relatie tussen moslim en niet moslim

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjaaak, 22 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    @ litlith dat staat idd ook in de koran.
    en ja over die tik, dat staat er ook in :( ...
    maar er staat niks over mishandelen.. al is een tik natuurlijk OOK belachelijk.. maar tis ook niet de bedoeling( en dat staat ook in de koran) om dat zomaar te doen...dit bijvoorbeeld als zij een grote zonde heeft begaan... maja alsnog vind ik 't triest dat een man zijn vrouw mag slaan, als hij haar mag slaan, vind ik dat zij terug mag slaan.
    maar het liefst nog dat er helemaal niet geslagen wordt.

2. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    staat dat er wel in saraah? van die tik?

volgens mijn vriend klopt dat dus niet,dat je je vrouw mag slaan.

en over dat minderwaardig..als ik zo bij mijn vriend zijn familie kijk hebben de vrouwen meer te vertellen dan de mannen.

ik voel me ook absoluut niet minderwaardig aan hem,wij vullen elkaar goed aan.en het geloof is voor ons gelukkig geen probleem.

het is geven en nemen,

net als dat voorbeeld van de ramadan en kerst,ik houd rekening met hem met de ramadan en hij houd rekening met mij met kerst.

de eerste keer is het vreemd om niet te kunnen eten bij hem in de buurt,maar voor hem is het ook heel vreemd geweest om kadootjes uit te pakken onder de kerstboom en dan naar een restaurant voor een kerstdiner waar hij als enigste marokkaan in het restaurant zit.

3. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja dat staat er in....
    daar kun je niet omheen...
    maar er staat ook dat je haar niet mag mishandelen en je haar moet behandelen zoals je jezelf behandeld...

weet je waar ik ook niet tegen kan...
    dat er in de hel zoveel x meer vrouwen zullen zitten als mannen... waarom dat grrr

4. Niet meer actief

stranger : we kiezen wat het beste voor ons is . Soms is wat hij in gedachte heeft het beste en soms wat ik in gedachte heb.

5. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    YO SARA YO SARA YO SARA! :D . Marrakech place to be!

6. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht

Saar@ Kan je hier je bron vermelden? Dit wist ik niet?

7. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik zal ff moeten zoeken
    maar ikbeloof 't te plaatsen...

8. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Saraah, even iets heel anders:

Ik zie dat jouw dochter Noa Nayla heet...werd die naam geaccepteerd bij het Marokkaans consulaat?

9. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ik heb haar niet aangemeld bij 't marokkaanse consulaat...
    vind dat onzin.. ze is nederlands... hier geboren en getogen... ook IK ben nooit aangemeld bij t consulaat

10. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    mijn kinderen zijn ook niet aangemeld,

mijn vriend zegt dat hij zelf een card national heeft waar hij niks aan heeft en dat hij die niet hoeft voor zijn kinderen.

11. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    mijn zus had ruim 10 jaar een relatie met een moslim, uiteindelijk zijn ze ong 5 jaar geleden uit elkaar gegaan omdat mn zus zwanger wilde worden. en dus alleen voor de kleine wilde gaan zorgen, hij heeft mn nichtje wel erkend en ze kan wel op m rekenen (soms ook niet :cry: ). maar zijn ouders hebben nooit geweten (of wilden het niet accepteren) dat hij een relatie met een hollands meisje had en weten ook niet dat ze opa en oma zijn van mn nichtje. alleen een broer ofzo van hem weet ervan.

12. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Omdat vrouwen veel meer roddelen en dat klopt!

13. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ok..

al eerst wil ik zeggen dat 't van een Hadith komt..
    en dus niet letterlijk in de Koran terug te vinden is...

De hadith wordt verhaalt door een man die 100 jaar NA de profeet mohamed(saws) heeft geleefd.
    Mensen beschouwen hem als 100% betrouwbaar..
    maar ik moet erbij zeggen, dat deze man bekend staat als iemand die vrouwen liet stenigen...
    dus.. trek je eigen conclusie.

