nogmaals ik ben zelf bekeerd had je ook eerder kunnen lezen! Het heeft er niets mee te maken of ik in een katholiek land woon of niet.. en ik zeg alleen wat de regels binnen de islam hierover zijn.. wat mensen hier in nederland doen of willen doen daar zijn ze vrij in ik val niemand aan! En dat is even het laatste wat ik erover wil zeggen... Je mag als moslimzijnde altijd andere moslims erop aanspreken als het gaat om de regels binnen de islam maar de manier waarop is heel belangerijk niet op straat naar iemand toe rennen en zeggen zo en zo moet jij leven dat is echt verkeerd!
Vrouwen zijn niet minderwaardig aan mannen Het is bewezen de vrouwen vele taken aankunnen die mannen doen, en soms zelfs nog beter. Dus waarom zouden we in in deze situaties de vrouw minderwaardig aan de man beschouwen? Volgens de Islam, zijn vrouwen niet minderwaardig aan mannen. Allah heeft hen beiden geschapen, en zij zijn gelijk in de ogen van Allah. Wanneer zij gelijk zijn in de ogen van Allah, hoe kunnen zij dan minderwaardig zijn in de maatschappij of in de ogen van mannen? Allah zegt in de Koran: O mensen, Wij hebben jullie uit een man en een vrouw geschapen en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar zouden kennen. De voortreffelijkste van jullie is bij God de godvrezendste. God is wetend en welingelicht. (Al-Hoedjoeraat 49:13). Volgens de islam vullen mannen en vrouwen elkaar aan. Zij zijn gelijkwaardige leden van de maatschappij en zij hebben beide hun plichten en verantwoordelijkheden. Er zijn wat verschillen tussen de rol die de man en de vrouw hebben in de maatschappij, maar deze verschillen maken het ene geslacht niet superieur en het ander minderwaardig. De gedachte van superieurheid en minderwaardigheid komt vanuit sommige van onze niet-islamitische culturen, maar het maakt zeer zeker geen deel uit van de islam. Sommige mensen misinterpreteren het vers uit de Koran, Soerat An-Nisaa 4:34 De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht Deze Aya gaat niet over de absolute meerwaardigheid van alle mannen boven alle vrouwen. Het spreekt alleen over de gezinssituatie, waar de echtgenoot de verantwoordelijkheid heeft om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Het zegt niet dat alle mannen zaakwaarnemer zijn voor alle vrouwen. Ten tweede gaat deze Aya gaat niet over de spirituele, morele of intellectuele meerwaardigheid van de echtgenoot over zijn vrouw. Het spreekt over zijn lichamelijke kracht en bekwaamheid, vanuit welke hij zijn gezin moet beschermen en de kostwinner moet zijn voor zijn vrouw en kinderen. Bron: http://www.redouan.nl/
ja, ik weet dat jij een Nederlandse bent en dat maakt het nog triester . ik vraag me af wat jouw ouders hiervan vinden.. ik zou me doodschamen als mijn dochter later thuiskomt en zegt : " Ik heb me bekeerd en Moslims die een relatie aangaan met een katholiek zijn geen echte moslims! Ik zou haar meteen vragen of ze soms in een identiteitscrisis verkeerd. Wat doe je als je kinderen later met een Katholiek thuiskomen? In principe ben jij er als ouder medeverantwoordelijk voor dat jouw " Nederlandse " kinderen zich een " allochtoon " of buitengesloten gaan voelen ... En wat geeft jou als moslim(a) het recht om een ander erop aan te spreken over hoe hij/zij leeft.. Je bent toch ook niet perfect..
