relatie tussen moslim en niet moslim

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    oke

2. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    Jij vraagt me wat ik hier kom doen!

Nu krijg je een antwoord en dat antwoord bevalt niet dus wordt je maar agressief? Nou ja zeg!

Geen manieren denk ik of wel?

Pffffff zielig hoor!

3. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    Bovendien zeggen jullie toch ook zelf dat de man belangrijker is met het oog op het geloof.

Je praat jezelf tegen.

4. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ben niet agressief en net zo min onderdanig !

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    het is zo dat de man het geloof bepaald...
    dus als ik als moslima met een christen trouw.. heeft hij een bepalende geloof..
    dat heefft niks met onderdanigheid te maken..

er staat net zo goed in de koran, dat je je vrouw met respect moet behandelen.. dat zij 't belangrijkst is in je leven met je kinderen..

als hier tegenin wordt gegaan.. begaan deze mannen een grove fout.. en zal Allah over hun oordelen... zij kennen de quran blijkbaar niet... en nemen klakkeloos aan wat anderen zeggen...

6. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    Ach ja wat weet je er ook van.

Je wordt als nederlandse geboren trouwt met een moslim en denkt erbij te horen. Nou ik was een geboren moslima en weet er meer van dan jij en het was echt niet altijd een pretje.

Dus alsjeblieft zeg, vertel mij niet wat ik moet doen!

7. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    bedankt voor alle antwoorden, ik snap nu een beetje beter hoe het allemaal zit

maar, stel je voor dat een moslim man met een streng gerefformeerde vrouw wil trouwen. dat mag want die vrouw geloofd in de bijbel.

nu krijgen zij een kind. maar die vrouw wil dat dat kind een christelijke opvoeding krijgt en niet dat dat kind word opgevoed als moslim. Hoe moet dat dan

8. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    Ja dat mag dus niet volgens de koran.

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    nou officieel mag dat niet...sjaak...
    maar ieder heeft een vrije keuze,dus kan je dit altijd doen, maar dan moet verlaat je je geloof(islam).. en volg je een ander geloof.... je bent dus niet langer islamitisch.. want het kind neemt het geloof van vader, en was dus islamitisch.. :)

en maria..
    ik ben ook een marokkaanse.. en waar jij 't over hebt.. is CULTUUR en heeft NIKS maar dan ook NIKS met geloof te maken !
    ik vind 't Dom dat je er zo over kunt spreken.. laister.

10. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    en @ maria aan jou antwoorden heb ik niet zoveel
    Je bent niet superieur aan de anderen die mij proberen te helpen

zou je alsjeblieft wat aardiger willen reageren

11. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    nou ja sjaaak

het lijkt mij een heel normaal antwoord. last van hormonen?

12. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    welke hormonen :p ik ben niet zwanger tenminste niet dat ik weet

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    maria.. ik zou als ik jou was maar even goed rondkijken op dit forum..
    want wij gaan zo niet met elkaar om...
    je manier van communiceren stoort ons... je kunt t ook op een andere manier brengen...

14. maria2000

maria2000 Lid

23 mei 2007
    12
    0
    0
    Ik ben niet begonnen met aanvallen. Ik gaf een reactie toen werd er gevraagd wat ik kwam doen en dat beviel een aantal duidelijk niet.

Lees anders even terug dan zul je het wel zien.

En het heeft wel degelijk met geloof te maken! Het ging er toch duidelijk om dat mijn vriend geen moslim was. Daarom hebben mijn broers en mijn ouders met mij gebroken. Het ging puur om het geloof en om niets anders!

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja.. ok
    maar als je moslim bent .. weetje dat je met een moslim moet trouwen.. als je vriend/man niet wilt bekeren .. ja dan is t toch logisch dat zij willen dat je met een moslim trouwt.. anders kom jij niet het paradijs(volgens hun geloof.. je kunt het hier mee eens of niet mee eens zijn)... ze houden van je.. en willen 't beste voor je..

wilde hij wel bekeren.. dan zijn je ouders idd fout.. want ze moeten iedere moslim aannemen als moslim.. Allah maakt geen onderscheid in afkomst... en heeft 't dus met cultuur te maken.

16. Sjaaak

Sjaaak Bekend lid

6 jul 2006
    509
    0
    0
    Assen
    @ maria 2000 ik snap dat dat een vervelende situatie is en ik vind het ook niet juist. dat je ouders jou niet meer willen zien.

Maar de meisjes die hier samenleven met een moslim man zijn daar vlgens mij perfect gelukkig mee en voelen zich totaal niet onderdrukt. dat begrijp ik tenminste aan hun antwoorden.

dat neemt niet weg dat ik het ronduit belachelijk vind dat je ouders met je gebroken hebben omdat je met een niet moslim man getrouwd bent

17. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    maria.. jouw ervaring is misschien ongelooflijk kut.. maar zo zijn dus JOUW ouders.. en niet elke ouder is zo... dus dit slaat niet op 't geloof maar op JOUW ouders...

er zijn genoeg ouders die zich erbij neerleggen...
    en die zelf gewoon doorgaan met hun geloof.. en hopen dat hun kind ooit nog"bij zinnen"komt..

18. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Heb trouwens ook een paar pagina's terug gelezen dat zussen ook met een moslim moeten trouwen.
    Dan is mijn schoonfamilie erg ''modern'' want mijn ene schoonzus is met een fransman getrouwd (hij is ook dus geen moslim, net als ik)
    Ook daar had mijn schoonmoeder twijfels bij), maar uiteindelijk is het haar keus (hihi en ze zei als Mehmet een Nederlands meisje trouwd, waarom ik dan niet met een fransman, omdat ik een vrouw ben!)

jessica

19. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    je wijst een ander er trouwens op om terug te lezen,als je dat zelf gedaan had wist je ook dat saraah moslim van huis uit is.

mijn vriend en ik zullen onze kinderen nooit laten vallen als ze met een niet moslim zullen gaan.net als dat mijn schoonouders ook gewoon accepteren dat ik een nederlandse ben.

vind het zwaar kl*te voor je wat er met je ouders gebeurd is,maar het is niet bij iedereen zo.

20. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maria: erg wat er gebeurd is... Helaas is dit in de familie van mijn man ook voorgekomen. Zijn zus heeft een relatie met een Nederlander. Haar broers hebben haar verstoten. Haar moeder wil volgens mij wel nog contact, maar haar zonen zijn de baas... Zucht... Dat is toch echt nog de oude generatie... Als mijn man Iman later zou verstoten om welke reden dan ook, zal ik altijd voor haar kiezen. Pijnlijk voor mijn schoonmoeder dat zij dit niet 'kan'...

Deel Deze Pagina