Hier hetzelfde! Ik zie ook zo tegen haar 1e verjaardag op als alle familieleden van beiden zijden aanwezig zijn. Sinds we samenwonen is schoonmoeder niet meer de leuke schoonmoeder als daarvoor. Omdat we o.a. meer naar m`n ouders toetrekken en hen overal bij betrekken. Op verjaardagen zijn er 2 'kampen', mijn familie en zijn familie. Ook de band tussen s.moe en mij is flink afgekoeld sinds de geboorte van ons dochtertje. En daar heeft mijn moeder ook een flinke klap van overgehouden, van hoe ze met me omging vlak na de bevalling. Maar goed, als ik dat vertel, zijn we 50 pagina`s verder!
@Lief09 heeft ze dan zo onaardig tegen je gedaan na de bevalling? Wij trekken ook meer naar mijn ouders, altijd al zo geweest eigenlijk. Mijn vader maakt ook altijd grapjes over dat ze mijn vriend hebben "geadopteerd". Mijn ouders zijn gek op mijn vriend en beschouwen hem ook echt als een zoon. Soms vind ik het echt jammer dat onze 2 families niet goed met elkaar kunnen opschieten. We zitten nu al te dubben hoe we dat straks met de Kerst moeten aanpakken. Ik denk dat het gaat worden, de ene dag bij s.familie en de andere dag bij mijn ouders. Een gezamelijke kerst hebben we 1 keer ( vorig jaar ) geprobeerd en dat NOOIT meer. Wat een ramp zeg, allebei de oma's zaten met een zuurpruimengezicht te kijken en wij durfden niks te zeggen. En dat bij onze dochter d'r 1e kerst :x
Ik ben s`nachts in het geboortehotel bevallen en eindelijk mocht ze dan komen om 02.00 uur. Ons dochtertje lag bij m`n vriend en ik lag in bed, was net flink gehecht en moest nog douchen. Mijn moeder is bij de bevalling geweest en m`n vader was er heel snel. Mijn vriend zat achter in de kamer en m`n s.moe rent binnen en stormt meteen op m`n vriend af om hem te feliciteren en mij wordt iets toegeroepen, terwijl ze om mij heen moest lopen. Dochtertje ligt weer bij mij en ze vroeg of ze haar even vast mocht houden, maar op een toon of ik haar al uren vasthad en s.moe pas na een halve dag langs mocht komen. Ik was nog in een roes dus heb het toegelaten. Achteraf gezien had ik gewoon nee moeten zeggen, dochterlief was er net 1,5 uur. Ook s.zusje moest haar meteen vasthouden, mijn ouders hebben haar niet vast gehad. De verpleegster wilde toen echt dat ik ging douchen, maar zo makkelijk kwam ik het bed niet af, m`n vader had zich al discreet van me weggedraaid en stond naar buiten te kijken, maar s.moe en s.zusje stonden toe te kijken hoe ik van het bed geholpen moest worden en naakt en wijdbeens naar de badkamer strompelde... :x Beetje respect door de kamer te verlaten was toen wel op z`n plaats geweest. Laatst wel een heftig gesprek met s.moe gehad en kwam dit ook ter sprake maar ze is zich nergens van bewust. Eigenlijk vond ze dat ze niet kon maken om haar al vast houden zo vlak na de geboorte maar eigenlijk wilde ze haar toch wel vasthouden want ze had al zo lang moeten wachten... Maar goed, ik vond het niet echt netjes wat ze heeft gedaan en daarnaast negeerde ze m`n ouders zowat in die kamer.
