weet je zeker dat jij iemand ongelukkig maakt of maakt jou man je ongelukkig door steeds weg te zijn.
Misschien parttime gaan werken? Zodat je elkaar ook wat te vertellen hebt ook goed voor je eigenwaarde. Daarbij relatietherapie? Ga samen leuke dingen doen. Doe eens samen een spelletje, dagje uit, uit eten of iets dergelijks. Een goede relatie gaat niet vanzelf. Daar moet aan gewerkt worden, een leven lang. Succes!!!
Ik begrijp je schuldgevoel heel goed. Maar bedenk: als jij je niet gelukkig voelt in je relatie, kun je je vriend ook niet gelukkig maken. Hij heeft ook recht op iemand die bij hem blijft omdat ze hem leuk vindt en van hem houdt, niet uit schuldgevoel. Dat zou je zelf ook niet willen toch. Dus als jij de relatie niet meer ziet zitten, is het eerlijker voor zowel jezelf als je vriend om er een punt achter te zetten. (Dit bedoel ik dus helemaal niet vervelend, ik bedoel alleen dat je je niet moet opvreten door schuldgevoelens omdat je iemand nu ongelukkig maakt).
Ik snap helemaal wat je bedoeld hoor en et is zo maar het word er niet nakkelijker op... Voorlopig zitten we nog samen hier in 1 huis... En hij moet elke keer huilen.. Zoooo k*t gevoel.. En ik zit daar maar.. En kan niks voor hem doen
Als je boven de 23 bent, dan heb je naar mijn weten gewoon recht op bijstand. Je ouders zijn niet meer verantwoordelijk voor je en hun inkomen wordt ook niet meeberekend. Mochten ze eventueel vermogen hebben idem dito. Ik zou zeggen, ga eens langs de Gemeente. Want het is niet zo dat je bij iemand moet blijven omdat je zelf anders niet in je levensonderhoud kunt voorzien. Maar houd er rekening mee, dat de bijstand ook graag wilt dat je gaat werken.
Voor wie is dat eerlijker? Haar man en kind? Zodat ze er uiteindelijk zelf aan onderdoor gaat omdat ze niet meer gelukkig is? Uiteindelijk gaan haar partner en kind er ook aan onderdoor. Dus nee, ik ben het niet met je eens. Sam, heel veel sterkte! Je komt er wel. Zorg voor de kleine dat jullie een goede verstandshouding blijven houden over de opvoeding.
Bijstand is vanaf 27 jaar. Ben je jonger? Dan verplichten ze dat je terug de schoolbanken in gaan. Of werkt gaat zoeken. Per situatie beoordeeld de gemeente of je bijstand krijgt.
Pff ja ik ben jonger... Ik had het inderdaad al gelezen... Je bent verplicht een leer werk traject te doen... Ik vraag me toch af hoe ik dit allemaal moet gaan doen... Ik heb mn psycholooog gebeld en ze belt volgende week terug.. Ik hoop dat zij me kan helpen...
Trouwens nog met vriend over het huis gehad... Hij blijft liever zelf hier.. Wat ik begrijp maar wel lastig vind... Ik zit straks met een kind bij mn ouders met geen enkel vooruitzicht op een huis.. Misschien woon ik daar dus wel 5 jaar ofzo... Vriend is natuurlijk maar alleen dan... En kan zn geld dan opsparen voor zichzelf als hij tijdelijk naar zn vader zou gaan.. Ik zou dan best in het weekend ergens anders willen slapen zodat hij gewoon hier kan zijn met zoontje...
Je kunt natuurlijk eens infomeren bij de gemeente. Ik weet niet hoe ze jouw situatie zien. Misschien dat je toch voor een aantal uur werk kunt vinden en dat de gemeente dit aanvult op bijstandniveau. Houdt er wel rekening mee dat je alleenstaande ouder wordt en ook via de belastingdienst nog toeslagen voor zijn. Koppie omhoog komt goed!
Hoe moet je dat informeren? Gewoon algemeen nummer bellen en vragen? Of moet ik daar dan specifiek bij het jongerenloket voor zijn..?