Mjin persoonlijke mening van dit stuk hier...: "ik word ongelooflijk kwaad als ik lees dat vrouwen, minder intelligent als mannen zijn. Ik word kwaad dat wij altijd maar zueren om over onze mannen(dit is niet waar, en zij zijn net zo schuldig).. ook word ik kwaad over het feit dat wij de schuld krijgen over het feit dat wij een onschuldige man slechte dingen kunnen laten doen( doormiddel van ons uiterlijk en woorden) Dat blijft nog altjid zijn keuze.. en is dus EVEN( als het niet MEER is)..schuldig over aan de daden...
    Maar waar ik me nog 't meest aan erger is, dat wij MINDER in geloof beleidenis zouden hebben omdat wij ongesteld worden en dan dus niet kunnen bidden.. en dan niet kunnen vasten... WIJ hebben toch niet gekozen om ongesteld te worden. :evil:
    ook staat er dat 1 mening van een man gelijk staat aan 2 meningen van een vrouw... en wij dus ook minderwaardig zijn aan de man.

Nogmaals... dit is een hadith.. en staat NIET in de quran.

Waarom zullen er meer vrouwen dan mannen in de hel zijn?

Antwoord:

Sheikh Moehammad Salieh Al Moenajjied antwoordde hierop met het volgende:

Het is overgeleverd van de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) dat vrouwen het overgrote deel van de hel zullen bewonen.

Het is overgeleverd van 'Imraan ibn Hoesayn dat de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: "Ik keek in het Paradijs en zag dat de meerderheid van de bewoners armen waren. En ik keek in de hel en zag dat de meerderheid van de bewoners vrouwen waren." (Overgeleverd door Al Boekhaarie, 3241; Moesliem, 2737)

De metgezellen (moge Allah tevreden met hen zijn) vroegen de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) wat de reden is, voor dit verschijnsel, en hij antwoordde als volgt: Het is overgeleverd dat 'Abd Allaah ibn 'Abbaas zei, dat de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: 'Aan mij werd de Hel getoond en ik heb nog nooit iets angstaanjagender gezien dan dat. Tevens zag ik dat de meerderheid van de Hel vrouwen waren. Zij vroegen, "Waarom, O boodschapper van Allah?" Hij zei: "Het komt door hun ondankbaarheid (koefr)." De metgezellen vroegen: "zijn zij ondankbaar tegenover Allah?" De boodschapper antwoordde hierop: "zij zijn ondankbaar tegen hun metgezellen (echtgenoten) en ondankbaar voor goede behandeling. Als je haar een leven lang vriendelijk behandelt en ze ziet 1 (onwenselijke) gedraging in jou, zal ze zeggen, 'ik heb nog nooit iets goeds van jou gekregen." (Overgeleverd door Al Boekhaarie, 1052)

Het is overgeleverd dat Aboe Sa'ied Al Khoedrie zei: "De boodschapper van Allah verliet de Musalla op de dag van 'Eid al Adha of 'Eid al Fitr. Hij liep langs de vrouwen en zei 'O vrouwen! Geef in liefdadigheid, want ik heb gezien dat jullie de meerderheid van de Hel bevolken.' Zij vroegen, 'Waarom is dat zo, O boodschapper van Allah?' Hij antwoordde, 'Jullie vloeken regelmatig en zijn ondankbaar jegens jullie mannen. Voorwaar, ik heb nooit iemand meer tekort zien komen in intelligentie en religieuze verplichtingen gezien dan jullie. Een voorzichtige, gevoelige man kan door enkelen van jullie in dwaling worden gebracht. De vrouwen vroegen, 'O boodschapper van Allah, waarom is onze intelligentie gebrekkig en waarom geldt dit ook voor onze religieuze verplichting? ' Hij vroeg, 'Is de getuigenis (shahada) van twee vrouwen niet gelijk aan die van één man? 'Zij zeiden: 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in intelligentie.' De profeet vervolgde, 'Is het niet waar, dat een vrouw gedurende haar menstruatie niet kan vasten of bidden?' De vrouwen antwoordden, 'Ja.' Hij zei, 'Dat is de tekortkoming in haar religieuze verplichting.'" Overgeleverd door Boekhaarie, 304)

