Relatiedip?

Discussion in 'De lounge' started by demaco, Nov 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Ja.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Beter alleen als met zo'n lapzwans van een vader en vriend die meer om zijn bier, shag, en games geeft dan om jou en je kids

3. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Heb je helemaal gelijk in en dat besef ik mij nu ook.

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

Ik zou je er niet op veroordelen. Je bent een goede moeder die kiest voor haar kinderen. Je geeft ze liefde en aandacht die ze nodig hebben. Je veroordelen omdat je een verkeerde man hebt getroffen en toen het besluit hebt genomen om voor jou en je (toen nog een) kind te gaan vind ik raar. Als mensen je daar serieus op aankijken zijn ze het niet waard om jou in hun leven te hebben.

En je man heeft gewoon een verslaving in combi met onverwerkt rouw, hij vlucht in het spel, in drank en in roken. waarom hij zo opstandig is weet in niet. misschien probeert hij wel gewoon een enorme ruzie uit te lokken. het kan zijn dat hij het gevoel heeft dat zijn moeder hem heeft verlaten en voelt het alsof jij (en iedereen waar hij van houd) dat dan ook wel zal doen. dan is het logisch dat hij ook zo tegendraads is. hij probeert je misschien ook af te stoten. bevestiging van zijn ideeen en in zijn ogen misschien ook minder pijnlijk? daar kan alleen hij iets aan doen, en dat moet hij echt willen anders werkt het niet. Hij moet gewoon kunnen praten met iemand. hoeft neit profesioneel trouwens. En het kan zijn dat als je stug volhoud en stug er voor hem bent dat hij ook bijdraait, maar weet niet hoe lang dat nog zal duren. zeg je hem dat je van hem houd en dat je er voor hem betn? Het lijkt me geen gek idee om te kijken of een vriend of broer ofzo van hem eens met hem wil praten.

en blijf niet bij iemand voor de buitenwereld, blijf bij iemand voor jou. (En het klinkt allemaal heel makkelijk, maar het is gewoon ingewikkeld en emotioneel en moeilijk.)

knuf

5. jazz

jazz Niet meer actief

@Demaco...Jij maar vooral ook je 2 kinderen verdienen beter. Hou dat voor ogen en als uiteindelijk de conclusie is dat hij jou en je kinderen niet kan geven wat jullie verdienen...dan is het klaar..Want ik weet zeker dat iemand anders je dit wel kan geven.

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja inderdaad, ik denk dat het nu een heel eng en eenzaam idee is voor jou om alleen ervoor te staan met 2 kindjes, maar als je man weg is nadat je alles hebt geprobeerd dan zal je een stuk rust krijgen, en ook je kinderen... hij is hier de volwassene en hij moet gaan inzien dat hij zo niet met zijn vrouw en kinderen om kan gaan! ik zou als ik jou was vanavond meteen de computer pakken en wegzetten, games eruit halen, en eerst praten, zo niet dan mag hij samen met zn computer ergens anders gaan zitten gamen voor een lange tijd. net zoalng tot hij bereid is aan zichzelf te werken... het lijkt wel een klein kind man!

laat je toch niet zo behandelen als een stuk vuil, en je kinderen al helemaal niet!

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh en even lak hebben aan wat anderen er van zullen denken, alsof jij het allemaal graag zo gewild had! denk aan jezelf en je kindjes! dat is het aller belangrijkste!

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Moet ik echt de stap nemen om het af te sluiten? Hoe zou ik dan verder moeten. Emotioneel gezien. Iedereen zou mij hierop beoordelen. Alleen al denk ik om het feit dat ik zo jong 2 kinderen heb van 2 vaders.

Wat heeft je prioriteit?
    jezelf en je kinderen een goed thuis geven met alle aandacht en liefde of de meningen van buitenstaanders?
    Als je straks van hem af bent ben je echt niet alleen. er zijn genoeg mensen die je wel willen helpen.

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Pff wat een verhaal.. En die gast was bij mij ook echt aan het verkeerde adres..