Ik weet niet waar je woont, maar bij ons kun je bijv een woning via adhoc huren. Dit zijn normale huurwoningen geweest, maar nu leegstaan om verschillende redenen. Sloop, projecten enz... De huur is een fractie wat je zou betalen bij de woningbouw. Enige nadeel is dat je geen zekerheid hebt over de woningsduur.
sterkte! dat werk en leer traject stelt overigens niks voor. wij hebben een jaar lang bijstand ontvangen en gesmeekt om een opleiding, omscholing of cursus. Niks van diy allen aangeboden gekregen. mn man moest alleen 13 week lang 2 ochtenden in de week bij de soos komen om met een clubje mensen een beetje voorbeel sollicitatiebrieven te maken. wij zijn ook onder de 27
Zoek eens naar het algemene nummer van je gemeente en bel ze op. Als je verkeerd zit dan kunnen ze je vast doorverbinden. Kijk of je een afspraak met een consulente kan maken.
Dit ben ik met je eens mits je alles geprobeerd hebt. In het leven van ts spelen nu zo veel dingen die haar gevoel kunnen beïnvloeden. Dat het echt niet aan alleen aan man hoeft te liggen. Nu lijkt het of dat de oorzaak is maar dat weer je pas als de problemen opgelost zijn en het gevoel dan nog weg blijkt te zijn. Soms hebben mensen bijvoorbeeld vreselijke pijn aan hun rug, gaan Nasr de fysio en die begint met behandelen maar later prijkt het probleem niet de rug maar de voet te zijn. De voet wordt behandeld en de rugpijn verdwijnt, snap je wat ik bedoel. Als je niet lekker in je vel zit, lichamelijke klachten hebt, geen baan meer enz. Dan ga je dat op je man afreageren waardoor lijkt dat dat de oorzaak is net als bij die rug. Door nu radicaal zo der verdere hulp samen die knoop door te hakken ben je van dat "probleem" af. Maar ts blijft de lichamelijke klachten houden en dr baan us ze nog steeds kwijt. Sterker nog er komen meer problemen bij. Geen huis, geen uitkering, omgangsregeling enz.
Ik snap wel dat hij liever in het huis blijft, geen stress straks als hij keer op keer geen andere woning kan vinden en dus noodgedwongen bij zijn vader moet zitten. Aan de andere kant denk ik van ja... Maar jij hebt straks hetzelfde en je hebt ook nog de kleine het grootste deel van de tijd. Heb je het er ook al over gehad wat voor bijdrage ( financieel) hij straks levert voor de kleine? Gaat de kinderbijslag naar jou of delen jullie het ( kan volgens mij alleen als het kind evenveel dagen bij de vader is als bij de moeder) Waar je ook aan moet denken; stel dat jij in het huis mag blijven.. Kan ke dat dan wel allemaal betalen? Je bent nu werkloos. Snap je wat ik bedoel. Mischien is bij je ouders intrekken nog helemaal niet zo een slecht idee.. Het zal natuurlijk even wennen zijn maar je hebt er mischien wel je rust om alles op een rijtje te zetten, te sparen en een soort van stappenplan te maken. Op den duur krijg je je eigen huisje en is het helemaal van jou en je zoontje. Niks dat je herrinnert aan de tijd van vroeger. Gewoon een frisse start Heel erg veel succes meid! En als je er een keer even gezellig op stap wilt met de kleine.... Je hebt me op fb dus stuur maar een berichtje
Bij ons ligt dat aan het contract. Woon je in een anti-kraak of huur je tijdelijk een woning om een andere reden. Bij anti-kaak willen ze geen kids. Bij het tijdelijk huren geven ze een voorkeur aan geen kids, maar er wordt niet gezegd dat het niet mag. Ik ken meerdere die in zo'n adhoc woning zitten met kids.
Nja sparen is ook een probleem... Zonder werk.. En als ik echt goed wil sparen moet ik fulltime werken... Zoontje in het weekend soieso naar vader... Dus zie ik ook zoontje nooit Bovendien zou ik niet weten waar ik zoontje 5 dagen per week de hele dag onder moet brengen.. En of het financieel haalbaar is dt weet ik niet.. Dat zal ik moeten uitzoeken eerst.. Bovendien weet ik niet eens of ik uberhaupt een uitkering kan krijgen als ik naar mn ouders ga aangezien hun gewoon geld verdienen natuurlijk.. Ik woon trouwens in rotterdam.. En een huis is niet 1.2.3 te vinden, moet me ook weer opnieuw inschrijven.. Heb net de gemeente gebeld en moet dus echt naar het jongeren loket.. Maandag maar even doen dan Hij heeft wel gezegddat hij wil betalen voor zoontje maar verder nog niks concreets afgesproken... Dat komt wel als het een beetje bezonken (is dat een woord?) is bij hem..