Het is overgeleverd dat Jaabier ibn 'Abd Allah zei: "ik woonde de 'Eid gebeden, in het gezelschap van de profeet, bij. Hij begon met het gebed voor de khoetbah, zonder dat er adhaan of iqaamah aan was voorafgegaan. Daarna stond hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) op, leunend op Bilaal, en spoorde de mensen aan om Allah te vrezen en te gehoorzamen. Hij gaf een preek aan de mensen en herinnerde hen eraan.
    Daarna ging hij naar de vrouwen en preekte hen toe en herinnerde hen ook ernaan. hij zei: 'geef in liefdadigheid, want jullie vormen de meerderheid van brandstof van de Hel. Een vrouw met donkere wangen stond op in het midden van de vrouwen en vroeg, 'waarom is dat, O boodschapper van Allah?' Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) antwoordde, 'omdat jullie te veel klagen en ondankbaar zijn aan jullie mannen.' Toen begonnen zij hun juwelen weg te geven in liefdadigheid, door hun oorbellen en ringen te gooien in Bilaal's gewaad." (overgeleverd door Moesliem, 885)

Alstublieft... ( ik heb heel erg moeite met dit soort hadith... )
    en om even terug te komen op die TIK die mannen aan hun vrouw mogen geven... volgens mij is dit ook een hadith en staat het ook neit letterlijk in de Quran... Allah ou a3lam( allah weet 't beste)

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Pfff.... jeetje...

Ben blij dat ik christen ben. En dat is absoluut niet aanvallend bedoeld, maar ik vind zulke stukken als hierboven echt naar om te lezen.

Maar wat ik me afvroeg... wat is dan 'hadith' en is dat dan minder belangrijk dan de koran?

15. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    een hadith is iets wat de profeet overleverde aan zijn gezellen...
    dus iets wat god(allah) hem vertelde en dit deelde hij met zijn medenmensen...
    dit werd dan opgeschreven door de alfabeten(want mohammed(saws)was analfabeet)..

echter de man dit DIT heeft verhaalt leefde 100 jaar na de profeet Mohammed.. en deze man stond bekend om zijn haat jegend vrouwen..
    dus.. naja ieder trekt zn eigen conclussie..
    ook moet ik erbij vermelden.. dat er ook meer vrouwen in het paradijs zullen zijn als mannen...

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Kijk... dat is dan weer een goeie verdeling. :) :) :)

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Zo heb een beetje alle pagina's gelezen en wil even reageren.. las iets over verantwoorden enz..

Ik wil ten eerste even nogmaals duidelijk maken dat een vrouw niet voor haar man bekeerd (of bekeren moet) maar voor zichzelf je kan jezelf wel bekeren en je moslima noemen en vervolgens je aan geen enkele regel houden.. als je je zelf moslim(a) noemt ben je verplicht je aan de regels te houden en tenminste aan de 5 zuilen.. Er is in een hadith overgeleverd dat een moslim die niet 5 keer per dag bid het zelfde is als een kafir (een ongelovige) ik vind het niet juist als ik hier mensen dingen zie schrijven over dat ze moslim zijn en dat dus niet doen voor Allah zijn ze geen moslim(a) en dan kan ik even op verantwoorden reageren.. als je je vanuit je hart moslim(a) voelt heb je de verantwoordelijkheid tegenover Allah om te bidden.

