Hallo, Mijn bevalling is nu al bijna 7 wk geleden. De eerste drie weken gaf ik volledige borstvoeding, maar dat ging helemaal niet. Dus nu kolf ik nog 1 keer per dag. Ik ben nog niet ongesteld geworden, dus weet ook niet of ik nou al weer vruchtbaar ben. Ik weet dat wanneer je volledig bv geeft je 'veilig' bent, maar zodra het aantal voedingen afneemt niet meer. Maar omdat ik nog niet ongestelt ben geworden weet ik het even niet. Wanneer waren jullie weer voor het eerst ongestelt na de bevalling (en geen of maar 1 bv gaf..) Alvast bedankt! Groet Aukje
Dit is een FABEL!!!! Je bent gewoon meteen weer vruchtbaar, ookal geef je borstvoeding, helemaal of deels, maakt niet uit! JE bent juist vruchtbaarder omdat je lichaam nog in de "zwangerzijn-modus" is, door de nog aanwezige hormonen. Ik zou het risico niet nemen als je nog geen plannen hebt in die richting en voorzorgmaatregelen nemen.
Overigens was ik na 14 dagen BV pas na een week of 12 weer voor het eerst ongesteld om je andere vraag even te beantwoorden
Dank je voor je reactie. We doen het nu wel veilig, maar doe het toch liever zonder een rubbertje .... Haha
Het gaat er om wanneer je eerste eisprong weer is. En dat weet je dus pas 2 weken nadat ie geweest is, omdat je weer ongesteld wordt. Of niet, omdat je zwanger bent Maar goed, je hebt dus nooit zekerheid. Ik geef al 9 maanden BV en ben nog niet ongesteld geworden. Maar na 3 maanden ben ik begonnen met cerazette, de pil die je kunt nemen als je BV geeft. Eerst een test gedaan, die was negatief, na 2 weken weer, weer negatief, dan weet je dus dat je niet zwanger bent. Als je in die 2 weken eventjes goed oppast, kun je dan veilig met de pil beginnen...