Luister, ik zou je er niet op veroordelen dat je twee kids van twee vaders hebt. Ik zou je er eerder op veroordelen dat je je kinderen in een ongezonde situatie grootbrengt.
    Een omgeving waar papa totaal geen respect heeft voor mama, niks doet alleen maar computert, waar ruzie gemaakt word. Waar gerookt word (voor alle rokers me aanvallen moet je zelf weten maar TS wil dit niet dus daarom zeg ik dit)
    En je zegt dat je dochter hem als vader ziet. Dat is erg fijn voor je dochter, tot ze hem echt nodig heeft en ziet dat papa het geen reet interesseert.

En je zegt ik heb liever dat hij boos weggaat dan hoef ik die stap niet te nemen.
    ZELF GAAN en je zal je er later zo sterk door voelen, jij hebt nu de touwtjes in handen niet hij. Jij gaat hem aanspreken (en dan schrijf je meteen dan wordt hij boos), en dan wordt hij maar boos, boeien! Jij bent het zat! Jij moet er iets aan doen! Je kids kunnen die keuze helaas nog niet maken.

Heel veel sterkte meis, ben erg benieuwd hoe hij gaat reageren!

10. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wow heb alles gelezen en wat heftig zeg
    tuurlijk is het moeilijk de stap te nemen, maar zo kan je ook niet doorgaan.
    wel zou ik een avond plannen om alles op tafel te gooien, die avond plannen bedoel ik, kids uit huis, aangezien het waarschijnlijk geen leuke avond wordt.
    ik zou dus kinderen avondje laten logeren, stekkers enz uit de computer trekken en wegdoen, zodat ie daar niet op uit kan vluchten, en zeggen we gaan hier net zo lang praten tot er uit komt wat er is, dit is je laatste kans, neem je die niet dan houd onze relatie hier op,dit is niet het leven wat ik voor MIJ en vooral niet voor ONZE kinderen wil.

sterkte.

11. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

Oct 21, 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Dit vind ik een hele goeie..............

12. Marjolente

Marjolente Bekend lid

Jul 13, 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    ZO en toen was ik bijgelezen... :)

Het is duidelijk dat hij een verslaving heeft. Hij ziet niet dat hij hiermee mensen pijn doet en denkt alleen maar aan zichzelf.

Ik zou zelf hem hiermee eens een spiegel voorhouden. Eten koken (ook voor hem) en de borden voor jou en de kids op tafel zetten. Waarom zou je voor hem zorgen als hij niet voor jou zorgt? Maargoed, daar lok je wel ruzie mee uit en begrijp dat je dat je dat liever niet wil.

Ga eens na bij verslavingszorg wat zij doen bij een verslaafde. Hebben ze een formulier waarbij je kan nagaan of iemand wel of niet verslaafd is. Laat hem dit formulier eens zien en invullen. Misschien gaat hij dan inzien dat hij verslaafd is. (moeilijk proces i know). Zodra hij dit weet kan hij er iets aan doen, immers je kunt pas wat doen aan je verslaving als je er zelf iets van weet.

Spreek met hem af dat je het in het weekend verwacht dat hij minimaal 3 uur bezig is met de kids (en eventueel jij erbij). Ik begrijp uit je verhalen dat dat een van de punten (van de velen) is wat je niet prettig vind. Laat hem zelf de dag kiezen en wat ze gaan doen.

Je hebt aangegeven dat je vanavond met hem TV wilde kijken, maar zet dat ding eens uit en vraag eens hoe het met hem gaat, en dan niet genoegen nemen met "Goed", zeker omdat je kunt zien dat hij zich niet goed voelt. Krijgt hij van jou wel het gevoel dat hij zijn verhaal kwijt kan bij jou? Dit haal ik namelijk nergens terug. Hij moet nog over het verlies komen van zijn moeder, maar kan hij dit verhaal bij jou kwijt of zorg jij teveel voor de kinderen en het huishouden en ben je eigenlijk teveel bezig?

Zoals ik begrijp uit je verhalen was je ex er een met losse handjes. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je daar nu ook bang voor bent (zeg ik ook uit eigen ervaring), maar is het niet een idee om een gesprek over zijn verslaving aan te gaan waar je zwager bij zit? Misschien kan hij aangeven hoe hij het doet, en kan hij eventueel ertussen in springen als het nodig is...