dat er in Nederland vooral zoveel gemengde huwelijken voorkomen tussen moslims en nederlandse vrouwen heeft vooral te maken met dat de mannen zich niet aan de regels houden zij ontmoeten op straat vrouwen en daar gaan ze verder mee terwijl een moslimman dat niet hoort te doen zulke omgangsvormen zijn gewoon niet toegestaan.. kijk ik heb het hier over de regels wat iedereen doet moet hij voor zichzelf weten.. heb geen zin in een discussie over dit want de Islam is heel erg duidelijk.. Dus eigenlijk is het voor de mannen die een nederlandse vrouw trouwen en waarvan de vrouw niet praktiserend is het eigenlijk zijn verantwoordelijkheid officieel mag hij niet eens met haar getrouwd zijn en blijven als zij niet bidt en de regels niet naleeft. De sheheda zeggen is niet genoeg om jezelf een moslim(a) te noemen!

En nog een opmerking ja een moslimman mag met een vrouw trouwen met een ander geloof maar het is wel de bedoeling dat zij zich binnen korte tijd bekeerd tot de islam en niet dat zij bij haar eigen geloof blijft dat is niet toegestaan.

Ik wil hier vooral mee bereiken niet de 12 pagina's lange discussie over cultuur en de 1 zegt dit en de ander zegt dat... ik ben zelf een bekeerde moslima ik heb er zelf voor gekozen op jonge leeftijd en ben islamitisch aan mijn man voor gesteld en toen getrouwd. Ik probeer zoveel mogelijk te leven volgens de soenna omdat dat van mij wordt verwacht als moslima. Ik hoop ook dat mijn stukje hier van waarde zal zijn.. Ik besteed veel tijd aan de studie over de islam en alhamdulilah door de jaren heen ben ik blij dat ik enige kennis heb opgedaan!

18. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Er staat in de Quraan Emsak aleka zoesjeke wa Ataqila

Dat betekend houdt je vrouw vast (letterlijk) dus houdt haar strak binnen de regels van de islam.. maar Ataqila maar vrees Allah

19. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    De hadith is wel sahieh (betrouwbaar) Ik wil graag weten hoe je komt aan de man en 100 jaar?

Want boehaarie en moeslim zijn uit de periode na vlak na de profeet mohamed saws

Wat er in de hadith staat is ook de waarheid net als de quraan ik denk dat niet elke hadtih leuk om je kan overkomen maar je moet niet alles persoonlijk nemen als jij je niet aangesproken voelt is dat alleen maar goed maar dat betekend niet dat de meeste vrouwen niet zijn zoals er in staat!

20. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hoi... idd boukhari en mouslin worden beschouwd als 100% betrouwbaar dat heb ik ook gezegt !..

en ze zijn als je nagaat dat mohammed al bijna 1500 jaar geleden leefde idd VLAK na de periode van de profeet mohammed(saws)

JIJ beschouwd de hadith als sahieh, dat betekend niet dat het zo is.. Allah weet 't beste en niet jij of welk ander mens die nu leeft.

En het heeft niets met leuk te maken..
    maar met onbegrip..
    Hoezo zou onze imaan minder sterk zijn, omdat wij ongesteld zijn?.. Allah heeft ons zo toch geschapen? en nu werkt dit tegen ons?..
    ook zal de hel gevuld zijn met armen..
    Waarom?.. omdat ze niet dankbaar zijn met wat ze hebben?..

dus die zielige chinese meisjes van 9 jaar die 20 uur per dag werken voor 5 cent per uur... die mogen niet klagen?... :( of die arme kindjes uit afrika die niks te eten hebben en zonder kleding rondlopen... die mogen ook niet klagen?.. maar blij zijn met wat ze hebben( wat bijna niets is? )
    dan heeft 't niet met LEUK te maken van een hadith maar ik twijfel of Allah dat werkelijk overleverd heeft aan de profeet mohammed... want dat lijkt me zeeeer onrechtvaardig.

maar allah ou a3lem ( allah weet 't beste)

Deel Deze Pagina