relatie tussen moslim en niet moslim

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Klopt Hanan, mijn man moet ook altijd La carte laten zien. Laat hij hem niet uit zichzelf zien dan vragen ze er naar!

2. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Saar@ gek zeg! Toen ik 16 jr was zeiden ze bij de douane dat ik een la carte nationale moest laten maken. Ik was immers 16 jaar zeiden ze.

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    @ hanan..
    Ik niet...
    ze kan altijd naar marokko gaan..ee papiertje maakt haar niet meer of minder marokkaans...
    maar zo denk ik erover.

4. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Staat Iman gergistreed bij de marokaanse consulaat?

5. Niet meer actief

Nou, en van zulke berichten gaat mijn bloed van koken.
    Mensen die zo denken kunnen horen het eerste en beste vliegtuig terug te nemen naar Marokka ( of een ander Islmatitisch land)
    Nederland is van oorsprong een katholiek land , geen islmatisch en ik vind het dus diep triest dat er moslims zijn die ook nog eens in een " niet " moslimland wonen vinden dat een moslim geen relatie mag aangaan met iemand die een ander geloof aanhangt of niet gelooft.
    Tjeezzz, ik vraag me dan af wat zo iemand hier doet :( :(

6. sweetangel100

Nee en dus ook geen la carte ;)

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Ik zeg niets over dat iemand meer of minder marokaans is. Ik zeg dat ik het zelf belangerijk vind.

8. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    wa betreft die carte nationale.. jullie zijn puur marokkaans.. en hebben waarsch ook dubbele nationasliteit..
    ik heb dit niet.. vandaar dat ze mij ook niet vragen naar een kaart die ik niet kan krijgen..

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    en ik dat ik dat niet belangrijk vond... met daarbij een reden :rolleyes:
    heeft verder niks met jou te maken

10. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Prima toch! als jullie dat niet willen, dan moet je het niet doen.

Me neef heeft een zoon van 17 jr en die gaat ook al jaren met zijn zoon naar Marokko zonder la carte. Vorige zomer zijn ze zoals gewoonlijk geweest en toen deden ze moeilijk bi jde Douane. Nu hij la carte wil laten maken moeten zijn ouders trouwen en hun huwelijk inschrijven bij de marokaanse consulaat. Hem registreren bij de marokaanse consulaat en dan in het geboorte boekje(marokaanse). Als dit allemaal geregeld is dan kan hij een la carte nationale aanvragen. Heel gedoe dus ppffff!

11. sweetangel100

Saar; jij bent ook niet ingeschreven bij het consulaat. Dus dan hoef je ook geen La carte te hebben!
    Misschien dat we Iman in de toekomst nog inschrijven als we ook een familie boekje gaan maken en dan moet ze ook een La carte op haar 16e, ze heeft nu ook geen dubbele nationaliteit, alleen NL.

12. Niet meer actief

Ze is toch ook Nederlands! ;) ;)

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik ben marokkaans.. Half dan mn vader is daar geboren...

14. sweetangel100

oeps foutje, dacht dat het over Iman ging :)

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het is een heel gedoe om je kind op latere leeftijd in te schrijven. Me zus heeft dit meegemaakt en heeft uiteindelijk besloten om te stoppen met het hele la carte gebeuren en inschrijven in het geboorteboekje.

16. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ewa safi...
    a3la gedoe...

maja ik ga ophouden... ik ga slapen..dit heeft niks meer met moslim te maken :)

17. Niet meer actief

ja, maar je bent toch hier geboren? Dan ben je toch gewoon een Nederlandse met Marokkaanse roots... ;)

18. sweetangel100

Hanan: de broer van mijn man heeft dit ook later gedaan, was geen probleem!
    Pas toen hij zijn huwelijk daar liet vastleggen en een familieboekje liet maken is Yasmina daar ingeschreven.

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ik zeg alleen hoe de regels in de Islam zijn en hoe het kan dat er problemen komen door gemengde huwelijken... het vliegtuig nemen... tsja.. ik ben nederlands ben hier geboren en heb mij bekeerd.. ik oordeel nogmaals niet over mensen die een gemengde relatie aangaan Ik zal niet over hun oordelen dat doet Allah alleen!

Saraah ik vind niet elke geleerde en hadith sahieh heb alleen gezegd dat die van boekaarie in de soenna als sahieh wordt gezien.

20. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    OOhh wat goed! nou in Rotterdam doen ze rete moeilijk zeg!

Deel Deze Pagina