruidentheeën.
    Heb al teveel gelezen, vandaar dat ik zelfs geen behoefte meer heb om frisdranken te drinken.

groetjes zibella

7. Niet meer actief

Ik dronk bijna niet anders als cola en ik was meteen de eerste ronde zwanger :D

8. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Ik weet niet of er een verband bestaat tussen cola drinken en niet zwanger worden, maar wat ik zeker weet dat het ongezond is. Zeker als je er teveel van drinkt. Dat is trouwens met alles 'TE' is nooit goed. Maar iedereen moet dit voor zich uitmaken.
    groetjes zibella

9. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres
    Nuttige info:

Cola krijgt de laatste jaren een bijzonder nasmaakje. Niet alleen tast het je glazuur van je tanden aan maar nu blijkt ook de opname van calcium te worden belemmerd door het vele fosforzuur. Heb je je eindelijk laten omlullen door de melk propaganda machine blijkt dat je "goede gedrag" weer wordt ondermijnd door het drinken van een ander industrie drankje. Daar kan helaas geen reclame campagne tegenop. De cola machine zal wel doordraaien want de junkies onder ons kunnen niet zonder hun pepdrankje maar het is maar even dat je weet dat frisdranken je kans op botbreuken kunnen vergroten. Misschien een idee voor een nieuwe reclame campagne "deze gipsvlucht werd u aangeboden door ... cola" !

Fosforzuur in cola zorgt vooral voor de zure smaak. Cola is een erg zure drank, het is nog zuurder dan citroensap. Dat we dat niet merken komt door de grote hoeveelheid suiker of zoetstoffen in cola; de zoete smaak maskeert de zure smaak. Een citroen bevat veel minder suiker, daarom proeven we een citroen ook als zuur. Het zuur in de cola is ook verantwoordelijk voor het bekende roestoplossend vermogen, maar dat terzijde. Cola is slecht voor de botten (zeker tijdens inspanningen). Dat blijkt uit de studie van een onderzoeksteam uit Massachusetts. De auteurs toonden via een zeer grondige retrospectieve voedingsenquête aan dat er een zeer duidelijk verband bestaat tussen de consumptie van cola en de kans op botbreuken. De “hoofdschuldige” zou het fosforzuur zijn dat wordt toegevoegd om cola zijn typische pittige smaak te geven. Fosfor bevordert echter sterk het calciumverlies in de urine. Dat maakt dat, wie één blikje cola nuttigt per dag, drie keer meer risico loopt op een breuk !

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    BESTE TIP: Als je overal op moet gaan letten als je zwanger wil worden...

... binnen blijven en leven op water een brood... :rolleyes:

11. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik was verslaafd aan Cola Light en ik sportte veel, toch was ik zo zwanger.

En ik heb ook nog nooit wat gebroken. ;)

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    idd als je overal op moet letten sporten is toch juist gezond w\anneer zou je te veel sporten.......

13. zibella

zibella Actief lid

30 aug 2007
    157
    0
    0
    Onderwijzeres

Leven op water en brood is niet voldoende ;)

Een evenwichtige voeding is aan te raden (niet alleen voor vrouwen die zwanger willen worden). Je kan je natuurlijk niet alles ontzeggen, maar als je met mate ongezonde voeding eet, dan ben je al goed op weg ...

Wat ik wil duidelijk maken is dat de meesten liever niet de waarheid onder ogen willen zien en gewoon zichzelf goedpraten door dingen te vertellen die eigenlijk niet kloppen.

Ook alcoholverslaafden worden zwanger en dat weet iedereen dat het ernstige gevolgen heeft voor de baby. Natuurlijk zal cola niet zo'n gevolgen veroorzaken, maar het is en blijft ongezond!

Groetjes zibella x

14. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Geen brood! Zit veel te veel zout in! Bijna 2 gram per bammetje! Terwijl een mens maar 2 gram zout per dag nodig heeft!

Hier geen cola drinker en het heeft 2 jaar geduurd voordat ik zwanger ben geworden.

15. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Kan me niet voorstellen dat cola gezond is voor je.
    Een collega van me is zwanger en haar vorige zwangerschap is niet goed verlopen en nu adviseerde de gyn. haar flink te minderen met cola, ze drinkt nu per dag een glas cola, dus het zal niet zo gezond zijn denk ik.
    Een jaar geleden had ik bijna elke dag knallende hoofdpijn, toen heeft iemand me geadviseerd te minderen met de cola en ik moet zeggen dat het stukken minder is.

Maar als je echt alle verhalen serieus moet nemen dan mag je niks meer eten en drinken denk ik weleens.

Groetjes Taby.

16. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik wist wel dat ik teveel cola dronk (helemaal los van wel of geen invloed op de vruchtbaarheid), maar de verhalen die ik hier zie...wist echt niet dat cola zó slecht kan zijn. Nou ja...ik ben aan t minderen in ieder geval. Maar af en toe een glaasje, kan geen kwaad lijkt me.

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    cola is net als koffie, net als roken niet goed voor de kleine en een teveel gebruik hiervan kan tot nare dingen leiden, zo kan het de vruchtbaarheid beïnvloeden, zo kan je een groter risico hebben op een miskraam of vroeggeboorte....

maar ja zo zijn er zoveel dingen die niet goed zijn, men moet zich er gewoon zelf van bewust zijn en dan een keuze maken...

ik heb zelf de keuze gemaakt om te blijven roken, maar de koffie te laten staan, en cola bij tijd en wijle...

een ander laat weer die stinkstok staan maar gaat vrolijk verder met de bakken koffie (sommige liters per dag) of de ras echte cola "verslaafde" die "gewoon" cola blijven drinken...

doe wat je goed dunkt zou ik zeggen...er zijn tegenwoordig zoveel dingen die niet goed zijn, of waarmee je het risico KAN lopen op weet ik veel wat, als je daar bij na moet gaan denken kun je idd beter thuis blijven en aan water en brood plus een vitaminepilletje erbij... ;)

18. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nou ik lus geen koffie gelukkig haha en drink bijna geen prik krijg ik maagzuur van haha

maar ik vind ook zoals smoekie al zegt zoveel dingen zijn niet goed....

grtjess

19. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Ook ik sluit me aan bij smoekie! je moet vooral doen wat jezelf denkt dat goed voor je is en vanuit jezelf een aantal keuzes maken! Ik dronk veel cola maar ook koffie en genoot van een boterhammetje met heerlijk dik de pathe erop. Ik drink nu max 1 glas cola per dag, bijna geen koffie meer (3 kopjes per week ofzo) en de boterhammetjes met pathe zijn afgezworen. maar dat zijn mijn eigen keuzes die ik maak! En eenieder moet dat voor zichzelf bepalen. Zolang je maar een weloverwogen keuze maakt denk ik dan.
    En o,ja ik was binnen 3 maanden zwanger, ondanks mijn overgewicht en cola gebruik!

20. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    mijn man en ik waren altijd vreselijk colaverslaafd en we hebben toch twee gezonde kinderen ter wereld gebracht, die niet eens gepland waren (wel zeeeeer gewenst trouwens). Wij sportten niet, dronken liters cola EN rookten. Fout he?

ben tijdens mijn zwangerschappen wel geminderd met cola, maar vanwege mogelijk overgewicht. Mijn man is gestopt met cola inmiddels, omdat dat de manier is om af te vallen. Ik drink het zelf nog wel, maar alleen nog savonds, overdag alleen water, thee of af en toe een glaasje chocomelk. En eens per dag een glas sinaasappelsap.

Cola is slecht voor je vullingen, je gewicht en heeeel veeel cola is slecht ivm de caffeïne. Wist ik al. Het is een nieuwe invalshoek, maar dat het niet zo goed is, is bekend. Dat ik het blijf drinken is ook bekend. Die risico's neem je mee. Als je naar buiten gaat, kun je overreden worden. Weet ik ook.
    da's toch het leven he...

Deel Deze Pagina