Hallo, ik wil even iets voorleggen waar ik me een beetje zorgen over maak.. In 2 weken tijd heb ik al 2 ziekenhuis opnames gehad ivm nierstuwing.. Die aanvallen geven zulke enorme pijn niet normaal.. Maar.. Nu kreeg ik in het Zkh infuus met buscopan en daarbij diclofenac zetpillen.. Inmiddels ben ik 25 weken en heb aangegeven dat ik geen diclofenac meer wil en nu bij een hevige aanval van nierstuwing krijg ik een morfinespuit.. (daarbij slik ik ook nog paracetamol..) ik ben zk bang dat mijn kindje er iets aan over houdt en voel me zo schuldig als ik medicatie neem maar soms is er echt geen houden aan de pijn en denk ik de gyn zal het toch wel weten..? Maar toch.. zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben?
Hoi Moes, Ik heb bij mijn vorige zw. schap ook diclofenac gebruikt ivm een niersteen. Had ook nierstuwing en vreselijke pijn aanvallen. Vond het ook vreselijk om deze in te nemen, maar ik kon kiezen, of de diclofenac of een infuus. Heb maar voor de diclofenac gekozen, omdat ik er voor mijn gevoel nog een beetje grip op had. Heb na ong. twee weken een operatie gehad, met daarbij volledige narcose. Vond dit echt doodeng. Was op dat moment 22 weken zwanger. Mij is ook gezegd dat dit echt geen kwaad kon en hier is het ook allemaal goed gegaan. Wil je heel veel sterkte wensen en hoop voor je dat je geen aanvallen weer krijgt.
Plaatsen ze geen drain? Ik heb vorige zwangerschap ook flinke nierstuwing gehad maar mocht als ik het écht niet uithield een drain zodat je geen stuwing meer hebt Een drain is ook niet alles, maar als je het echt niet kan uithouden van de pijn misschien een goede oplossing, vooral omdat je nog zolang te gaan hebt Lijkt me beter dan nog 15 weken morfine en diclofenac. Ik zou om een afspraak bij de uroloog vragen om het een en ander door te spreken Sterkte meid!
@ZenzaMadonna, dankjewel... @Elin26, in bijsluiter van buscopan (infuus) staat dat je het kunt gebruiken tijdens zwangerschap en bij diclofenac staat dat er Endstra schadelijke gevolgen bij ongeboren kind kunnen optreden en ik heb er dus wel 3(!) ingenomen... en nu zit ik dus met die morfinespuiten.. Geloof dat daar weinig over bekend is.. @daantje22, ze hebben (nog) geen drain geplaatst.. Mijn rechternier is wel erg verwijd maar de linker valt wel mee en daar zit juist de meeste pijn! Dus denk dat ie dan ook meer moet zwellen voor ze een drain plaatsen (?)
Hoi! Ook ik lig sinds afgelopen vrijdag met nierstuwing en pijnaanvallen. Ik was toen precies 27 weken zwanger. Ik hoef gelukkig (nog) niet naar het ziekenhuis. Ik werd plotseling wakker met hevige pijn links onderin de rug, huisarts heeft een echo gemaakt en daar was de stuwing op te zien. Ik heb buscopan en paracetamol zetpillen gekregen en probeer het daar mee te redden. Het enige wat er anders gedaan kan worden is een katheter en dan moet ik wel opgenomen worden. Dus ik probeer het vol te houden maar wat kan dit pijn doen en wat kun je er misselijk/ ziek van zijn! Morgen weer voor controle dus ben benieuwd. Sterkte!