Ik werk zelf 2 of 2 en een halve dag in de huishouding bij kennissen, meestal is mn dochter mee. En dan heb ik gewoon niet zoveel zin meer om thuis veel te doen, ik ben dan best moe. Maar wil wel alles schoon hebben.. Oke vaak negeer ik rugpijn en moeheid en ga maar door. Mijn man is om 18.00 uur pas thuis en speelt na het eten nog even met onze dochter, en dan heeft hij altijd wel wat te doen. Zo ook op zaterdag. Weg gaan we zelden hij is of aan het klussen in huis of bezig met allerlei andere dingen. (Voor de politieke partij avonden beleggen, vergaderen, voor de kerk een bouwtekening maken en vergaderen, boekhouding van zn broer, en verder nog vele dingen.) Ik gun het hem van harte en je kunt niet overal nee op zeggen, maar soms vind ik het gewoon zwaar.. Zelf vind hij dat ook daarom houd ik mn mond wel. hij moet echt op tijd ontspannen en dat is dan vaak lezen om 22.00u terwijl ik bekaf ben. Ik doe wel mee maar krijg een beetje slaap gebrek, gaap... Ben ook niet altijd even aardig bepaalde perioden in de maand Hoe gaat dat bij jullie??
ik zou niet om 22 uur naast mijn man gaan zitten uit verplichtingsgevoel omdat hij dan pas tijd heeft. mijn man werkt zich ook uit de naad en ik heb geleerd mijn eigen gang te gaan, dus als ik moe ben ga ik naar bed ook als dat betekend dat dat ongezellig is voor hem of dat we elkaar minder zien. hij maakt keuzes en dat recht heb ik ook, wij hebben wel 1 afspraak en dat is dat 1 dag in het weekend voor ons gezin is en dan gaan we dus op visite, boodschappen doen, leuke dingen doen.
Die van mij is er ook zo een, zowiezo miniaal 40 uur per week werken. Dan nog 4 keer in de week zn sterkste man training, gelukkig wel sportruimte (omgebouwde schuur) aan huis dus dan issie wel thuis. Dan nog zn muziek, hij klust regelmatig bij als dj dusja, tegen de tijd dat hij tijd heeft om te knuffelen en praten, 11 uur 's avonds, ben ik alweer bekaf! En is het weekend issie vaak pas om 4 uur 's ochtends thuis. Maarja hij is gelukkig wel erg lief en houd zodra ik er wat van zeg meteen rekening met me en wijst hij een dj opdracht af of slaat hij een training over .
Mijn man sport 3x per week en voor de rest gamet hij veel. In het weekend maakt me dat niet uit en ga ik naar bed wanneer ik wil. Doordeweeks trek ik hem achter de pc vandaan omdat hij de volgende ochtend vroeg op moet. Dat is dan voor zijn eigen bestwil en daarom vind hij het ook best als ik dat doe.
hij vind dat dus vreselijk als ik alvast op bed ga en dan stopt hij ook terwijl ik weet dat hij 'er lekker in zit' op dat moment. We doen het liefst alles in elkaars buurt, hij werken ik met een krantje erbij. Maar de echte aandacht voor elkaar is er dan niet en ik zit pas om 20.00u. Eest dochter naar bed, afwassen en brood smeren, dan meteen weer koffie wordt er zo moe van soms of ben ik nou overdreven..
Mijn man komt tegen 19.00uur thuis van het werk, dan eten we en doen we leuke dingen met ons drieën. Heel soms gaat ie eens met een vriend weg maar veelal hebben die ook al een gezin of zijn die aan het stichten dus gaan we gewon lekker op visite. Hij heeft verder geen behoefte eraan , hij is liever thuis bij en bij onze dochter dan alleen de hort op. Hij zegt dat ie dat niks aan vindt zonder ons.
Mijn man is de deur uit van half acht tot half acht (tussen de middag wel een uur thuis) en werkt op zaterdag ook nog. Dus nee hij heeft weinig nevenactiviteiten, één keer per week tennissen en dat is het..
Mijn man vertrekt rond 6 uur 's ochtends en komt rond 6 uur 's avonds weer thuis. Meestal is hij zeker 2 of 3 avonden per week ook nog weg om offertes te maken/werk op te nemen etc. 1 avond per week doen we nog samen de administratie en op de zaterdagochtenden werkt hij ook nog vaak. Hij is wel altijd thuis met etenstijd en we douchen de kinderen samen en leggen ze op bed. Ik weet eigenlijk niet beter en vermaak me prima alleen. Vanaf zaterdagmiddag en de hele zondag is het wel echt familietijd en doen we vaak leuke dingen met elkaar.
