Relatie over. En nu?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Hilse, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

2 mrt 2008
    812
    0
    0
    Heel veel sterkte Hilse, jullie komen er wel!
    Hier ook relatie over, baan net kwijt toen ik er achter kwam zwanger te zijn.
    Gelukkig wel een eigen huis, auto etc. 8 maanden recht op uitkering. Had nooit gedacht dat ik daar ook daadwerkelijk gebruik van zou maken, maar een baan vinden als zwangere blijkt niet zo makkelijk! En in mijn geval feit dat ik wel bovengemiddeld opgeleid ben en flink carrière aan t maken was ook niet. Ben bereid alles aan te pakken, zelfs 2 maanden onbetaald ergens te werken, maar nee.. ze kiezen liever iemand die beter aansluit qua werk- en leerervaring met minder risico dat zo'n persoon uitgekeken raakt op het werk.
    Mijn uitkering stopt na mn zw verlof, en zou dan in de bijstand komen. Iets wat ik absoluut niet wil! ik hoop heel erg dat t makkelijker wordt na mn bevalling.. Snap werkgevers ook echt wel dat ze nu niet op mij zitten te wachten. ;) Ondertussen doe ik wel een thuisstudie waar ik al mee begonnen was voor ik mn baan kwijt raakte en hoop in de toekomst ook voor mezelf te kunnen beginnen.
    is dit voor jou geen optie? Zo lang je nog geen eigen woonruimte hebt en bij je ouders bent een cursus/ studie volgen? Na je bevalling hard op zoek naar werk (nu ook al, alleen ik weet dus hoe moeilijk dat is) en dan ook eigen woonruimte zoeken?
    Na de bevalling is wat hulp van je ouders wellicht ook wel prettig de eerste weken!

Succes meid! Komt vast goed en je mag me altijd PB'en natuurlijk!

2. HappyZwanger86

HappyZwanger86 Niet meer actief

Kijk hier wel mee uit Hilse. Een oud collega heeft deze smoes ook gebruikt. Bij haar zijn ze het gaan onderzoeken en zo kwamen ze er achter dat het niet waar was. Dit kan het zoeken naar een huis ook dwarsbomen.

3. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    in heel veel woonplaatsen is urgentie afgeschaft en krijg je deze alleen wanneer je een medische verklaring hebt dat je een andere woning nodig hebt of dat je huis afgebrand is oid.. verder is het zo dat je ouders wettelijk financieel verantwoordelijk voor je zijn tot je 21ste... daarbij word bij een bijstandsuitkering ook gekeken naar andere inwonende en hun inkomsten... met een beetje pech ontvang je dus weinig tot niets... ik zou persoonlijk ook niet doen aan leugentje om bestwil want vriendin zat wel in die situatie en kreeg te horen dat wanneer het thuis niet te houden was ze zich maar moest aanmelden bij leger des heils, omdat ze meerdere malen per dag zulke verhalen hoorde. ik zou gewoon contact opnemen met gemeente voor afspraak en met de woningbouw wat jou mogelijkheden zijn. zolang jij geen inkomsten hebt kom je sowieso niet in aanmerking voor een woning. dus informeer of je recht op uitkering hebt en wanneer dit nu misschien niet het geval is wanneer dat wel is ,wat het bedrag is. iig heel veel succes met alles en blijf genieten van dat schoppende hummeltje in je buik!! liefs

4. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Hilse, veel succes met alles! Lijkt me niet makkelijk om op die leeftijd zonder werk/opleiding en huis een kindje te krijgen. Maar met hulp van je ouders gaat het vast allemaal lukken. Fijn dat je op ze terug kan vallen.

Ik snap dat je liever je eigen plekje zou willen, maar mijn (werk)ervaring is dat tegenwoordig sprake moet zijn van zware problematiek (geestelijk of lichamelijk) voordat een urgentie wordt verleend. En zelfs het ´verhaal´ van het klikt niet met mijn ouders, is in de meeste gemeenten echt geen argument voor urgentie meer. Dan zou je onderliggende problemen voor dit niet klikken moeten aangeven en deze ook moeten kunnen onderbouwen met bijvoorbeeld een psychische problematiek. Als daar geen eerdere meldingen via bijvoorbeeld GGZ van zijn gemaakt, wordt het heel moeilijk. Je gaf wel aan dat je in dunbevolkt gebied woont, dus wie weet scheelt dat. Mijn ervaring is gebaseerd op meer dichtbevolkte steden.

