Wanneer aan de bel trekken met harde buiken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mommysince13, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hallo,

Sinds vanmorgen half 12 heb ik ongeveer elk kwartier krampen in m'n buik, voelt als een samentrekken van baarmoeder maar doen ook zeer de pijn houdt ongeveer 1 minuut aan.
    Heb dus om half 2 de Vk gebeld, begon me toch zorgen te maken. Zij verwacht dat het harde buiken zijn en ben door haar met 2 paracetamol op bed gestuurd en dat ik het in de gaten moest houden of ze niet erger en sneller kwamen..
    Tot nu toe nogsteeds krampen, het lekker even minder te worden maar kwam zonet weer iets pijnlijker terug.. Heb tot nu toe geen bloedingen of slijmverlies gehad.. Krampen komen niet sneller..
    Wanneer moet ik nou aan de bel trekken?

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ik zou gewoon weer bellen.. Heb er geen verstand van maar op jou termijn mag het volgens mij niet zo vaak, regelmatig en pijnlijk zijn hoor. Kan door een combinatie van groeien, druk kindje en zelf druk zijn geweest.. In dat geval inderdaad misschien onschuldig. Maar kan toch ook meer aan de hand zijn, dus ik zou toch weer bellen.
    Misschien dan even naar het ziekenhuis voor een ctg? Daar kunnen ze harde buiken op meten en weten ze wat wel en niet normaal is. In elk geval rustig aan! En succes!!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou weer bellen. Zeker omdat ze ook pijn doen en blijkbaar niet weggaan als je het rustig aan doet.

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Heb even gebeld en moet toch even naar de praktijk komen.. Ik hoop zo dat ons meisje nog niet van plan is te komen

5. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Goed dat je nog weer gebeld hebt! Ik had 1 avond en 1 nacht veel harde buiken en mijn bmm was flink verkort! Je weet maar nooit!

Beter 10x teveel bellen dan 1x te laat!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Succes! Hopelijk valt het allemaal mee.

7. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Hoop ook voor je dat het niks is. Maar goed dat je gebeld hebt en dat je langs mag komen!! Laat je weten hoe het afgelopen is?

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hoi dames,

Net terug van de Vk, baarmoeder was wel wat gespannen, hartslag van ons meisje was wel goed en regelmatig. Inwendig onderzoek gehad en bmm zit nog goed diep en geen ontsluiting.. Zijn dus echt harde buiken..
    Moet wel in de gaten houden of ik geen bloedverlies krijg.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gelukkig! Maar ik wel een tandje terug nemen want die harde buiken zijn wel een waarschuwing. .. Meer rusten en misschien je werk aanpassen als dat nodig is.....

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hoihoi!

Gister ochtend ging het hartstikke goed, nergens last van dus gewoon gaan werken.. Eenmaal op t werk begon de drama om half 2 weer.. Om half 3 door collega naar de kantine gestuurd en moest sowieso een half uur blijven zitten.
    Van 3 tot 5 alleen klanten geholpen verder niks (ben bloemist dus lichamelijk best zwaar werk)
    Eenmaal thuis werden de krampen pijnlijker, en kwamen ze elke 10 minuten. Uiteindelijk om half 9 de Vk gebeld en die vond dat ik toch maar naar het ziekenhuis moest komen voor een aantal onderzoeken.
    Na 20 minuten in de auto werd het al wat rustiger gelukkig.. En dan word je in een rolstoel naar het bevalhuis gestuurd.. Dat is toch even schrikken..
    Uiteindelijk hebben ze eerst hartje van ons meisje beluisterd en die was nogsteeds goed, Urine moeten laten testen en die was ook schoon (hebben wel een deel op kweek gezet, die uitslag krijg ik donderdag) toen echo gemaakt van de kleine, ligt met haar billetjes naar beneden en met haar hoofdje bij m'n navel. Ook daar was niks geks te zien, vruchtwater was op goeie niveau.
    Inwendige echo gehad en daaruit bleek dat m'n baarmoedermond netjes gesloten is en 4,3 cm lang, dus ook niet verkort.
    Uiteindelijk na 2,5 uur naar huis gestuurd met de mededeling dat de harde buiken wrs van stress, te hard werken en de snelle groei van bm en baby komen en dat ik tot mijn volgende afspraak met de Vk (1 mei) niet meer mag werken.
    Als ik morgen nog steeds pijn van de buiken heb moet ik weer aan de bel trekken, en moet ik weer naar het ziekenhuis.
    Ben nu een uurtje wakker en harde buiken beginnen nu al terug te komen, alleen nog maar uit bed geweest voor plassen en ontbijt pakken..