Dat je 2 kids van 2 vaders hebt? So what? je hebt 2 kinderen! tsja en die vaders? So be it.

Misschien is het een goed idee om voor jezelf ook begeleiding aan te vragen zodat je zelfwaarde omhoog gaat. Je moet inzien dat je het niet waard bent om genegeerd te worden. Je moet leren voor jezelf op te komen! Laat maar zien wie je bent, en wat je niet wil in huis.

Op het moment dat ik zou willen dat mijn vriend niet in huis rookt, vraag ik het vriendelijk, luistert hij niet, maakt hij kennis met een emmer water. Als hij de peuk niet uit wil maken, doe jij het toch? (wel verstandig om een dweil bij de hand te houden;)). Misschien is het een idee zijn pakje shag bij de deur te leggen, dan moet hij er immers heen lopen en ach als hij dan toch daar is, is de stap klein om buiten te staan...

Ik snap heel goed dat je wil vechten voor je relatie, en je moet er dan ook alles aan doen om er samen sterker uit te komen, maar zolang hij niet ziet dat hij een probleem veroorzaakt, kun jij wel willen maar het gaat niet werken. Probeer anders een voor te stellen dat jullie een aantal keren met een prof gaan praten, iemand die ervoor kan zorgen dat jullie weer communiceren, want dat is het allerbelangrijkste en dat missen jullie nu.

Dumpen die hap ik makkelijker gezegd dan gedaan en vraag me af of al die meiden die dat zeggen het ook zouden doen als ze in jouw situatie zitten.

Ik zou zeggen, begin een gesprek over zijn gevoel en laat uiteindelijk zien dat jij ook belangrijk bent. Maar geef hem eerst de kans om zijn gevoelens te tonen.

Ik snap dat buitenstaanders de dader zoeken bij de man, maar misschien moet jij ook een hobby krijgen? Al zou het punnikken zijn, maar dan hoef je niet steeds op hem te letten, en je dus ook niet zo erg te ergeren als "hij weer eens achter de pc zit".

In elk geval een dikke virtuele knuffel en heel veel succes met je besluiten!!!

13. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik heb vroeger ook een hele ongelijkwaardige relatie gehad waar ik maar niet uitkwam en niks ondernam om het anders te krijgen tot ik op een dag bedacht: "is dit nu echt het leven waar ik van droomde als tiener"?
    is dit hoe ik mijn leven wil leiden?

zo niet dan zul je er zelf wat aan moeten doen en mensen mogen dan met jou meeleven of meelopen maar wel volgens jou regels. Want jij bent verantwoordelijk voor jezelf en zult dus jezelf moeten helpen om je gelukkig te voelen

Na deze relatie heb ik mijn man ontmoet, de man waar ik als tiener van droomde, de man die aan me ziet als er wat is, de man die mij en de kinderen op een voetstuk heeft staan
    en zo'n man....................zo 1 gun ik iedereen (niet de mijne natuurlijk)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,797
    113
    Praten.

Want ik lees een beetje uit je verhaal dat hij niet altijd zo is geweest. Wel dat hij ook wel spellen speelde maar toch anders.

Is er misschien iets met hem? Voelt hij zich wel goed? Daar denk ik eigenlijk eerst aan.

Als hij helemaal niks doet voor het gezin ( als papa dus) hoe is hij als partner? Zijn jullie nog wel goed intiem?

15. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Buffy heeft op een punt gelijk, je zoekt uitvluchten en een excuus om hem niet aan te spreken en geen ruzie te veroorzaken.
    Kan zijn dat hij toch niet verwacht dat je weg zou gaan dus dan heeft hij geen reden om te stoppen met gamen.
    Kan zijn dat zodra hij merkt dat je het nu wel serieus meent hij omslaat.

