Hoi allen, ik vroeg me af hoe de band tussen je eigen moeder en schoonmoeder is, onder elkaar dan. bij mij is die redelijk (zien elkaar alleen op onze verjaardagen en praten dan gewoon met elkaar, maar that's it) ik zelf krijg alleen het gevoel dat het een wedstrijdje is... en dan vooral langs de kant van mijn schoonmoeder. hier het verhaal: Jamie werd gedoopt, en mijn ma ging een zandbak kopen voor hem. wat kost dat? dat is toch niet nuttig, speelt hij toch niet mee? ik (schoonmoedeR) koop wel een loopstoel! veel mooier enzo... (en duurder bedoeld ze dan) zit jamie bij mijn moeder op schoot (hadden elkaar al 2 weken niet meer gezien) en na 10minuten, kom nu maar even bij oma jamie. is lang geleden he.... (ze ziet hem bijna iedere dag!!!!) word je daar nu niet ziek van? tjah, mijn moeder is heeeel erg rustig en antwoord er maar niet op en geeft hem maar gewoon af... ook altijd heeeel veel cadeaus enzo.. nog iets: mijn ma kwam binnen en ze zei tegen ieman die naast haar stond. : Zal eens kijken wat hij doet als ik erbij gaan staan, wil hij zeker naar mij komen. had echt zin om der is goed op der plek te zetten en te zeggen dat mijn moeder ook het recht heeft om hem te zien en vast te houden, dat zij hem "gvd" al iedere dag ziet en mijn moeder hem maar 1x in de week... pfff lucht echt op!! hoe gaat dit bij jullie? en wat zouden jullie in dit geval doen? ow, heb om haar terug te pakken expres gewacht tot mijn eigen moeder kwam en hem samen met haar aangekleed :d zij mocht de fotos maken eigenlijk wel zielig maar vond dat dat der eigen schuld was "
Erg vervelend lijkt mij dat een (schoon) moeder die een kind helemaal voor zichzelf opeist. Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar zou er denk ik voorzichtig iets van zeggen! Ik kan me voorstellen dat je je er aan irriteert. Wat zegt je man/vriend ervan?
Mijn moeder vindt mijn schoonmoeder verschrikkelijk (Wie niet?) maar ze gaan wel normaal met elkaar om. Ze zien elkaar zelden (misschien 1x per jaar) en dan is mijn moeder uiterst vriendelijk. Achteraf liggen mijn moeder en ik dan echt in een deuk om het gedrag van mijn schoonmoeder
Band tussen mijn moeder en ex-schoonmoeder? die is er gelukkig niet! Ex-schoonloeder ziet totaal niet naar haar kleinkind om, en dat maakt mijn moeder heel kwaad. Mijn moeder moet mijn ex-schoonloeder niet tegen komen op straat... en ik ook niet Maar vervelend Sharon20. Lijkt mij niet leuk als mijn schoonmoeder zoiets zou doen, ik bedoel als ze iets willen geven prima, maar ga elkaar niet overbluffen... Niet leuk voor de ouders, en een kind is net ze blij met iets van 2 euro 50 ipv 25 euro.