ik heb echt hier echt geen zin in dat dit topic over mijn islamitische leven gaat. Wat jij vind moet je zelf weten we leven immers in een land met vrijheid van meningsuiting! Als jij de Islam een identiteitscrisis vind prima hoor..Beetje jammer dat mensen het niet erg vinden als dwe ander moslim is maar als diegene daarnaar probeert te leven is het een probleem en zou die moslim maar het land uit moeten.. Nou ik kan je vertellen dat ik tussen verschillende nationaliteiten en geloven leef en dat ik nooit problemen met deze mensen heb! Het is gewoon een kwestie van elkaar respecteren en in hun waarde laten! Mijn vader is zelf niet gelovig maar ik heb goed contact met hem wat ook moet binnen de islam.. we discusseren met elkaar over van alles we zijn het vaak niet eens maar ik vorm niet zomaar een mening en leg hem ook uit waarom dingen zo zijn en waarom ik ze zo vind dan mag hij daarop antwoorden en vinden wat hij wilt! nogmaals mijn bewering eerder geschreven is niet mijn persoonlijke gevormde mening maar een regel in het geloof! Zo zullen katholieken ook regels hebben die de 1 strenger opvolgt dan de ander dat moet toch kunnen?
Als ik alles goed lees, geeft Iman weer hoe het volgens haar hoort binnen de Islam (en is niet iedereen het daarmee eens, maar dat terzijde). Ze zegt er meteen bij dat ze niet wil oordelen over mensen die het anders invullen. En dat kun je van jou niet zeggen Linda. Omdat Iman anders denkt moet ze maar het vliegtuig nemen naar een islamitisch land? Waar sláát dat in vredesnaam op? En hoezo is het erger omdat zij een bekeerde Nederlandse is? Dat is, als je erover nadenkt, behoorlijk beledigend naar moslima's van niet-nederlandse oorsprong! En dat Nederland van oorsprong een katholiek land is... betekent dat dan dat ik ook weg moet? Ik ben gereformeerd en ik zou het ook heel erg vinden als Jarik later ervoor zou kiezen om niet te geloven of met een andersgelovige/niet-gelovige thuis zou komen. Hoor ik nu ook hier niet meer thuis? Sowieso dat Nederland van oorsprong een katholiek land is, is ook bijzonder interessant... leg mij dat eens uit....
Volgens haar is een man/vrouw die met een ongelovige/katholiek/Jood/hindoe getrouwd is of een relatie heeft geen echte moslim , want zij zegt dat het in de koran staat . Ze oordeelt dan wel over de persoon , want zij zegt dat die persoon geen echte moslim is. Dat zij een bekeerde Nederlandse is en zo denkt vind ik des te triester omdat ik denk dat haar ouders haar zo niet hebben opgevoed. Ze schrijft zelf dat haar vader niet gelooft en ik snap dus niet dat iemand die hier geboren en getogen is en twee Nederlandse ouders heeft zo raar denkt , want in mijn ogen doet ze dat als ze zegt dat een Nederlandse zich moet bekeren omdat anders haar vriend/man geen echte moslim is.
Het is goed met je Stranger! begrijpend lezen is ook zoooooo moeilijk en iemand woorden in de mond leggen is o zo leuk
Wat doe jij als je kind later thuiskomt met een christen of ongelovige? accepteer je het of wil je dat je kind het uitmaakt? En je begrijpt me verkeerd. ik zou het heel erg vinden als ze zich zou bekeren , maar ik zou het wel accepteren. Ik zou me pas doodschamen als ze naar me toe komt en zegt : Mam , ik vind dat de vriend van Truusje geen echte moslim is , omdat Truusje zich niet wil bekeren tot de islam! Want wie is zij om daar over te oordelen? Mensen interpreteren die boeken nu eenmaal anders .... Ik vind het dan ook leuk om te lezen dat de vriend van - ik geloof - Rudy wel geaccepteerd heeft dat zij zich niet wil bekeren. Zo hoort het ook , vind ik . Iedereen moet zelf weten wat hij of zij geloofd , maar ik denk dat velen zich juist bekeren omdat hun vriend/man en zijn familie dat wil en zij hem en zijn familie een plezier wil doen en hun wilt tonen dat ze echt van hem houdt. Want zeg nou zelf , je hoort zelden dat een moslimman zich voor zijn vrouw/vriendin bekeerd.