Tja.. lastig Mijn man is soms wel een maand weg en dan moet ik het thuis ook gewoon draaiende houden. Misschien moet je minder hard voor jezelf zijn en als je moe bent ook rust nemen. Een huis hoeft natuurlijk niet altijd super schoon te zijn. Soms moet je ook de boel de boel kunnen laten.
Ja alleen vermaak ik me prima, hij is wel eens weg. Maar hij is vaker wel thuis maar toch bezig zeg maar. Hij hoort en ziet dan amper wat om m heen en voel me dan zo tweederangs dan ben ik idd nog liever alleen thuis. Hij heeft ook geen tijd om dochter naar bed te brengen. ik vraag niet eens meer wat. Hij zegt niet rechtuit nee maar kijkt wel moeilijk.. Denk dan maar weer: ach je hebt ook genoeg te doen. Maar ik ben soms ook kapot s avonds en dt snapt ie niet denk ik.. Telkens zo een klein dreumesje om je heen is vermoeiend en dan nog al dat werk.. (ff klaagmodus aan..) Ik ga nauwelijks even alleen boodschappen doen want dat is niet zo handig als mn dochter bij hem thuis is... Maar ik doe toch ook alles samen met haar?? Ik ben dol op m hoor lijkt nu net van niet..
Mijn man sport eens per week en gaat twee keer per maand ofzo een biertje drinken met vrienden of collega's. Zou dat niks vinden als hij zo vaak weg zou zijn 's avonds. Hij zit trouwens wel vaak in het buitenland. Ook werkt hij nog wel eens 's avonds, maar aan gewoon met de laptop op de bank.
Als mn dochter slaapt zit ik even op ZP bijv. Maar dan baal ik weer da er nog dingen liggen.. Ik zou minder moeten werken maar bij bekenden doe je dat niet zo snel. Die snappen niet dat je met 1 kind geen tijd hebt om te werken.. Maar soms lijkt het of alle huizen schoon zijn behalve de mijne! Zoveel ik daar doe doe ik thuis niet..
Het valt bij ons wel mee. Nu scheelt het dat we en verhuisd zijn en heel druk aan het werk (hebben een eigen zaak). In onze vorige woonplaats had vooral mijn man heel veel sociale contacten. Nu vindt hij dat zelf ook niet meer zo interessant, in ieder geval elk weekend afspreken zeker niet. We zijn beiden vaak thuis, ik doe eigenlijk meer op het moment (zw yoga en zwemmen), in het weekend maken we vaak een wandeling of doen we andere leuke dingen. Nu in afwachting van de baby zijn we ook op jacht naar babyspulletjes samen,heel gezellig.
ZG dat vind ik dus ook niks, en hij wil ook meer vrije tijd... Maar hoe kun je alles afzeggen?? hij heeft al een paar dingen afgewezen weer..
Kunnen jullie niet afspreken dat 1 avond in de week voor jullie samen is? Je man moet verder ook prioriteiten gan stellen denk ik, klinkt als iemand die gewoon alles wilt doen.
het ene stopt per 2013 dus nog ff geduld.. Je kunt beaalde dingen niet zomaar laten vallen he. en een avond per week vrij probeerden we in het verleden wle maar werkt gewoon niet. Overal zijn tegenwoordig deadlines voor en dat maakt je niet 'vrij' maar onrustig.
Is toch niet erg als ie moeilijk kijkt??? Het is ook zijn dochter! Toch ook leuk voor haar als papa haar een keer naar bed brengt. Zoals het nu klinkt schik jij je leven een beetje naar hem. Hij wil nog lezen dus blijf jij op, hij doet veel voor anderen en zichzelf, dus doe jij de rest. Je kunt toch ook delen? Dus af en toe op tijd naar bed en af en toe op blijven? Hier zijn de activiteiten op elkaar af gestemd, we hebben allebei een sportavond en ik heb nu een cursus. Verder doen we niet veel in de avond. Gaan meestal wel gelijk naar bed, maar als ik echt heel moe ben ga ik lekker eerder hoor. Ben niet zijn siamese tweeling
Nee mijn man werkt heel veel (in de zomer vaak dagen van 4/5 uru weg en na 19 uur terug) dus dan is thuis = familietijd!
Mijn man werkt heel veel dus is weinig thuis, hij gaat ook weleens wat doen met vrienden maar we zitten toch wel de meeste avonden samen op de bank. We doen eigenlijk iedere avond wel een spelletje op de wii of kijken samen programma´s of films. Als hij iedere avond met dingen voor zichzelf bezig zou zijn en dan nog van mijn verlangt dat ik erbij zit zou ik dat enorm ongezellig vinden. Meestal gaat hij rond een uur of 23.00 films of series kijken die ik niks aan vind maar ik ga dan altijd naar bed dus is het ook niet ongezellig. Zou het echt stom vinden wanneer hij dan nog soort van mij verlangt dat ik erbij blijf zitten.