mijn moeder is juist heeel jaloers op mijn schoonmoeder. Het eerste jaar van Erik hebben we bij haar in de buurt gewoon en woonden we 3 uur rijden van schoonouders vandaan. Heb schoonouders nooit horen klagen in die tijd dat ze Erik zo weinig zagen. Kreeg altijd kaartjes en kleertjes en kadootjes toegestuurd. Ook dingetjes voor mij en mijn man Maar nu wonen we dus bij schoonouders in de buurt en 3 uur rijden van mijn ma vandaan. En dat zint mijn ma totaal niet! Kan ik me ook wel voorstellen hoor. Maar ze geeft mijn schoonmoeder daar de schuld van ( geen idee waarom ) Het rare is is dat ze mijn schoonvader wel een beetje mag. Ze vraagt dan ook soms wel eens : hoe is het met je schoonpa? Maar ze vraagt nooit naar schoonma. Ze stuurt geen kaartjes met hun verjaardag ( andersom wel ) En met kerst stuurde ze een kaartje die ze ergens gratis vandaan heeft ( je weet wel zo'n kaartje die de mensen van de kerk overal rondspreiden enzo en mijn ma is niet eens gelovig ) met alleen haar naam eronder en meer niet. Terwijl schoonma altijd een speciaal eigen gemaakt kaartje naar haar stuurt. Nee, die 2 zullen nooit vrienden worden. Ze zien elkaar 1 keer in het jaar met de verjaardag van de kleine en dan tollereerd mijn moeder haar wel maar niet van harte. Ach mijn moeder is ook wel een appart geval hoor. Maar dat is een heeeel lang verhaal
@lief09 da's wel een heftig verhaal zeg, wat denken sommige mensen wel niet he! En idd wat je zegt, je bent nog in zo'n roes van alles, dat je het maar over je heen laat komen. Mijn schoonmoeder stormde ook de verloskamer binnen en wilde onze dochter meteen pakken. Gelukkig was mijn vriend zo alert om te zeggen, dat gaan we nu niet doen ma. Je had haar gezicht moeten zien, echt classic! Wel goed van je dat je een gesprek met haar bent aangegaan, kon je tenminste even kwijt hoe je erover denkt.
Hoi hoi Wat erg zo een schoonmoeder. Ik lees dat je moeder ziek is geweest en bijna gestorven is. Misschien moet je een gesprekje aangaan met je schoonmoeder. En haar gewoon rustig vertellen dat jij graag wil dat als zij sámen bij jullie zijn, zij je moeder ook haar tijd met haar kleinzoon gunt. Dat zij hem al elke dag ziet en dat het voor je moeder zo speciaal is dat ze dit nog mee mag maken. Dat het voor jou ook veel betekend. Misschien dat ze haar houding dan wat veranderd? Hier zien mijn moeder en schoonmoeder elkaar eigenlijk nooit. Ze kunnen wel normaal tegen elkaar doen als ze elkaar zien. Ze zijn nog nooit samen hier geweest nu Jason er is. Ik heb mijn schoonmoeder laatst ook even op haar plek gezet omdat het ze het ouderlijk gezag van mij en mijn vriend ondermijnde en dat heb ik haar gewoon verteld. Misschien niet op de vriendelijkste manier maar ja mensen die doordrammen heb ik een hekel aan. En zeker als het ten nadele van mijn zoon is.
gelukkig gaan mn moeder en schoonmoeder heel goed met elkaar om. ze zien elkaar ook alleen maar met verjaardagen, maar dat vinden ze allebei erg gezellig. mn schoonmoeder ziet alyssa minstens 2x per week en mn moeder denk ik 2x per maand dus das best een verschil. mn schoonmoeder wil dan ook echt dat alyssa meer bij mijn ouders zit en speelt dan bij haar zelf. ik vind het alleen soms wel moeilijk dat mn schoonouders duurdere cadeaus geven dan mn eigen ouders. mijn ouders hebben het helaas niet zo breed en geven dan vaak tussendoor een klein cadeautje of ze sparen de cadeautjes op en dan krijgt ze met de feestdagen een hele berg. gelukkig gaat het hier allemaal erg soepel. (is ook wel anders geweest toen alyssa er net was hoor) liefs doris
hier gelukkig geen concurrentiestrijd tussen moeder en schoonmoeder. ze zien elkaar op vejaardagen en als ze elkaar tegenkomen dan kletsen ze wat. (komt nu niet meer zo vaak voor want mijn schoonouders zijn verhuisd naar een andere plaats). Nee gelukkig gaat alles hier goed. Lijkt me niks als ik jullie verhalen zo lees die strijd!
Hier ook geen band, maar ja, das ook wel logisch. Mijn ouders wonen in NL en wij (en mijn schoonouders) in Peru
Hier zien de oma's (en opa's ) elkaar zo'n drie keer per jaar. Dat is wanneer ik, mijn vriend of onze zoon jarig is. Ze praten met elkaar en wisselen wat beleefdheden uit, maar meer ook niet. Mijn schoonmoeder is op de verjaardagen wel heel erg bezitterig naar mijn zoontje toe en hangt graag 'de perfecte oma' uit :x Mijn moeder krijgt soms niet eens de kans om met mijn zoontje te spelen of om hem op schoot te nemen. Ik moet wel zeggen dat mijn vriend er wel regelmatig wat van zegt en tegenwoordig houd ze zich een beetje in........