relatie tussen moslim en niet moslim

Discussion in 'De lounge' started by Sjaaak, May 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee, ik draag geen hoofddoekje en ben nog even vrij als ik van te voren was hoor. En ik zal mijn dochter ook nooit dwingen om een hoofddoek te dragen, dat is vrije keuze.

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

Jan 6, 2006
    2,208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Nou , dan zal ik ook nog even antwoorden .

Ik heb begrepen dat een moslim toch zeker wel met een niet-moslim mag trouwen .
    Mits de niet-moslim een ander geloof heeft .
    De niet-moslim hoeft zich niet te bekeren tot de islam als de man de moslim is .
    Wel als de vrouw moslim is en de man niet .
    In in de islam staat de man aan het hoofd van het gezin .
    De kinderen krijgen daardoor automatisch het geloof van de man .

De moslim mag niet trouwen met een ongelovige omdat er "angst" is dat de ongelovige haar man "slechte" dingen zou kunnen laten doen .
    Of van het geloof af kunnen brengen ( laten dwalen ).

In de koran (sura 2- Al Baqara , vertaald ; hoofdstuk 2,de Koe - vers 223) staat :

En huwt niet met de genotengeefsters zolang zij niet gelovig zijn geworden .
    En een gelovige slavin is waarlijk beter dan een genotengeefster , ook al behaagt zij u .
    En huwelijkt de genotengeefsters niet uit zolang zij niet gelovig zijn geworden .
    En een gelovige slaaf is waarlijk beter dan een genotengever , ook al behaagt hij u .

Nu ben ik een hollandse meid en GEEN moslima .
    Dus beste moslima`s onder ons , als ik iets vertel wat niet waar is dan verbeter mij alsjeblieft !
    Jullie weten het tenslotte beter dan ik ;)

Groetjes Joyce

3. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83

4. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    joyceD had jouw reactie nog niet gezien maar je zit helemaal juist!~!

5. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    lana =D>

6. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    ruby28 mijn man kan zich hier zelfs over ergeren.
    Als hij zo'n dingen leest!

7. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja de mijne dus ook.
    hij heeft voor mij gekozen om wie ik ben ongeacht of ik nederlands ben.

ik ben toch ook verliefd geworden op hem niet omdat hij een marokkaan is maar omdat hij zichzelf is.

ik respecteer zijn geloof en hij respecteerd mij !

en ik ben van huis uit humanistisch,dus een ongelovige.

8. sweetangel100

@ Ruby: en dat mag dus volgens de Islam niet. Een moslim mag niet trouwen met een ongelovige, alleen met iemand die geloofd in 1 van de 3 boeken...

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    wij zijn ook niet getrouwd ;)

10. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    1 van de 4? 1 van de 3 boeken toch?

torah, bijbel, quran?

maar goed...
    lana je hebt gelijk.. MAAR alleen als de man moslim is... als de vrouw moslim is, mag zij niet met een christen trouwen, omdat de man overheerst...
    en met een ongelovige mag je ook neit trouwen.

En idd.. je moet jezelf pas bekeren als je erzelf achter staat.. ik heb nergens gezegt dat dat niet zo is.. ik heb gezegt dat mensen dat wel doen..
    en dat Alah over die mensen beslist.

11. sweetangel100

Ruby: dat is in de Islam nog erger. Je moet in elk geval voor de Islam trouwen (dus niet voor de wet).

12. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    Ruby: hoe jullie 't dan gedaan hebben..
    heeft dan niets met islam te maken... jullie hebben het op jullie manier gedaan... en niet op de "juiste" islamitische manier( juiste tussen haakjes omdat iedereen zelf moet weten hoe hij/zij leeft)

13. sweetangel100

"De enige relatie tussen een man en een vrouw wat in de islam is toegestaan is het huwelijk. Het huwelijk is bijna verplicht voor elke moslim, tenzij hij hiertoe belemmerd wordt door bijvoorbeeld gezondheidsredenen. De islam raadt het huwelijk ten sterkste aan. De profeet Mohammed, vrede zij met hem, zegt dat de mens die trouwt daarmee de helft van zijn geloof uitvoert. Iedere moslim die een vrouw kan onderhouden moet trouwen, zodat hij door het huwelijk beschermd wordt tegen wangedrag.

