relatie tussen moslim en niet moslim

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ja , precies! En dat gebeurd echt niet alleen bij de moslims hoor. Ken genoeg meiden die een relatie hebben of getrouwd zijn met een Nigeriaan of Ghanees ( wel christen ) en alleen nog maar Afrikaans eten , ineens elke zondag met hem meegaan naar de kerk terwijl ze daarvoor niet in God geloofden , vaak Afrikaanse kleding dragen en alles op de nigeriaanse manier doen. Ken er zelfs wiens kinderen nog geeneens fatsoenlijk Nederlands kunnen praten .. :( :(
    Tja... en dan breekt mijn klomp als ik een Nigeriaan of Ghanees hoor mekkeren over hoe intollerant Nederlanders zijn.
    tegen mij wordt ook weleens gezegd dat ik nu een Nigeriaanse ben en dat onze dochter een Igbo is.. En dat stoort mij soms , omdat ik dan het gevoel heb dat ze mij willen veranderen in iemand die ik niet ben.
    Mijn man zou graag naar Engeland verhuizen , ik niet en toen ik dat zei zei zijn broer dat het in hun cultuur zo is dat de man het hoofd van het gezin is en de vrouw hem hoort te volgen... en ik heb daar op gezegd : Nou , dan had hij maar met een Nigeriaanse moeten trouwen!
    ik vind dat je het beste van beide culturen moet overnemen en ik vind het niet juist als 1 cultuur/geloof overheerst . Dan had die persoon beter met iemand uit zijn igen land kunnen trouwen...want in het leven is het is nu eenmaal nemen en geven! ;)

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben zelf ook Christen, niks meer en niks minder.
    Tuurlijk is het beter iemand te vinden die hierbij aan sluit, alleen is dat niet gebeurd.
    Ik ben getrouwd met een niet practiserend moslim..
    Tja je kan zelf ook gewoon vertrouwen hebben dat het goed gaat komen en niet zelf alle touwtjes in handen willen houden.
    Als jij echt een bekeerd christen bent, kun je toch ook vragen (bidden) om een goede afloop, denk je dat dat niet mogelijk is?

Tja als jij om die reden al uitelkaar gaat.. moet je zelf weten..

Nogmaals vind het een domme discussie

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Kalush Geplaatst
    --------------------------------------------------------------------------------

Waarom zo'n discussie? Iedereen is anders, een ieder maakt zijn eigen keus, gelovig of niet gelovig, moslim of christen?
    Als je het goed met elkaar kan vinden waarom dan een probleem maken?
    Het zou handiger zijn als je alle 2 hetzelfde geloof hebt, maar als je verlieft wordt ga je niet meteen vragen van: Hé wat voor geloof heb jij ...
    Ow, ik geloof wat anders ...
    Tot ziens dan maar..

Zo gaat het niet.. Domme discussie dit..

Inderdaad dat vind ik ook , ik ben zelf christen en ik doe helemaal niets met mijn geloof , evenals heel veel vrienden en vriendinnen met een ander geloof , ook moslims .. Deze moslims die niets met hun geloof doen willen zelfs geeneens een relatie of trouwen met een andere moslim om verschillende redenen ... dus niet iedereen denkt hetzelfde en dat is maar goed ook , als iedereen elkaar nou in zn waarde laat dan loopt het vanzelf wel los ...

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

en daar verschillen sommige mensen in...

het ene stel beschikt over het vermogen om het geloof als iets persoonlijks te zien, en iets waarvan je beide van elkaar kunt leren, terwijl de ander bij voorbaat dus al zoiets heeft van ik wil niet samenleven met iemand die een ander geloof heeft want daar kan ik niet mee samen leven...

er is in het leven ook nog zoiets als de gouden middenweg....en echte liefde laat zich niet zo makkelijk uit het veld slaan...

ik heb ook eens een relatie gehad met iemand uit spakenburg en dat is voor mij als een zeer zeker niet gelovige toch iets heel anders en ware het niet dat wij niet de klik hadden die je moet hebben om samen door het leven te gaan, hadden wij ons zeer zeker aan elkander aangepast...(zoals het ook hoort)

zijn moeder was er niet zo heel blij mee (dat ik niet geloofde) maar was gelukkig wel zo ruimdenkend om mij als persoon een kans te geven... :D

voor iemand die niet geloofd zoals ik (mijn vader-moeder) lag het heel anders natuurlijk die maakte het niet zo heel veel uit dat hij "van de kerk" was... ;)

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs

:confused: over ongepast gesproken .......

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dames laatste waarschuwing!

Kwebbel

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    wat ik nou niet begrijp.....iemand vraagt hoe een moslim leeft samen met een niet moslim.

en dan....worden er hele teksten uit de koran en de bijbel geplaatst,en hoe een "goede"moslim of cristen/katholiek moet leven :(

waarschijnlijk ben ik dan toch een van de weinige meiden hier op het forum die met een moslim gaat als niet moslim zijnde (de meeste zijn nl. bekeerd)

en ik kan alleen antwoorden op de oorspronkelijke vraag dat wij nergens problemen mee hebben en al 8 jaar heel fijn samen leven.