Persoonlijk heb ik ook een beetje moeite met urgentie aanvragen op basis van leugentjes om bestwil etc. Een hoop mensen staan vele jaren ingeschreven, maar hebben nog geen huis of wonen ongewild nog thuis of op kamers.

Maar je moet natuurlijk doen waar je zelf zin in hebt ;)

Nogmaals, veel succes met alles!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    En hoe willen ze daar achter komen dan,verborgen camera?:p

6. Bri

Bri Niet meer actief

Wat dacht je van mensen ondervragen? Niet iedereen kan goed en geloofwaardig liegen. Daar hebben ze sociaal rechercheurs voor, die zijn erin getraind om fraude op te sporen.

Hilse, ik denk dat je er verstandig aan doet om ook je financiele toekomst op orde te gaan krijgen. Verdiep je in mogelijkheden om te gaan werken en/of naar school te gaan. Nu, niet pas na de bevalling. Want je kunt niet alleen niet je hele leven bij je ouders gaan wonen, je kunt ook niet je hele leven op een uitkering leven.

Sterkte ermee, en geluk gewenst!

7. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Hier hebben ze pas geleden ook zogenaamd buurtonderzoek gedaan voor de buurvrouw. Uiteindelijk bleek het de sociale dienst. Ik zou echt uitkijken met wat en hoe je iets doet als je in aanraking komt met de SD. Ik vind het ook wel terrecht dat er zo streng word gedaan bij de SD, er zijn genoeg mensen die het echt nodig hebben en er heel veel moeite voor moeten doen. En als dan iedereen met 'smoesjes' een bijstandsuitkering gaat aanvragen, word het juist verpest voor de mensen die het echt nodig hebben.

Snap best dat je een woonruimte nodig hebt, maar ik zou toch proberen in eerste instantie een baantje te vinden nu je misschien nog kan werken. En dat je niet eeuwig bij je ouders wil blijven snap ik ook, maar gelukkig kunnen ze je voor nu wel onderdak geven, zodat je ondertussen verder kan zoeken naar wat anders. Er hebben hier een paar mensen goeie tips gegeven over instantie's. Misschien heb je er wat aan en kan je erachteraan gaan. Maar urgentie krijg je indd niet 1,2,3

Succes in ieder geval

8. Dnice22

Dnice22 Actief lid

19 dec 2011
    269
    0
    0
    He Hilde,

een vriendin van mij woont al 3 jaar met haar kleine bij der moeder... hun kunnen dus echt niet goed met elkaar opschieten... veel ruzie in huis etc maar zelfs daar krijg je geen urgentie voor... denk dat het niet heel verkeerd is om bij je ouders voorlopig in te gaan wonen en ondertussen je mogelijk in te schrijven voor een huisje huren of iets? een baan zoeken, misschien wel makkelijk dat je ouders af en toe kunnen oppassen ;)
    @melanie.. tegenwoordig komen ze overal achter ;) ze kunnen bij je huis 'spotte' , telefoongesprekken beluisteren etc dus zou daar inderdaad wel mee uit kijken
    in ieder geval succes Hilde!

9. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hey meiden,

Super bedankt allemaal voor jullie medeleven en tips!!

Heb met hem gesproken en we gaan er toch samen tegen aan. Beide fouten erkent en gaan er voor 100% voor om er samen wat van te maken, voelt goed!!

10. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    O wat fijn om te horen! <3

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

fijn om te horen! Veel sterkte en geluk samen!

12. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh gelukkig :) Heel veel geluk en hopelijk krijg je zulke stress niet meer te verduren tijdens je zwangerschap.

13. girl1988

girl1988 Fanatiek lid

26 apr 2012
    2.598
    0
    0
    Meid wat fijn dat jullie er samen zijn uitgekomen. Heel veel geluk gewenst

14. Hilse

Hilse Niet meer actief

Thanks meiden!!!!

15. Ytest

Ytest VIP lid