Zet op papier wat je kwijt wil vanavond en doe eerst je verhaal voordat hij mag reageren.
    Hou het bij jezelf en je kinderen want als moeder heb je die plicht.
    Kop op meid het is een grote enge stap maar je bent meer waard dan dit en je kinderen ook.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wtf? dus je moet maar over je heen laten lopen om de goede vrede te bewaren...? Heb ik gezegd dat ze ruzie moest maken waar de kids bij zijn? Ik heb liever ruzie, dan een lamlendige zak die alleen maar bier kan zuipen en gamen en rookt in het huis waar mijn kids bij zijn...

En trouwens zo onverstandig is het niet. Beter dat dan mijn kids het voorbeeld te geven dat het ok is om over je heen te laten lopen. Je wilt toch ook niet dat je kids zich later zo zouden laten behandelen. Je bent het juist als voorbeeld aan je kids verplicht om voor jezelf op te komen.

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hardstikke leuk hoor dat psychologische gezwets. En je zal vast gelijk hebben. Maar dan nog, moet ts dan maar haar leven laten verpesten omdat hij issues heeft. Of hij werkt eraan, of hij gaat lekker zijn eigen leven lopen te verzieken.
    Ik heb een vriend die alcoholist is. Hij heeft echt een rotjeugd gehad en ik snap zijn issues heel goed. Maar als zijn vrouw had ik me er toch echt niet in mee laten trekken.

Het zijn altijd van die vrouwtjes die denken dat ze een man met issues kunnen redden die er zelf uiteindelijk heel erg de dupe van worden. Kies voor jezelf en laat je man aan zichzelf werken. Misschien dat als hij dat heeft gedaan dat het later alsnog goed kan komen.

18. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ts, ik heb mijn vriendin dit ook al 100 keer gezegd (maar ze geloofde me niet). Jij vindt het zelf veel erger dat je 2 kids bij 2 verschillende vaders hebt dan dat anderen dat vinden.
    Ok, dan ben je een tijdje de talk of the town... lekker boeiend. Volgende week is het weer iemand anders en is iedereen er aan gewend. Probeer je leven te leiden zoals jij het wilt en niet omdat anderen anders slecht over je denken (jij weet dat wat jij doet het beste is voor jouw kids... dus aan alle andere mensen moet je schijt hebben!)

En zoals gezegd mijn vriendin heeft nu een hardstikke lieve vriend met ook 2 kids zonder issues. Ze is helemaal opgebloeid. Maar zelfs zonder vriend zou ze beter afzijn dan met die lapzwans van haar...

19. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

Feb 15, 2009
    617
    0
    0
    Lieverd, je staat al alleen.

Dit is toch niet hoe je je 25 jarige leven wil leiden?
    Verslaafden veranderen alleen als zij dat ZELF willen, als ze ZELF inzien dat er een probleem is. Jij kunt daar niets aan veranderen.

Als je vriend respect voor jou zou hebben, had je dat inmiddels wel gemerkt. Respect en waardering kun je niet afdwingen. Je zou helemaal geen afspraken moeten hoeven maken over bier en roken en gamen, dit zou uit hem zelf moeten komen. En als dat niet gebeurt, kun jij dat denk ik niet veranderen.

Ditzelfde geldt voor de kleintjes. Als hij genoeg belangstelling voor ze zou hebben, zou hij wel voor ze zorgen, dan zou hij wel naar het ziekenhuis komen. Dan zou hij bij jouw klachten daarover, z'n leven beteren. Dat doet hij niet.

Het enige dat je denk ik kunt doen is aangeven dat als hij niet onmiddellijk verandert, hij het huis moet verlaten en dat je bereid bent hem te helpen bij zijn problemen (dit betekent niet dit belachelijke gedrag goedkeuren). Kies voor je zelf en je kids. Jullie verdienen beter!

Succes!

20. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Hij heeft een serieuze verslaving. Je zou je kunnen verdiepen in de kenmerken van een verslaving en misschien contact op nemen met een deskundige wat jij zou kunnen doen.

Alleen hij moet dat zelf op een gegeven moment zien en er wat mee doen. Mensen met een verslaving zijn niet bepaald makkelijk om mee te leven

spuit 11 geloof ik.

Share This Page