ja inderdaad, ik zei hij hoeft niet eens cadeaus te hebben, snapt hij toch nog niet! ik vind het veel belangrijker dat ze er gewoon bij zijn. maar het lijkt wel een strijd om wie de liefste en beste oma is! dit vind ik heel erg want wij zien mijn eigen moeder maar 1x in de week en soms maar 1x in de 2 weken! ze is echt heel erg ziek geweest en we waren echt bang haar te verliezen! ze vond het zo fijn om nog een klein kind te krijgen voor haar dood. gelukkig kwam de donor nier op tijd en kan ze er toch nog van genieten. daarom vind ik het extra erg dat mijn schoonmoeder zo doet. zij ziet hem bijna iedere dag. kan ze hem dan , die ene dag dat mijn moeder erbij is, niet wat ruimte gunnen? wij gingen savonds bv nog naar de kermis (die staat er een hele week) en had afgesproken met mijn ouders, mijn broers en mijn ooms en tante en nicht en gezegd tegen mijn schoonmoeder dan gaan wij morgen wel jullie enzo... neej, mevrouw moest perse dan mee en met de buggy rijden ed! het lijkt wel of ze jaloers is, bang is dat ze alle plezier mist ofzo... ze wil er gewoon constant bij zijn. mijn man die ziet het zo niet, die zegt: je ziet spoken. ze is gewoon "verliefd" op jamie en wil hem verwennen... :S
Hier is die band wel ok. Niet dat ze elkaar nou echt bellen om bij te praten ofzo. Maar op verjaardagen en overal waar ze elkaar zien is het altijd goed. Ik merk niks van strijd ofzo. Gelukkig maar
[QUOTEvLiam;5500160]Mijn moeder vindt mijn schoonmoeder verschrikkelijk (Wie niet?) maar ze gaan wel normaal met elkaar om. Ze zien elkaar zelden (misschien 1x per jaar) en dan is mijn moeder uiterst vriendelijk. Achteraf liggen mijn moeder en ik dan echt in een deuk om het gedrag van mijn schoonmoeder [/QUOTE] hier een beetje het zelfde verhaal.. eens per jaar zien ze elkaar , 3 x in het jaar, mijn verjaardag, die van mijn man en die van esmee nu .. mijn moeder vindt haar verschrikkelijk maar op verjaardagen doet ze wel gewoon hoor ,een praatje maar dat is ook alles, dan kijken we elkaar aan , met het gedachte , ach het is maar voor een paar uur..! maar ja , het is wel de moeder van mijn man .....! en dat wil ik hem niet ontnemen.! en ook niet voor esmee..! neem haar maar met een korreltje zout... wel moet ik zeggen , sinds de geboorte van esmee , kwam ze bijna om de week..met cadeautjes enzo , interesse maar sinds dat esmee een maand of 2.5 was , was dat helemaal verdwenen.. geen cadeautjes meer, geen bezoekjes meer, we komen alleen daar nog..om het weekend , mijn man heeft ook een drukke baan hoor..
Hier zien ze elkaar niet zo vaak. Alleen op verjaardagen. Maar dat gaat prima hoor Ik heb weinig competitiedrang gezien, gelukkig. Ik denk dat vooral mijn schoonmoeder het wel een beetje bijhoudt (hoe vaak ziet mijn moeder hem, wat krijgt hij van haar, etc.), maar ze laat het in ieder geval niet merken.
De relatie tussen schoonmoeder en moeder is wel goed te noemen. Ik denk dat mijn mams het wel vervelend vind dat Esmee wel eens logeerd bij mijn schoonouders maar voor de rest denk ik niet dat er een negatieve sfeer hangt tussen hen. Beiden zijn ze heel lief voor Esmee!!
@ mamavesmee: waarom is dat, dat je kleine alleen bij je schoonmoeder logeert (althans, dat denk ik te lezen?). Hier slaapt mijn zoontje tot toe ook alleen bij mijn moeder, maar ik ben zo bang dat schoonmoeders dat niet leuk vindt en op haar strepen gaat staan.
Hier ook concurrentie, van mijn schoonmoeder af. In alles hoor, niet alleen tegen over mijn moeder maar ook tegenover familie, vrienden, visite. Iedereen moet weten wat voor gewelidige (groot) ouders hun zijn en wat ze allemaal wel niet gekocht hebben voor ons en voor de kleintjes. Mijn oudste vind mijn moeder leuker als ze er allebei zijn (wat 1x per jaar gebeurd, alleen bij toeval, want verjaardagen vieren we apart). dus het boeit me niet zoveel. Na een horror vakantie van 5 weken met schoonouders zie ik ze gelukkig bijna niet meer, ze belde eerst elke dag, nu helemaal niet meer. Maar daar zal nog wel flink gezeik over komen...........8)
Mijn moeder en schoonmoeder hadden vanaf dag 1 al een hekel aan elkaar en dat is helaas met de komst van onze dochter allleen maar erger geworden. Mijn schoonmoeder is ook nog eens erg jaloers en wil altijd haar zin hebben. Nu is mijn moeder ook geen engeltje, maar ze probeert wel de vrede te bewaren, voor ons. Ik hou nu mijn hart al vast op het 1e verjaardagsfeestje, ik hoop dat ze zich dan kunnen gedragen.....