8. Niet meer actief

Dat snap ik dus ook niet....... ;)

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Nee, je moet kunnen leven samen met iemand die niet hetzelfde geloof aanhangd. Zowel ik als mijn man zouden dat niet kunnen. Je relatie daarom uitmaken is een zeer moeilijke keuze die je dan maakt voor je God, dat is niet: 'als je daarom je relatie al uitmaakt.' Ik moet zeggen dat ik me boos voel worden om die opmerking. Blijkbaar kan jij ermee leven en maakt het jou niet uit. Nu, mij wel! Laat mij en de anderen die dat ook zo hebben aub in onze waarde!

Als je mijn berichten een beetje volgd op deze site weet je heel goed dat ik de touwtjes niet zelf in handen wil houden. Mijn man en ik vertrouwen op de Here, maar met z'n tweeen is dat al moeilijk genoeg. Ik zou dat niet trekken als die ander dat geloof en vertrouwen niet met mij deeld. En ja, je kunt bidden om een goede afloop, maar dan moet je tot dat die goede afloop daar is, wel de kracht hebben zelf te blijven geloven hè.

En als God dat van je vraagt en je een ongelovige man of vrouw geeft, dan zal Hij je daar ook de kracht voor geven. Maar het is niet wat Hij van mij vraagt. Mijn relatie voor de relatie met mijn man, is o.a. stukgelopen op verschillen in geloofsbleving/-overtuiging. Wij konden daar niet mee leven. Een ander misschien wel. Maakt diegene voor God de keuze met hem/haar te trouwen ondanks dat hij/zij niet geloofd. Prima, moet je zelf weten! Maar ik weet dat ik het niet volhoud met een ongelovige en daarom weet ik heel goed wat ik doe als ik mijn relatie uitmaak om verschil in geloof. Ik wil namelijk God liefhebben boven alles en Hem niet wil verliezen om mezelf te verliezen in een relatie waarin ik niet samen met mijn man God kan dienen en eren.

Als jij God zelf en alleen, zonder je man, kunt dienen en eren en dit volhoudt en ermee kunt leven. Hartstikke goed. Ik hoop dan dat je man ook eens christen zal worden. Ik ga er vanuit dat je daarvoor bid en ik hoop dat je gebeden verhoord zullen worden. Maar ik kan dat niet. En dat is niet alleen een kwestie van vertrouwen, maar ook van wat God je wel en niet geeft en wel en niet van je vraagt.

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    Ik heb ruim antwoord gekregen op mijn vraag bedankt allemaal daarvoor.

er mee eens ben ik het niet maar ik snap het nu tenminste

verder gaat het nu idd niet meer over het onderwerp waar ik het topic om gestart ben.

van mij mag het gesloten worden maar ik zit er ook niet mee als het niet gebeurt voor het geval mensen nog iets hebben aan deze discussie :p

11. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dank je wel .
    Mijn intresse werd al op jonge leeftijd gewekt omdat ik merendeel molimse vriendinnetjes had .
    Dan valt het op dat moslims dingen anders doen en zien dan niet moslims .
    Hoewel ik daar jaren niet veel mee heb gedaan (ondanks mijn nieuwschierigheid ) behalve hier en daar wat vragen stellen .
    Tegenwoordig heb ik nog steeds moslim vrienden en vriendinnen en hebben we wel eens discussies .
    Het vervelende vond ik altijd dat je 2 verschillende antwoorden kreeg op 1 en de zelfde vraagstelling .
    Omdat ik wilde weten hoe het precies zit heb ik hem zelf maar gelezen ;)
    Ik weet dat de Koran niet zomaar te begrijpen is als je geen historisch context hebt .
    Daarom heb ik toen der tijd ( niet eens zolang geleden ) het een en ander opgezocht op internet .
    En verder wil ik ooit nog eens het boek lezen ; de schiedenis der profeten .
    Dit schijnt een goed boek te zijn om de meeste dingen te kunnen begrijpen ( zo zeggen moslims mij ) .
    De nederlandse vertaling is inderdaad heel erg moeilijk te begrijpen .
    Het is in een soort van oud hollands geschreven , zeg maar .
    Maar als je een beetje moeite doet , kom je er wel achter wat er mee bedoeld word .
    Zo heb ik me toen geregistreed bij het forum ontdekislam.nl en heb ook daar een heleboel geleerd ;)

Toch heb ik twijfels of die mensen alles wel zo een lange tijd zo goed hebben kunnen onthouden .
    Het zijn best veel mensen die allemaal verschillende delen van de koran moesten reciteren bij het bidden (waardoor je in die tijd dus verschillende gebeden had ) om op die manier de teksten bewaard te houden :rolleyes:

Sorry mensen , beetje oftopic maar ben nogal nieuwschierig aangelegd :oops:

Groetjes Joyce

12. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    TJa , sommige stukken uit de koran geven aan waarom een moslim met een moslima moet trouwen .
    Ik heb dus zelf het stukje geplaatst omdat door dat stukje duidelijk werd gemaakt ( in mijn ogen dan ) waarom een moslim niet met een niet moslima of ongelovige mag/moet trouwen ;)

En verder heb andere vragen gesteld over de Islaam ipv over de relatie tussen een moslim en een niet moslim(a) :oops:
    Maar gelukkig zag ik net dat de topicstartster haar antwoord heeft .
    Dus hoop ik dat dat niet zo heel erg word gevonden van mij .
    Ik ben nu eenmaal heel nieuwschierig aangelegd en vind het leuk en leerzaam om bepaalde dingen over geloven te weten .
    Het hoe en waarom bedoel ik dus ;)

Groetjes Joyce

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude

leven en laten leven is mijn motto dus ik sluit hem hierbij :)

Deel Deze Pagina