Hallo, Ben nu bijna 33 weken zwanger? Wanneer maken jullie ongeveer jullie ziekenhuis koffertje klaar? Groetjes
Ik had mijn koffertje tussen de 32 en 34 weken al klaar liggen. En goed ook, want mijn zoontje kwam al met 36 weken.
Ik ga vrijdag met verlof. Maandag staat voor mij in het teken van wassen en alles in orde maken, incl. koffertje!
Heb met 34 wk koffer uit 't stof getrokken, geloof ik. Maar is nu (met 39 wk) nog niet helemaal klaar.
Nooit een koffertje gehad. Niet bij de oudste en ook nu niet. Heb er het nut nooit zo van ingezien. Je hebt altijd wel een paar minuten om iets bij elkaar te graaien en in geval van echte spoed zul je je lippenbalsem vast niet missen... Bedoel, dan komt het ook echt wel goed.
Ik heb vandaag de spullen van onze dochter uit de babykamer gehaald en de hydrofielen etc tevoorschijn gehaald. Vrijdag ga ik maar eens babykleren etc wassen, en dan ook maar eens een koffertje klaarzetten. Dan ben ik 38 weken zwanger, dus het wordt wel tijd om wat voorbereidingen te treffen.
Had mijn koffertje met 35 weken klaar staan. Een vriendin van me begon er met 38 weken aan en de ochtend erna is ze bevallen, dus was heel nipt. @Beertje1987, had het volgende erin steken: Voor mama en papa: (Hier in Spanje blijf je altijd min 2 nachten in het ziekenhuis) - 2 x nachtpon (1 om in te slapen, 1 om in te bevallen) - slippers en ochtendjas - wegwerp ondergoed (is hier verplicht, maar je kan ook gewoon grote slipjes meenemen) - schone kledij om het ziekenhuis te verlaten - koekjes en water voor tijdens het wachten - sokken voor tijdens bevalling (men zei dat je koude voeten kon krijgen, maar heb dat eerlijk gezegd niet gehad) - lippenbalsem - Pyjama voor man - schone kledij voor man - voedingsBH - Toiletgerief en ultra dik maandverband Voor baby: - 4 pakjes: 4 x rompertje met lange mouwen / 4x broekje / 4x truitje - 1 boxpakje (ziekenhuis zei van 5 pakjes mee te nemen voor het geval het een keizersnee wordt) - 2 mutsjes - 2 paar handschoentjes - 2 dekentjes om baby in te wikkelen - Billendoekjes en pampers (moet je hier zelf meenemen maar als je er geen mee hebt is dat ook geen probleem) - Billencreme
Oh en onze verloskundige had gezegd van de kleertjes van de baby in verschillende plastiek zakjes (type diepvrieszakjes) te doen en er dan nummers op te schrijven zodat papa weet dat als de kleine geboren is dat hij zakje nummer 1 moet nemen en niet moet gaan zoeken naar het blauwe pakje met witte strepen en het bijhorende mutsje etc. Hahaha, was een heel goede tip.
handschoentjes voor de baby hoeft hier niet. evenals pampers , doekjes wikkeldeken billencreme en ene wikkeldeken. in het ziekenhuis hebben ze alles voor de verzorging zoals voeding en luiers etc. hebben ze elf wikkeldekens. en na de geboorte krijgt je baby een mutsje op van het ziekenhuis.... erg fijn ook! want anders zit het mutsje van je mooie nieuwe setje onder het bloed het belangrijkste is : pyama voor jezelf. iets om in te bevallen sokken tandeborstel etc fotocamera!!! kleding voor de baby.
Ja, hier in Spanje moet je dat zelf meenemen. Je kan ook een mutsje en deken van het ziekenhuis krijgen, maar die zijn niet zo mooi hier. Hier leggen ze het kindje eerst naakt bij de mama en pas wanneer het gewassen wordt, nadat het eerst bij de mama heeft gelegen, krijgt het pas zijn kleertjes en wikkeldoek en mutsje aan zodat het dus niet onder het bloed komt te zitten.
Ik ben 2 weken geleden begonnen met de vluchttas inpakken en hij staat nu helemaal klaar. Alleen mijn lenzenspul, portemonnee ed moeten er nog in maar dat kan pas op het laatst. Ik heb een geel memobriefje op de tas geplakt met wat er nog in moet zoals muntgeld en mijn make-up tasje Ik heb er in: Tandpasta en 2 tandenborstels Labello Paracetamol Douchegel Shampoo Lotion Joggingbroek Ondergoed voor mij en mijn vriend Shirtjes voor mij en mijn vriend Nachtjapon Sokken voor mij en mijn vriend Zoogcompressen Latex handschoenen Watten Kraam- en maandverband Plastic hoesje voor op de autostoel Netbroekjes Zakdoekjes Deo voor mij en mijn vriend Spiegeltje Alcohol en desinfecterende handgel Handcreme Ontbijtkoek/snickers/flesje cola en flesje water/pinda en sesam koekjes/dextro energy en smint/ muslirepen Slippers Puzzelboekje en pen Uitdraai zwangerschapskaart En voor de baby: 2 setjes kleding en 1 pakje 4 luiers Billendoekjes Mutsjes Jasje Sokjes 4 rompertjes Flesje Wikkeldeken Billencreme Papieren voor aangifte gemeentehuis Volgens mij ga ik de helft van de spullen niet gebruiken maar ik vind het een fijn idee dat ik alles bij me heb
Hier had ik mn koffer niet klaar... Met 37+5 om 22,30 braken mn vliezen,3 kwartier erna eerste wee en toen kon k alles nog bij mekaar rapen.. En dat was alleen het hoognodige voor mjj en mn zoontje Heb ook niks gemist hoor Oals lippenbalsen of boekjes of whatever.. Dat was wel t allerlaatste waar ik aan dacht
Ik wil hem graag klaar met 30 weken. Een beetje vroeg maar door de vroeggeboorte van mn zoontje wil ik in ieder geval de rust in mn hoofd dat dat toch klaar is mocht het nodig zijn.