We hebben onze jongste dochter 3 maanden geleden aangemeld voor de zwemles. Echter vorige week kregen we een brief dat ze dingen gaan veranderen nu was het groepjes van max 8 kids en ieder moment instromen. als je toe was aan het volgende niveau dan ging je naar het volgende groepje en nieuwe badjuf/badmeester nu gaan ze het als volgt doen. ma 10 kids , wat tegelijk start en bij dezelfde badjuf of meester blijft de gehele periode. dus als je niveau 2 of 4 hebt je blijft bij elkaar. Wat nu als je een snelle leerling hebt en langzamer . Wat als kind geen klik heeft met juf of meester ZOuden jullie voor bovenstaande manier kiezen en zoniet dan inschrijfgeld terug vragen?
Mijn dochter zwmet in een groepje van 8 kinderen. Ze zwemt het hele traject bij 1 zwemleraar (en zijn vaste invaller) en bij het afzwemmen worden ze door meerdere leraren gezien en beoordeeld tijdens het parcourszwemmen. In haar groepje is 1 kindje dat ondertussen haar A en B heeft en deze is gestopt nu. 1 kindje gaat volgende week op voor zijn B diploma en zal dan ook stoppen. Mijn dochter gaat met 3 anderen uit het groepje volgende week op voor haar A diploma en deze gaan dan vervolgens alle 4 verder voor B. De twee andere kindjes uit het groepje zijn nog niet klaar voor hun A diploma dus dat gaat nog even duren. De leraar blijft gericht les geven aan de kindjes die nog voor A moeten en daarnaast geeft hij de kindjes die voor B of C gaan ook gericht opdrachten voor hun diploma-eisen. Dat bestaat veelal uit dezelfde oefeningen als A, maar dan moeten ze slagen bv langer vol kunnen houden of verder kunnen duiken etc. Dit gaat prima zo, geen probleem. In de tijd dat de B-ers hun baantjes maken heeft de leraar alle tijd om aan de A-ers extra aandacht te geven. Weet je, het continu wisselen van leraar hoeft niet iets positiefs te zijn, mijn dochter is gek op haar leraar en hij maakt het dat ze ook met plezier gaat. In de vakantieperiode heeft ze ook bij veel andere leraren gezwommen en dat was best wel eens moeilijk. Het is ook een vertrouwen dat ze heeft in haar leraar en dat werkt.
ja maar denk als er al geen klik is met juf of meester hang je al. oudste dochter is met 8 kids begonnen en had oude manier en sommige hadden a en b en andere zaten nog in niv 3 van de 5 dus best een groot verschil ben bang dat jongste dan in gaat houden met zwemmen
Hoezo inhouden? Als ze meer en sneller kan dan de rest of anderen dan heeft een vaste leraar dat heus wel door en weet hij/zij dat er ook echt wel uit te halen. Hier worden de kinderen voor B of C gewoon aan het werk gezet en in die tijd geeft hij extra aandacht aan de kindjes voor A. Het zeil bv hangt hij voor de A-kindjes op hun afstand en zij duiken eerst en dan hangt hij het voor de B of C kindjes op hun afstand en dan mogen hun duiken....geen probleem hoor.
Hoezo moet je een klik hebben met juf/meester? Gewoon luisteren Ik heb zelf een zwemschool uitgezocht met hele zachtaardige aanpak en idem zwemleraren. Dus als je twijfels hebt , misschien eens praten met de leraren of anders andere school zoeken?
Hier blijven ze in de basis ook bij elkaar. Er is 1 meisje wel naar een andere groep gegaan omdat ze echt verder was. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Hier kun je even naar informeren.
gebeld ze maken geen uitzondering met leerkracht als je bij a ingedeeld wordt moet je er bij blijven ondanks dat kind geen klik heeft ook moet hele groep bij elkaar blijven, ook als er geen klik is en ze zeggen dat er geen grote verschillen zijn nou wel anders mee gemaakt met oudste we hebben inschrijfgeld terug gevraagd en ze gaat nu ergens anders op zwemles
Ja en nee. Mijn kinderen zijn nogal onstuimig zeg maar en zoeken graag de grenzen op en gaan daar ook een aantal keer overheen. Dan moet je wel een duidelijke zwemleraar hebben. Mijn zoontje had bijv. Een zwemjuf die m niet de baas kon. Kon ik elke keer naar de kant hem een standje geven . Op een gegeven moment negeerde ze m gewoon en aangezien m'n zoon een hekel heeft aan zwemles deed ie dus ook weinig. We zijn dan ook overgestapt naar een andere juf. Binnen 2 maanden had ie z'n A. M'n dochter heeft een zwemleraar, super. Hij heeft haar, nadat ze voor de derde keer een duik maakte in ondiep water (en dus na twee waarschuwingen dit niet te doen) even heel duidelijk gemaakt dat ze nu moest luisteren of anders was het klaar met zwemmen en kon ze naar mama. Ze luistert nu heel goed naar wat ie zegt Hier wel een groep die bij elkaar blijft, of je moet echt buiten de boot vallen (snel of langzaam) dan ga je naar een ander groepje. Ik vind het fijn, dezelfde leraar, die mijn kind kent en weet wat ze wel of niet kan.
De klik met een leraar zou voor mij geen reden zijn om te switchen....wel de manier waarop ze nu les gaan geven 10 kindjes op 1 zwemleraar?? Hier max 3-4. En in een vast groepje zwemmen en gelijk opgaan is al helemaal iets waar ik niet achtersta.
Ja ze moeten luisteren maar er moet ook een klik zijn. Mijn dochter is begonnen bij een zwemleraar, als je niet luisterde dan spetterde die je even flink wat water in je gezicht. Mijn dochter vond dit vreselijk, zou je denken dat ze dan niet luisterde maar dat was dus niet zo. Het meisje waar ze naast stond luisterde dus schijnbaar regelmatig niet waardoor ze dan weer een lading water naar zich toe kreeg, mijn dochter (die er dus naast stond) kreeg dan een lading mee. Ze ging dus met angst naar zwemles toe omdat ze steeds (voor haar onvoorspelbaar) water over zich heen kreeg. Ik heb er dus voor gekozen haar op een andere dag en bij een andere leerkracht in te laten delen, een lieve doch strenge juf, het heeft haar een jaar gekost voordat mijn dochter haar hoofd weer onder water durfde te doen en van de kant af durfde te springen.