Ach, ze zien elkaar zo'n beetje alleen op verjaardagen en sturen elkaar een verjaardagskaartje. Met mijn andere schoonmoeder (ze zijn gescheiden en opnieuw getrouwd) is er nog minder contact, maar ja, die heeft toch ook een andere band met onze kinderen. Mijn schoonmoeder kan ook rare opmerkingen maken over mijn moeder. Geen directe opmerkingen, maar steken onder water. Dan ziet ze bijv. een knutselwerkje wat mijn moeder vroeger met ons heeft gemaakt en zegt ze tegen een ander 'oh, kijk eens hoe creatief, ja, wij zeggen altijd, creatief zijn is voor mensen die niets nuttigs te doen hebben, hahaha' . Ze is gewoon jaloers op mijn moeder. Ach, het zijn ook allebei totaal andere types en ik ben ook een totaal ander type dan mijn schoonmoeder, dus dikke mik zal het nooit worden. Gelukkig zijn ze allebei wel gek op de kinderen.
Hier ook een probleem met mijn schoonmoeder maar dan gewoon van mijn kant , sinds de komst van de kleine irriteer ik me matelloos aan dat mens ! Zo dat is er bij mij ook uit haha ! 1ding , het is de moeder van je man/vriend .. zo wordt het mij elke keer gezegdt . Maar mijn schoonmoeder heeft er ook last van , alsof spullen belangrijker zijn dan gewoon de aandacht die je het kind geeft . En die opmerkingen die ze dan maakt , altijd een weerwoord voor alles maar dan ook echt alles ! zo irritant !
hier is er nauwelijks een relatie tussen die twee, en hoewel schoonma het ontkent weet ik 100% zeker dat ze jaloers is op mijn moeder. die woont heel dicht in de buurt en daar heb ik een betere band mee. mijn schoonmoeder heeft zelf geen dochters en had graag meer kinderen gewild dus dat ze Ties niet 7 dagen per week ziet ervaart ze als een groot gemis. ze heeft Ties in 5 weken tijd ongeveer 6-7 keer gezien, mijn moeder iets vaker, een keertje of 10.
Hier is de relatie opzich goed. Dat komt meer omdat mijn ouders rustige mensen zijn en zelf ervaring hebben met een zelfde soort schoonmoeder! Ze is erg druk en egoistisch. Ze zegt dan weleens; ja, ik zie hem niet zo vaak maar ja, dochters trekken toch altijd naar de eigen moeder toe. Maar goed, ze komt zelf nooit hierheen mits je er belt om het te vragen dus er zit ook geen intiatief in! Het is gewoon een heel ander soort ouder dan dat ik uit huis uit gewend ben, maar me man kent er niet anders en doet er mee aan! Het is en blijft zijn moeder maar als ik ooit nog eens behang zou hebben zou ik er daar achter plakken
bij mij is het net andersom... daarom dat ik het niet begrijp. mijn schoonmoeder is jaloers maar heeft TOTAAL geen reden! ze ziet hem bijna iedere dag (zo zag ik haar van de week net wegrijden toen ik thuis mijn middagpauze ging houden)!! mijn eigen moeder ziet jamie maar 1x per week. ze woont 60km verder... en nog is ze jaloers en bang dat jamie meer van mijn moeder houd dan van haar... vandaar de vele cadeaus denk ik dan