relatie tussen moslim en niet moslim

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja linda..
    idd ben grwoon nederlands.
    heb geeandere nationaliteit nodig aangezien ik her leef

2. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    wel erg kort door de bocht hoor!

3. Niet meer actief

Nou en dat jij een Nederlandse bent maakt het nog triester, want ik snap dus niet waarom een Nederlandse vrouw zich heeft laten brainwashen.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hanan: wij zitten in Den Bosch bij consulaat!

Iman: gemengde huwelijk KUNNEN problemen geven, maar ik vind dat sommige mensen doen alsof dat ZEKER problemen geeft. Het is helemaal niet waar dat de vrouw zich op den duur MOET bekeren. De imam zei toen zelfs tegen mij dat ik me NIET mocht bekeren voordat ik het zelf zou willen. Als ik RK zou blijven mocht mijn man toch met mij trouwen!

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    De islam verandert niet hoor waar je ook woont.. en dat de ene wat meer praktiserend is dan de ander moet ook gerespecteerd worden ik val niemand lastig met mijn levenswijze ik heb respect voor iedereen

6. sweetangel100

Ik denk dat dit best beledigend is :rolleyes:

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    dat heb ik er ook bij gezet dat zij gezien worden als 100% betrouwbaar, maar dat ik dat niet zo vind... [-(

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Nou en dat jij een Nederlandse bent maakt het nog triester, want ik snap dus niet waarom een Nederlandse vrouw zich heeft laten brainwashen.[/quote]

Brainwashen? jammer dat je zo reageert. Respecteer elkaar ongeacht ras, geloof etc.

9. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik heb me zeker niet laten brainwashen ik vraag me trouwens af waarom je hier schrijft want als je iemand wilt aanvallen moet je denk ik niet hier op deze site schrijven

Linda ik zal proberen daar een bron over te vinden.. ik denk ook dat de imam vooral ermee probeert te zeggen dat je er zelf achter moet staan als je je bekeerd

10. sweetangel100

Vind ik ook Hanan... :thumup:

11. sweetangel100

Iman: ja maar hij zei ook dat als ik me niet zou bekeren er geen probleem was en hij ons gewoon zou trouwen. Ik geloofde immers in 1 van de 4 boeken en dat was genoeg :)

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    gmmm linda..
    das wel erg overdreven.. braiwashen.. zij denkt anders als ji..
    das nou vrijheid van meningsuiting..
    je kunt het er niet of wel mee eens zijn..
    maar op zo'n manier jezelf uitdrukkwn vind ik ver gaan..

13. Niet meer actief

Nee hoezo? Dit is toch van oorsprong een katholiek land? Nou dan.. dan vind ik het erg dom als iemand post dat een Moslim geen relatie mag hebben met een Nederlandse. Zo iemand kan dan beter naar een moslimland verhuizen, want dan hoeft hij of zij ook niet bang te zijn dat zijn/haar kinderen later met een ongelovige of christen thuiskomen of dat ze zich tegen hun gaan verzetten wbt de tradities/gebruiken hier.

14. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Het spijt me Linda(of hoe je mag heten) maar jij praat echt uit onwetendheid.

Ik heb besloten om niet meer verder op jou reacties in te gaan.

15. Niet meer actief

Ik zie het wel als een vorm van brainwashen , want ik denk niet dat zij zo zou denken als ze niet met een moslim zou zijn getrouwd.
    Dat heet logisch nadenken!

16. sweetangel100

Linda: er zijn ook genoeg moslimvrouwen hier die zich bekeerd hebben VOOR dat ze getrouwd zijn met een moslim, zoals Gulay.
    In mijn geval was mijn man niet eens bezig met zijn geloof, zijn leven bestond uit stappen en drinken haha... Maar toen hij mij leerde kennen werd hij serieuzer en door zijn moeder kwam ik in aanraking met de Islam en ben ik me erin gaan verdiepen. Had het me niet aangesproken dan had ik me NEVER bekeerd.

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hm
    nou ik ga slapen...

one last thing:
    re-re-re-re-re-re-re-Respect.

18. Niet meer actief

Je hoeft je echt niet te verdedigen hoor. Ik heb het niet tegen jou of Gulay ..Ik heb het over de mensen die zo denken als Iman.

Saraah.. over respect en acceptatie gesproken : ik ben dan zelf niet getrouwd met een moslim , maar ik denk dat het voor de Nederlandse meiden die een relatie hebben met een moslim erg lullig overkomt als een " self-proclaimed " alwetende bekeerde Nederlandse moslima beweerd dat hun vriend/man de islam niet serieus neemt omdat hij een relatie heeft met een ongelovige of christen?
    Ik snap dat dus niet . mededankzij zulke mensen zijn er mannen en vrouwen die er niet voor uit durven te komen dat ze een relatie met een christen hebben. Da`s toch triest...

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik voel me inderdaad lichtelijk aangesproken...

mijn vriend heeft zelf moeite met meiden die zich bekeren en dan meteen helemaal doorslaan en hem de les gaan lezen.
    (ik val niemand aan,hier is alleen ooit een nederlandse bekeerde moslima gekomen in haar burka die mijn vriend uit ging leggen hoe hij moest leven :oops: )

kijk ieder moet voor zich weten wat ie doet.
    maar als mensen gelukkig zijn zonder zich over te leveren aan een geloof is dat toch ook hun goed recht?

20. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Denk echt dat dit per familie verschillend is hoor.
    Hoe mensen erover denken

Deel Deze Pagina