Eerste keer IUI /wie loopt er ook bij het OLVG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nikaatje, 12 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikaatje

Nikaatje Niet meer actief

Ik ben eind vorig jaar voor het eerst naar een fertiliteitsarts in het OLVG geweest. Wij waren al een jaar bezig zonder resultaat.

Uit het OFO (zaadonderzoek, echo's, HSG, bloedafnames en SIS-echo) zijn geen bijzonderheden naar voren gekomen en hebben we een stickertje "onbegrepen verminderd vruchtbaar". Zelf denk dat mijn luteale fase wat aan de korte kant is en dat er in de 2e helft van de cyclus iets niet helemaal goed gaat (heb ook vaak last van hevige menstruatie, veel bloedverlies), maar dat is niet uit de onderzoeken gebleken.

We zijn vervolgens voor een half jaartje naar huis gestuurd, maar inmiddels staat we op de behandellijst voor IUI. Eind oktober hebben we weer een afspraak om dat verder te bespreken en dan ga ik echt de medische molen in.

Ik ben benieuwd of hier meer meiden/dames (ik ben zelf bijna 30, mijn vent is paar jaar ouder) zijn die in hetzelfde schuitje zitten en hun ervaringen willen delen?!

2. xnikkyx

xnikkyx Actief lid

11 okt 2007
    368
    0
    0
    verzorgende
    zuid holland
    Hallo, wat spannend je iui!
    Ik heb mijn eerste nu gehad! Ben vrijdag voor de inseminatie geweest! Moet nu wachten of ik ongi wordt! Raar hè? Dat ze geen verklaring hebben dat je nog niet zwanger bent! Ik wil je heel veel sterkte wensen! Gr. Nikky

3. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè nikaatje, ik loop ook bij olvg en heb begin dec weer een afspraak wij moesten ook eerst nog een half jaar zelf proberen maar helaas niet gelukt!! Ben heel benieuwd wat wij gaan krijgen het zou iui of IVF worden. Wil je heel veel succes wensen!!! Groetjes

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Nikaatje,

Wat balen dat het bij jullie ook maar niet wil lukken :(. Ik loop zelf niet in het OLVG, maar wilde gewoon even reageren omdat ik er toevallig vlakbij woon :). Wij lopen in t AMC, omdat een vriendinnetje van me er werkte en het op weg naar werk ligt (erg handig als je er zo vaak heen moet;)..). Volgens mij worden jullie labbehandelingen wel in het AMC gedaan, toch? Wij hebben trouwens ook dat fijne label onverminderd onvruchtbaar opgeplakt gekregen en hebben inmiddels 1 'gelukte-maar-niet-zw' iui en een aantal x overstimulatie achter de rug :(. Mag je vanwege je korte luteale fase aan de progesteron? In ieder geval heel veel succes met zwanger worden!!

groetjes,Nana

Deel Deze Pagina