Hoi! Mijn zoontje trekt zich sinds een week op aan meubels tot staan (bijna 13 maanden), hij is sowieso wat laat met alles. Met 9 maanden voor het eerst gaan rollen van rug naar buik. Hij tijgert inmiddels wel hard de hele kamer door. Kruipen alleen nog achter uit. Ik ben even nieuwsgierig naar andere kindjes die relatief wat later waren met optrekken tot staan en wanneer zij gingen loslopen. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ikzelf geen ervaring mee maar het kindje van mijn vriendin trok ook met 13/14 maand op maar liep met 16 maand al los. DUs toen ze het Door had ging het super snel.
Mijn dochter was nog later, maar nu gaat het wel hard, ze loopt langs de randjes en aan de handjes en het zou me niet verbazen als ze toch nog voor de 1,5 losloopt (ze is nu ruim 16 maanden). Als ze staat heeft ze nu voldoende aan 1 hand voor balans en ze kan ook al gaan staan bij verticale oppervlakken (bijvoorbeeld een muur).
Het is zo verschillend... Dochter was snel en trok zich op met 7,5 maand. 2 weken later stapte ze rond de tafel maar ze liep pas met 15 maanden los. Daar Is dus heel lang overheen gegaan (durfde niet). Zoontje trok zich op net na zijn 1e verjaardag en 3 weken later liep hij los. Uiteindelijk Was hij dus nog sneller dan zijn zus, puur omdat hij toch ook meer durft.
Onze dochter was ook laat, maar dat kwam omdat ze een tijdje in een spreidbroek heeft gezeten. Optrekken tot staan deed ze vanaf 14/15 maanden en ze liep vanaf 18maanden los.
Mijn oudste was 8 maanden toen ze voor het eerst ging staan. Al gauw liep ze overal langs, maar voor ze losliep was ze al ruim 15 maanden. Ze durfde gewoon niet. Haar zusje was 13,5 maanden toen ze voor het eerst ging staan. Zij liep met 18 maanden los. Meestal duurt het 4 of 5 maanden voor ze na de eerste keer staan los lopen. Onze. Jongste is met ongeveer 10 maanden voor eerst gaan staan. Nu is hij net 1 jaar en loopt overal langs, gaat overal bij staan ook bij de muur. Maar loslopen lukt hem echt nog niet. Ik verwacht dat dus nog wel 1 of 2 maandjes kan duren.
Mijn oudste dochter liep los met 16 maanden en de jongste met 15 maanden ongeveer. Waarvan mijn oudste van haar 3e tot 10e maand in een spreidbroek heeft gezeten. Je kan er echt niks van zeggen, ieder kind ontwikkeld zicht op eigen manier en tempo.
Mijn oudste dochter trok zich rond 12 mnd voor het eerst op en liep los met 18 mnd. Ze liep wel meteen vrij stevig. Was net alsof ze gewacht had tot ze er echt klaar voor was om het goed te doen. Dus met weinig vallen en opstaan.
Bedankt voor jullie antwoorden! Zo te lezen zal het wel zo'n 4/5 maanden duren, ben benieuwd! En zit ik net te typen hier dat mijn zoontje alleen nog maar achter uit kruipt, deed hij het net ook opeens voor uit haha
Hier stond en liep ze langs de tafel met elf maanden en ze liep los met 15 maanden. Zat dus vier maanden tussen.