Moet jij zeggen over begrijpend lezen zeg! JIJ leest niet goed wat Iman schrijft en wat ik al eerder geschreven heb (over het onderdanig zijn). En ik leg geen woorden in je mond, ik vraag gewoon iets... ik houd er ook andere denkwijzen op na dan de meesten hier in Nederland... Dan ben ik gewoon benieuwd of ik in jouw opinie er dan ook niet thuishoor. En ja ik heb zeker geschiedenis gehad op school en de universiteit vandaar mijn vraag. Ik vind het prima dat jij het niet eens bent met mijn manier van leven maar dat is wel mijn keuze en daar wens ik niet op aangevallen te worden. Ik heb mijn best gedaan om het netjes te houden en het een paar keer uit te leggen maar nu was ik het een beetje zat. Ik denk dat het geen zin heeft om verder hier te praten als het deze kant op gaat. Heel jammer, ik vond het heel leuk beginnen.
@ LindaEjimofor ik vind jou reacties wel heel erg ongepast zeg mensen gebrainwashed noemen omdat ze bekeerd zijn tot de islam wat ben jij voor een christen zoals je zelf zegt staat er niet in de bijbel dat je je naasten lief moet hebben zoals je zelf. ook iman is jou naaste. t zou me nix verbazen als je katholiek was
die laatste zin is vindt ik persoonlijk ook niet echt gepast er zullen vele katholieken hier op het forum zijn en dan is zo'n opmerking net zo misplaatst.... en met veel dingen van haar ben ik het overigens wel eens, ik moet zeggen dat ik het als niet gelovige echt erg zou vinden en er alles aan zou doen om het te voorkomen als mijn dochter later zou thuiskomen dat ze zich wil bekeren tot de islam... of iemand gebrainwashed wordt wanneer zij zich bekeerd wil ik niet zeggen, maar ik heb vaak genoeg in mijn omgeving gezien hoewel dat hier wordt betwist en wordt gezegd dat dat volgens de islam niet eens mag, dat vrouwen wel degelijk "gedwongen" worden om zich tot de islam te bekeren voordat zij degene mogen trouwen van wie zij houden.... sommige vrouwen zijn heel standvastig gelukkig aan zichzelf en zullen zoiets hebben van dan maar niet, maar er zijn er teveel nog die zich onder laten sneeuwen en het dan maar doen uit angst "de liefde van haar leven" kwijt te raken.... hoe het ook zij, elke moslim past datgene toe wat hem of haar het beste past en niet alles gaat altijd volgens "de regels" van de islam...
Is het mogelijk om een eventuele discussie te voeren zonder dat we elkaar persoonlijk gaan aanvallen? Kwebbel
dames dames toch , kunnen we nou niet samen normaal praten over iets? hoe we denken of geloven dat is voor iedereen HUN zaak het gaat hier toch niet om het geloof? maar het samenleven met! en of iemand een goed kristen is of islam wie bepaald dat? dopen of toetreden tot zegt toch helemaal niets tot het leven van het is hoe jij leeft en omgaat met je geloof denk jij dat goed te doen dan is dat toch genoeg niemand mag en kan beoordelen of iemand wel of niet goed zijn of haar geloof naleeft ik zou graag willen vragen elkaar te respecteren in wat dan ook dan hebben we ook niet van dit soort discusies ik kijk dit topic nog even aan , als ik wederom merk dat het een verwijt over en weer blijft sluit ik hem
Ik weet ook wel dat 't wél goed kan gaan, maar ik zou 't absoluut niet kunnen: samenleven, getrouwd zijn met een man die niet Christen is en met wie ik dus niet mijn geloof kan delen. Dan kan ik het allerbelangrijkste in mijn leven niet met de belangrijkste mens in mijn leven delen. Dat lijkt me heel erg.
Mens , lees toch wat er geschreven staat. Ik noem haar niet gebrainwashed omdat ze bekeerd is . ( voor de 100e keer ) ik noem haar gebrainwashed omdat zij als Nederlandse zegt dat een moslim die getrouwd is met een ongelovige geen echte moslim is. Ik vind dat erg raar overkomen. Trouwens , ik geloof dat Rudy ook al zei dat ze zich lichtelijk aangesproken voelt , maar daar lult iedereen lekker overheen, en over de reacties naar Maria zullen we het maar niet over hebben hè...! en voor jou info : Ik ben geboren en getogen katholiek maar ik doe daar verder niks mee . mijn man geloofd wel maar ik geloof niet in God.
