Ik drink regelmatig cola, zo'n 2 flessen per week in m'n eentje. Maar ben nu voor de 2e keer zwanger en deze keer was dat al direct in de eerste ronde. Dus dit zogenaamde verband tussen cola en zwangerschap is op mij absoluut niet van toepassing....
ik drink ook best veel cola light zo'n 2 glazen per dag....ik probeer het wel een beetje te minderen (drink nu een half tot 1 glas) maar kan het gewoon niet laten staan (misschien is dat anders als ik zwanger ben) maar ik vind het nu nog veels te lekker...
tsja helaas had mijn schoonmoeder dit artikel ook gelezen.....ik dronk zelf overdag meestal thee met een zoetje, en 's avonds cola light. ik heb op voedingscentrum.nl nagelezen maar daar staat dat aspartaam (dat zit in zowel mijn zoetjes als de cola light) niet schadelijk is zolang je niet meer neemt dan de aanvaardbare dagelijkse inname. Ter indicatie, een volwassene mag elke dag maximaal 17 glazen cola light drinken. Ik drink nu overdag alleen water, soms met een beetje karvan cevitam er doorheen (thee en koffie smaken me gewoon niet) en 's avonds soms 1 glas cola light. Dus naar de richtlijnen van het voedingscentrum blijf ik ver onder het maximum, en ik moet eerlijk toegeven dat ik het voedingscentrum geloofwaardiger vind dan zo'n stukkie in de krant....
Dit fosforzuurverhaaltje werd vandaag onkracht door hoogleraar vruchtbaarheidsgeneeskunde Nick Macklon op Kassa Radio. Volgens hem is er van nature voldoende calcium in het lichaam aanwezig om zwanger te kunnen raken. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=radio_ ... er=3598875 En Zibella, ben jij soms gelieerd aan die zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Hihi. ( dat is dame die dit verhaal de wereld in heeft geholpen) Je citeert precies dezelfde dingen. Wat wel kwalijk is aan cola is het hoge caffeïnegehalte maar dat was al bekend. Dit was ook de reden dat ik de cola liet staan toen ik eenmaal zwanger was geworden.