In de islam bestaan man-vrouw relaties alleen binnen het huwelijk, in feite, in de meeste huwelijken in de islamitische wereld ontstaat liefde pas na de consumering van het huwelijk. In de landen waar liefde zich voor het huwelijk ontwikkelt d.m.v. vrije seksuele omgang, vormt die seksuele vrijheid het grootste gevaar voor de blijvende liefde.

De islam ontwikkelt de eigenschappen van geduld, opoffering en trouw in de gelovige. De algemene regel voor de moslims is dat de man en zijn vrouw samenleven tot het einde van hun leven. Altijd durende trouw is de algemene regel. De man en de vrouw wijden zich allebei aan elkaar en de kinderen, en deze toewijding blijft tot het einde bestaan.

Een moslim mag een niet-moslim vrouw trouwen die gelooft in een andere geopenbaarde godsdienst. Een moslim kan dus een christelijke of joodse vrouw trouwen. Een moslim-vrouw echter, mag geen niet-moslim trouwen. De man immers is de leider van de familie. De christelijke man zou zijn moslimvrouw direkt of indirekt leiden om niet-moslim te zijn. Een moslim gelooft in het ware christendom en het ware jodendom, maar een christen of jood gelooft niet in de islam."

(bron: http://www.ontdekislam.nl/trouwen_huwelijk_islam.php )

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ja jammer dat dat erger is,ik ben al 8 jaar gelukkig met mijn ventje.

word op handen gedragen in de familie,ook in marokko.
    iedereen praat vriendelijk met mij ook de imam en de rest van de moskee.
    kom trouwens ook bij de moskee met de ramadan omdat mijn schoonmoeder het leuk vind als ik mee ga.

en wat de rest van de wereld ervan vind boeit mij niet,en mijn vriend al helemaal niet !

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    hey ruby...
    mijn moeder was ook nooit getrouwd met mijn vader... en ook zij werd ophanden gedragen en had een super relatie met de familie enzo..

maar daar hebben we 't niet over..
    we hadden 't over de regeles van de islam...en jullie hebben niet gehandeld volgens deze wetten.. maar dat is voor jullie onbelangrijk.. jullie zijn gelukkig...

16. sweetangel100

Zeker moet iedereen zelf weten hoe hij of zij het doet hoor meid, dat vind ik ook!

Maar ik wilde alleen even duidelijk maken dat dit soort relatie's voor de Islam niet toegestaan zijn.

Wat iedereen daar verder mee doet, moet hij/zij zelf weten :)
    Jullie zijn gelukkig zo, en daar gaat het uiteindelijk om.
    Het is alleen niet volgens de regels van de Islam.

Allah (swt) weet het het beste

17. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    saraah :idea: jou vader is dus moslim en je moeder niet.maar jij bent toch moslim.dat is prescies hoe het bij ons met de kinderen gaat.
    ik respecteer dat hij het hoofd van het gezin is en dat mijn kinderen moslim geboren zijn.stimuleer hun hier ook in.

trouwens volgens mijn schoonvader leef ik strenger en voed ik mijn kinderen strenger op naar islamitische normen dan mijn schoonzussen.
    mijn kinderen zijn de enigste van 25 kleinkinderen die naar qoranles gaan.en bidden.

18. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja idd... ik zeg ook niet dat ik jouw keuze niet waardeer... mijn moeder heeft precies 'tzelfde gedaan en dat was ook een goede keuze..
    ik zeg alleen.. dat dit in strijd is met islam..

ik ga hier ook niet doen alsof ik alles weet, en ik ben zelf ook gene practiserende moslima...
    ik heb vroeger ook gebeden en ging elk weekend naar de moskee.. maar toen ik ouder was.. wilde ik dit niet meer.. en werd mijn keuze geaccepteerd.

Ik doe ook meeeer dan genoeg wat in strijd is met de wetten van de islam... ik vertel alleen hoe het eigenlijk hoort.

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik bedoel te zeggen dat jij toch ook het nodige van het geloof af weet en goed terecht bent gekomen.is voor mij een hele geruststelling dat ik het dan toch zo oplos met mijn kinderen.

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ja idd...ik vínd 't ook goed dat je je kids naar de moskee brengt...want idd zelfs moslim ouders doen dat niet...
    maar in de moskee(een goede dan) leren ze de islam beter kennen.. dan van mensen die zomaar wat roepen....

Share This Page