Mijn man heeft nu drie keer een zaadstaal in moeten leveren, met drie verschillende resultaten. Er zat ook drie keer een ander aantal dagen onthouding tussen. We zien duidelijk bij het laatste staal (met vijf dagen onthouding) de beste kwaliteit/hoeveelheid zaadjes. Puur toeval of zien jullie dit ook?
Bij ons was het zeer wisselend. Soms na 5 dagen slechter dan na nog geen 24 uur. Over het algemeen zeggen ze wel dat 3-5 dagen het beste resultaat zou moeten opleveren.
Als het alle keren binnen de optimale dagen zat is het toeval warschijnlijk. Zaadkwaliteit fluctueert ontzettend. Obv 3 stalen kun je niet zo'n conclusie trekken
Wij hadden een heel duidelijk verschil als mijn man iets meer zijn best deed om het voor zichzelf leuker te maken, ipv vlug vlug vlug. dus dat kan misschien ook nog uitgemaakt hebben? En dagen onthouding kan wel schelen denk ik hoor. Maar dan wil je eigenlijk weten of het de volgende keer weer zo is. 1 keer is toeval, 2 keer is opvallend en 3 keer is een patroon heb ik ergens anders bij geleerd
Bij vrienden van ons gaf het een groot verschil of hij wel of geen alcohol dronk in de dagen ervoor. Het kan dus aan verschillende dingen liggen.
bij ons viel het ook op en hebben we het bespreekbaar gemaakt bij de arts. Arts heeft vervolgens aangegeven dat dit kon meespelen (net als heel veel andere dingen) maar hier was ook een verschil opgemerkt tussen hoeveelheid voor opwerken, bij de 3 dagen ertussen (advies bij de onderzoeken etc) was het minder dan na 5 dagen ertussen. En na opwerken bleek bij die 5 dagen het dus ook meer te zijn die goed waren. Aan de andere kant gaf de arts ook aan dat dit per man verschilt, bij de ene zou het beste zijn om de dag, bij de andere om de 2 dagen etc.