Sam, misschien kun je hier eens kijken en lezen. Woonruimte - Ad Hoc Ze bieden twee opties. Anti kraak, maar dit valt voor jou al af omdat je een kind hebt. Tijdelijk huren geven ze de voorkeur voor geen kids, maar een definitieve nee is het niet.
I know, rotterdam is 1 en al ellende om aan een huis te komen voor een redelijke huurprijs. Ik ben daarom ook net buiten rotterdam gaan wonen. Goe van je dat je maandag langsgaat, je moet idd eerst uitzoeken wat je opties zijn en waar je recht op hebt. Wil/moet je echt perse fulltime? Of is parttime ook een optie?
Dankje ik ga even kijken! Maar is dat wel iets met een kind? Elke keer verhuizen lijkt me ook niet echt goed?
Jaa i know.. Zou toch wel heeel graag hier willen blijven wonen.. Hier heb ik alles en ik heb voor de rest ook geen eigen vervoer.. Ik wil niet fulltime maar als ik een huis moet betalen(zonder uitkering) of genoeg wil sparen voor een toekomstig huis dan red ik het niet met parttime werken...
In de omgeving Rotterdam moet iemand je voordragen om via adhoc te kunnen wonen en mag je absoluut niet met kinderen. Vriendin van mij moest met spoed met kindje weg ivm gewelddadige vriend maar via adhoc kwam ze niet in aanmerking voor een woning.
Nee, makkelijker wordt het zeker niet. En ik geloof niet dat er iets is dat iemand nu tegen je kan zeggen waardoor het wél makkelijker wordt. Het is hoe dan ook een rotsituatie, welke beslissing je ook zou hebben gemaakt (zowel blijven als weggaan). Verstandelijk weet je dat dit op de lange termijn het beste is voor jullie (neem ik aan), maar ik kan me goed voorstellen dat het heel anders voelt! Heel veel sterkte meis, met je gevoel en met alle praktische regelzooi...
Ja, maar bekijk het ook van zijn kant... Zijn hele leven staat nu op zijn kop, hij heeft werk, kan dit huis betalen (staat op zijn naam?) dus ik kan me voorstellen dat hij niet weg wil, jij hebt immers de keuze gemaakt om de relatie te verbreken... Daarnaast, stel, jij blijft in je eentje daar wonen, kan je dat überhaupt betalen? En je onderste stukje, ik snap dat jij dat wil / kan, maar hoe denk je dat dat in zn werk gaat? Hij moet dan 2 dagen in 'jouw' huis bivakkeren, met jouw spullen, in jouw bed, met alle gevoelens vandien, en wat als er op (korte) termijn voor 1 van beide een nieuwe relatie komt, dat is niet leefbaar... Ik zou inderdaad aankloppen bij het jongerenloket om te kijken wat je allemaal kan / moet doen om in aanmerking te komen voor een woning / bijstand... Heel veel sterkte...
Hij kan het inderdaad betalen, en het staat op beide namen.. Of het financieel haalbaar is weet ik niet dat moet ik uitzoeken Het huis zal voor de rest hetzelfde blijven totdat er eeen ander huis is.. Ik kan nl die dingen niet opslaan en hij ook niet.. Die blijven dus nog staan Voor nu laat ik het geregel even voor wat het is tot maandag.. In het weekend kan ik toch niks doen...
Ah oke! Dan zal het per regio verschillen. Ik woon in Limburg. De flat waar wij voorheen in woonde wordt nu beheerd door adhoc. Daar wonen nu ook mensen met kinderen.
Geef hem eens ongelijk. Jij verlaat hem en dan moet hij het huis uit om bij zijn vader te gaan zitten?Daar komt nog bij, hij verdient genoeg om het huis aan te houden, dus tsja... Het is echt naar dat het zo is gelopen tussen jullie, maar je bent nog hardstikke jong. Dat komt wel goed joh.
Voor voorlopig lijkt me dat eigenlijk wel een prima plan! Zo blijft zoontje in zijn vertrouwde omgeving en ziet hij toch zowel papa als mama.
hier in zwijndrecht ambacht zijn er noodwoningen voor deze situaties. ik zou de woningbouw bellen of ze noodwoningen hebben. samen in het huis blijven zitten is geen optie. daar gaan jullie alle 2 kapot aan. jij bent al door de eerste fase van het verwerken van het verlies heen. en krijgt alleen maar medelijden, want je ziet de pijn die jij al gehad hebt. Jij weet dat je de schuldige bent van zijn verdriet. hij begint nu net en het is een klap. hopelijk vind je snel een oplossing
Ik snap dat je liever in die woning wilde blijven maar hoe wilde je dat betalen zonder uitkering, baan of wat dan ook? Dan zou je ex voor je moeten blijven betalen? Dat is dan ook niet geheel reëel en eerlijk hè? Kan me voorstellen dat hij er wil blijven wonen aangezien hij het wel kan betalen.
Dan zou ik dus (net als nu) op zoek gaan naar werk/uitkering Dat moet ik soieso Maar vriend wil heel graag hier blijven.. Dus ik vind het het niet waard daar een ruzie over te maken oid.. De helft ongeveer van de spullen neem ik mee zodra ik een huis heb gevonden En voorlopig maar bivakkeren bij ouders.. En bedankt voor de tip van noodwoningen, zal eens gaan kijken
Wij wonen ook via adhoc. Huur een flat voor 315 euro per maand en kan tot 2014/2015 hier blijven. Zit er nu sinds vorig jaar. Je moet wel aangewezen worden door iemand die daar al huurt. Voor vragen mag je me wel pb-en