Voor de derde keer: de één is ook niet MEER dan de ander, man en vrouw zijn GELIJK, ook in een christelijk huwelijk. Een stukje uit ons huwelijksformulier: Wanneer Gods woord spreelt over de onderlinge verhouding in het huwelijk, komt allereerst de eenheid naar voren. Man en vrouw zijn elkaar gegeven om elkaar aan te vullen en te dienen, niet om elkaar te overheersen. (...) Dit alles vraagt in het huwelijk om wederzijds respect, waarbij de liefdevollte trouw de toon aangeeft. Binnen deze eenheid hebben man en vrouw ook ieder een eigen plaats. (...) In navolging van Christus behoort de man met liefde en zelfverloochening hoofd te zijn van zijn vrouw. Als eerstverantwoordelijkhe moet hij haar voorgaan in het leven met de Heere. Hij zal zorg dragen voor haar welzijn en haar geborgenheid geven. De vrouw bewaart van haar kant de eenheid door recht te doen aan de plaats van haar man. (...) zo moet de vrouw zich aan haar man toevertrouwen en hem volgen in het dienen van de Here. Zij zal hem helpen bij alle dingen die naar Gods wil zijn, en liefdevol het leven met hem delen. (...) Bruidegom, heb uw vrouw lief (...) Vrees de Here! Leef verstandig met uw vrouw en bewijs haar eer, want zij deelt samen met u in Gods genade(...) Ga haar voor in een leven met de Here. Draag zorg voor haar en geef haar geborgenheid. Aanvaard haar liefdevolle steun als de hulp die Christus u geeft. Bruid, heb uw man lief en help hem door in alles het goede voor hem te zoeken. Aanvaard hem als hoofd en ontvang zijn liefdevolle zorg als geborgenheid die Christus u geeft. Vrees de Here! (...) laten uw goede werken uw sieraden zijn, in het gezin en daarbuiten. (...) Draag samen de verantwoordelijkheid en de zorg voor uw gezin. ^Niet als preek bedoeld, maar ik hoop dat 't wat duidelijkheid geeft. Zelf vind ik 't heel mooi. Vrouwen van nu zijn als de dood een andere taak te hebben dan de man, want dan voelen ze zich direct minderwaardig en afhankelijk, maar dat is gewoon niet terecht. Wat de Bijbel zegt over taken van mannen en vrouwen is helemaal zo gek nog niet. Ik geloof dat God man en vrouw niet voor niets verschillend heeft gemaakt, en niet alleen lichamelijk. Het is juist mooi als je elkaar aan kunt vullen in je huwelijk en gezin. Beetje jammer dat die Bijbelse ideeen direct naar de Middeleeuwen worden verbannen. Ik denk overigens dat je als vrouw automatisch toch wel een andere rol in je gezin inneemt dan je man, omdat je allebei anders bent. Anyway, de taak van het verschonen en fles geven enz. enz. is ook helemaal niet alleen voor de vrouw. Dat heb je mij niet horen zeggen.
Waarom zo'n discussie? Iedereen is anders, een ieder maakt zijn eigen keus, gelovig of niet gelovig, moslim of christen? Als je het goed met elkaar kan vinden waarom dan een probleem maken? Het zou handiger zijn als je alle 2 hetzelfde geloof hebt, maar als je verlieft wordt ga je niet meteen vragen van: Hé wat voor geloof heb jij ... Ow, ik geloof wat anders ... Tot ziens dan maar.. Zo gaat het niet.. Domme discussie dit..
Lekkere veroordeling hoor. Toch nemen sommige mensen hun geloof serieuzer dan jij denkt. Wij hadden het werkelijk uitgemaakt, als we het niet eens waren wat betreft geloof... Nee, niet toen we hartstikke verliefd waren, maar wel later, toen dat een beetje was gezakt en verliefdeheid liefde werd. Dan komt er namelijk verantwoordelijkheid om de hoek kijken en moet je keuzes maken: hoe goed je het met elkaar kunt vinden, je moet wel samen kunnen leven!