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoe moeilijk ook pak je rust! En wat fijn dat je geen verkorte bmm hebt houden zo.... sterkte!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Neem dit wel serieus, en het advies van het ziekenhuis ook. Heeeeel rustig aan doen de komende tijd! Sterkte.

13. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    @ Natalja; wat ontzettend vervelend dat je steeds harde buiken hebt! Ik hoop dat het allemaal weer wat rustiger wordt in je buik.

Hier heb ik s avonds veel meer last van mn buik dan s ochtends. Maar of het nou een harde buik is weet ik niet? Zo aan het eind vd middag na een dag werken, wordt mn buik meer gespannen en doet het bv zeer als ik diep in adem. Is dit normaal of moet ik eens vragen bij de vk? S ochtends is hij weer ontspannen..

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Als het voelt alsof er een elastiek oid in je buik aanspant en je buikspieren voelen harder aan zijn het wrs harde buiken.. Zoals iedereen al tegen mij zei: " als je het niet vertrouwd gewoon even aan de Vk vragen."

15. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik had dit ook met de laatste zwangerschap, vanaf 20 weken. Dacht ook dat het weeen waren, maar achteraf gewoon een teken van teveel hooi op je vork genomen te hebben.

16. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o pas goed op hoor, neem echt je rust! dat heeft je lijf en je kindje nu nodig! hoop dat het snel zal ontspannen en dat je (Rustig!) de rest van je zwangerschap kan uitzitten.

17. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier op advies van verloskundige minder gaan werken ivm lang aanhoudende pijnlijke buiken.
    Je mag niet teveel bukken, tillen, staan en lopen op een dag. En dat doe je waarschijnlijk vaak genoeg in je werk.
    Sinds ik nog maar 50 procent werk is het wel minder geworden.

Het kan ook nog komen door een snelle groei van je baarmoeder, maar meestal is het een teken dat je rustig aan moet doen.

Helaas, maar weinig aan te doen.

18. Hoop1980

Hoop1980 Actief lid

6 aug 2012
    124
    0
    0
    Dank voor de reacties. Heb vandaag een dag vrij, dus ga eens kijken of het verschil maakt. Denk ook wel eens dat het aan mijn houding ligt. Ik sta altijd met mn knieen op slot, waardoor ik in mn bekken hang en buik dus nu echt naar voren hangt. Ik denk een verschil te voelen als ik mn knieen een beetje buig en mn bekken kantel. En anders ga ik zeker de vk bellen!

19. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier heeft het echt een paar dagen geduurd voordat het minder werd om eerlijk te zijn. Met 1 dag vrij merkte ik weinig verschil.

En inderdaad op je houding letten, merk het vaak ook als ik wat meer mijn buik laat hangen. Zit sinds kort op zwangerschapsgym en daar adviseren ze inderdaad om je buik een beetje in te trekken (kindje in je schoot dragen noemen ze dat).
    Daarnaast heb ik ook een ondersteunende buikband gekocht voor de dagen dat ik wel werk, scheelt ook wel iets. Heb gewoon een simpele band van €11 gekocht bij de thuiszorgwinkel.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wel echt rustig aan doen en niet toch teveel doen,met zoveel harde en pijnlijke buiken rond dit termijn moet je wel serieus de adviezen opvolgen.

Deel Deze Pagina